• 0

Risico´s van internetbedrijven

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben van plan om een internetbedrijf op te starten die diensten verleent buiten Nederland.

 

Weet misschien een van jullie wat de risico´s zijn van een internetbedrijf en watvoor risico´s je kan oplopen.

 

Ik hoor het graag van jullie.::)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Diensten verlenen buiten Nederland, wat moet ik me daarbij voorstellen.

 

En voordat we hier helemaal losgaan en hetzelfde bedenken als jij is het misschien handig als je eerst even aangeeft wat je zelf al uitgevonden hebt. Als jij dat hier aan kunt geven spoort dat mensen ook meer aan met jou mee te denken.

 

 

 

BTW ik heb je poll even verwijderd.

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval toch welkom. En waar denken wij mee bezig te zijn? ;D.

 

Anyways, als je vragen hebt over de relatie tussen organisatie, en een gegevens verwerkende structuur of de automatisering daarvan. Zou ik logisch wel bij willen dragen. Verder weet ik wat van computer dingen in concrete zin. En voor de rest komen hier af en toe mensen langs die technisch inhoudelijk ook zaken hierover weten.

 

Nou, misschien met gericht vragen, en een goede formulering van de Nederlandse taal, word je op je wenken bediend.

 

Waakvlam maar los, zou ik denken, alle goeds, Stef Inform :) .

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 1

Lekker breed ???

 

Een aantal risico's:

[*]Je maakt niet wat de klant wil

[*]De klant wijzigt zijn specificatie tijdens het bouwen en dat kost je extra uren

[*]Je klant kan/wil niet betalen

[*]Je leverancier levert niet of niet voldoende

[*]Je wordt ziek en kan niet leveren

[*]Je server crasht

[*]etc, etc

 

Overigens is bijna alles te voorkomen/op te lossen wanneer je er maar op voorbereid bent.

 

En wat kan je zelf nog aan risico's bedenken?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil namelijk beginnen met een bedrijf die websites, koopt, maakt en verkoopt.

 

Wat verkoop je aan een website. Maak je het concept en verkoop je het als het loopt. Of ben je 'gewoon' een webdesigner die de site op basis van klantwensen vormgeeft? Doe je ook de achterliggende techniek, CMS etc.

 

Je wil ook websites kopen... leg dat ook eens verder uit.

 

Kortom ik sluit me aan bij 'Stef In Form'. Wil best helpen als je goed uitlegt wat je doen, wil, etc.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 1

ik vind wel dat we een beetje strenger mogen zijn aangaande de kwaliteit van bijdragen op HL. Ik bedoel te zeggen, iemand post een vraag die kant noch wal raakt, zo breed is dat een antwoord niet mogelijk is, en verwacht dan toch een zinnig antwoord te krijgen. En vervolgens zie je zo iemand op het forum nooit weer. Ik denk niet dat deze vraag bijster serieus is.

Link naar reactie
  • -4

ik vind wel dat we een beetje strenger mogen zijn aangaande de kwaliteit van bijdragen op HL. Ik bedoel te zeggen, iemand post een vraag die kant noch wal raakt, zo breed is dat een antwoord niet mogelijk is, en verwacht dan toch een zinnig antwoord te krijgen. En vervolgens zie je zo iemand op het forum nooit weer. Ik denk niet dat deze vraag bijster serieus is.

 

 

Nou inderdaad Christine jou antwoord kunnen we niet serieus nemen, als je niets bij te voegen hebt moet je ook niet reageren.....

 

 

Ten eerste ik werk niet alleen maar met een team, en ik kan niet zo alles duidelijk neerzetten precies wat het idee is omdat het nog niet op de markt is, wil namelijk wel voor mezelf houden om vervelende dingen voor te komen. Mijn vraag is gewoon heel duidelijk wat kunnen de risico´s zijn van een internetbedrijf, in het algemeen.

 

Ik zie graag reacties tegemoet van mensen die mij een handje kunnen helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste ik werk niet alleen maar met een team, en ik kan niet zo alles duidelijk neerzetten precies wat het idee is omdat het nog niet op de markt is, wil namelijk wel voor mezelf houden om vervelende dingen voor te komen. Mijn vraag is gewoon heel duidelijk wat kunnen de risico´s zijn van een internetbedrijf, in het algemeen.

 

 

De risico´s waaraan ik dacht zijn:

 

Fraude

Klanten betalen niet

Rekening houden dat je de komende 4 maanden geen winst maakt en zorgen dat je daarvoor voldoende kapitaal hebt.

 

 

Met website´s kopen bedoel ik dat ik kant en klare website´s koop van de domeinhouder en dat dan doorverkoop. Het is niet de bedoeling dat ik zelf de website´s maak.

 

Ik zie graag reacties tegemoet van mensen die mij een handje kunnen helpen.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk kunnen beginnen met wat je zelf al bedacht had :) [edit: wat je inmiddels hierboven hebt gedaan in de tijd dat ik typte] Ik ben het wel een beetje eens met Christine, maar het lijkt me dat we hier sowieso wel ter algemeen nut over de risico's van internet bedrijven kunnen praten :)

 

Omdat je expliciet het kopen van sites noemt.... daarover zomaar wat ideeën:

 

* Het kan (meestal: zal) compleet niet onderhoudbaar code zijn

* Het verkeer wat genoemd wordt kan opgeblazen zijn door tijdelijk bezoekers te kopen (advertenties, etc. )

* Als het al winst maakt, waarom verkopen ze dan?

 

En gezien je felle reactie: slechte reputatie kan zich snel verspreiden op internet en blijft eeuwig hangen door grote vriend Google. Dus denk met alles wat je plaatst goed na of je wilt dat mensen dat over 5 a 10 jaar nog met je associëren.

 

Ga je de gekochte websites direct doorverkopen? of eerst verbeteren/optimaliseren/laten groeien ?

Link naar reactie
  • 0

Dankje wel MichielvV ,

 

De gekochte website´s ga ik niet direct verkopen ik ga natuurlijk eerst een en ander verbeteren. Ik werk ook met aandeelhouders maar goed dat brengt niet echt veel risico´s met zich mee. Behalve als de bedrijf geen winst maakt. :-\

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is heb je een ondernemingsplan gemaakt (zeker voor je aandeelhouders). Het is verstandig om daar, ook voor jezelf, een SWOT-analyse (google maar) in te zetten.Bij Threads zouden de risico's die je vind geplaatst kunnen worden.

 

Verder zie ik uit je eerste posting nog dat je met het buitenland zaken gaat doen. Informatie daarover is vast bij de KvK te vinden.

Link naar reactie
  • 3

Dat je aandeelhouders winst eisen is voor jou weer een extra risico, dat de kosten moeten opwegen tegen de opbrengsten. Er zijn namelijk zat internet-ondernemingen die van hun investeerders de eerste jaren geen winstcijfers hoeven te schrijven.

 

Als je op ad-funded websites draait moet je zorgen dat je inkomstenstroom zo constant mogelijk is. Dus als jij niet bij A-adnetwerken zit maar bij B of C (self-service) netwerken (zoals AdSense) moet je het goed spreiden. Biedingen op advertenties en de hoogte daarvan kunnen namelijk enorm fluctueren, als je voornamelijk op CPC basis werkt heb je al iets meer zekerheid. Bestedingen in beeldadvertenties zijn bijvoorbeeld met 27% afgenomen sinds de crisis, als 100% van jouw ad-inventory hieruit bestaat kan dit een serieus probleem zijn.

 

Wil je werken met een betaald model kijk dan goed rond wat concurrentie al bied voor minder (of zelfs gratis) ga da kijken wat jij extra moet bieden (of minder moet vragen) om de strijd aan te kunnen.

 

Werk je met een premium model prognotiseer zo accuraat mogelijk welk gedeelte van jouw sitebezoeker gebruik zal maken van deze premium diensten.

 

Voor een freemium-model moet je goed kijken wat je gratis gaat aanbieden en voor welk gedeelte er betaald zou moeten worden. Je wil ze niet wegjagen door te weinig te bieden op het gratis gedeelte en tegelijkertijd wil je ze continu triggeren om toch voor het betaalde-model te kiezen. En prognotiseer ook hierbij weer welk gedeelte van gratis naar betaalde-gebruiker overgaat en in welk tijdsbestek dat gebeurd (en hoe jij dit positief kan beinvloeden).

 

Als je websites koopt van VOF'jes of EZ's moet je er rekening mee houden dat de voorgeschotelde winst dus inclusief hun eigen salaris is. Als er twee fulltime banen (van de vennoten) in zitten en aan het eind van de streep blijft er 20.000 euro over zou dit in een BV met dga-salariëring dus een verlies van 60.000 euro opleveren.

 

Als je met community's en social networks gaat werken zorg dat je altijd geld achter de hand houd voor damage control. Er gaat altijd wel iets fout bij updates op de website. Zorg dat de schade beperkt blijft en compenseer de gedupeerden in je netwerk, het negatieve nieuws zal zich namelijk enorm snel over jouw netwerk verspreiden. Als je de (vaak licht) gedupeerden beloond met bioscoopkaartjes of iets anders zal alleen het positieve van jouw actie zich over de community verspreiden. Kost wat, maar heb je zeker wat aan. Maar negatieve geluiden binnen de community is een enorm groot risico.

 

Als je met jongeren (community's) werkt moet je blijven innoveren en heel erg actief community-management blijven doen. Jongeren zijn onwijs ontrouw aan de community en als er iets beters (leukers, anders) is kunnen ze zo weer weg zijn. Staar je dus niet blind op de voorgeschotelde groeicijfers en kijk kritisch naar wat er gebeurd als de huidige site-admins/managers wegvallen na de overname. Dit kan namelijk enorme gevolgen hebben voor de sitegebruikers (en de pageviews die zij genereren).

 

Bouw vooral kapitaal op rond de wintermaanden, geef dit niet allemaal uit want je moet niet raar opkijken als de statistieken in de zomer halveren (unieke bezoekers daalt met 25% maar door kortere sitebezoeken kunnen de pageviews zo 50% naar beneden vallen). Uiteraard verschild dit per site en doelgroep.

 

Fraude zelf geen problemen mee gehad, dit hangt sterk af van het soort website en hoe jij jezelf daar tegen beschermd (en wil beschermen).

 

Als je websites wil kopen is het handig om geregeld te kijken op www.tbforum.nl , www.sitedeals.nl , www.webhostingtalk.nl hier worden door kleine en middelgrote webmasters websites aangeboden die nog lang niet uitgegroeid zijn. Hou er wel rekening mee dat 96% van de websites daar ook niet bijster veel voorsteld dus het is wel goed zoeken naar iets wat potentie heeft (in groei en verdiensten).

 

& welkom in de branche ;)

 

 

 

 

En een kneus n.a.v. de uithaal richting christine. Pas na meerdere comments ga je je verhaal verduidelijken zodat er (iets meer) inhoudelijk op gereageerd kan worden. Deze informatie had natuurlijk in je beginpost moeten staan, jij wil concrete antwoorden op je vraag zorg dan dat jij ook zo concreet mogelijk bent in je vraagstelling en de uitleg daarbij.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit topic kan wel op slot heb mn antwoord op mn vraag kunnen vinden.

 

 

Niet de normale procedure, maar gezien het gebrek aan focus bij de topic starter wel het overwegen waard.

 

BTW, het idee van een community is dat je eerst wat brengt voor je wat komt halen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.