• 0

Netwerk tips?

L.S.

 

Sinds enkele maanden ben ik samen met een vennoot een bedrijfsadministratie en belastingadvieskantoor begonnen. We zijn bijzonder goed van start gegaan (in de eerste maand 5 nieuwe grote klanten). Ik zelf ben naast het koude bellen ook bezig om te kijken om via internet aan mogelijke klanten te komen. Heeft iemand wellicht marketing tips en strategieën voor mij zodat ik mijn business ook via het www een boost kan geven?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Marc Evenhuis

www.finfield.nl

 

Bedrijfsadministratie & Belastingadvies

www.marfield.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Jeroen,

Dat is inderdaad soms een nadeel. Ik had de spam niet gelezen, maar het gevoel dat (nieuweling) Hetty het goed bedoelde. Je spammelding vond ik wat harder van toon dan ik van je gewend ben en blijkbaar vond de vragensteller het waardevolle informatie. Ik hoopte met mijn PS te bereiken dat Hetty Higherlevel niet de rug toe zou keren, maar zal dat soort acties de volgende keer braaf via persoonlijke berichten doen. Sorry als ik jou overlast heb bezorgd, want (zonder de anderen neer te willen halen); ik vind je al jaren een van de beste moderatoren van HL en dat moet ik dan ook maar even openlijk melden. :-K

 

Ik hoop dat we het erover eens zijn dat we nu weer verder kunnen met de vragensteller aan netwerktips helpen, want dat is volgens mij nog steeds waarom wij onze tijd in dit forum steken.

 

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat we het erover eens zijn dat we nu weer verder kunnen met de vragensteller aan netwerktips helpen, want dat is volgens mij nog steeds waarom wij onze tijd in dit forum steken. Karen

Sluit ik me graag bij aan, maar wel vind ik het vermeldenswaard dat m.b.t. bovenstaande tussen Jeroen en mij via PM e.e.a. 'ge-leveld' is.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

...

 

Dat zou een reden kunnen zijn om je alleen te richten op cold calling.

 

Bedenk wel dat cold calling altijd 'werk' betekent. Zonder te bellen krijg je namelijk geen nieuwe klanten. Door ervoor te zorgen dat je ook online prominent aanwezig bent, komen er ook klanten via Internet binnen. Afgezien van de tijd die je moet investeren in het verbeteren van je online positie, komen deze klanten binnen zonder dat je daar uren cold calling voor hoeft te doen...

 

 

 

Niet mee eens om 2 redenen. 1) topic starter zal vooral een vaste klantenkring opbouwen met relatief weinig verloop, gezien zijn activiteiten. Dus vermoedelijk hoeft hij niet continu te cold callen. 2) Ook internet marketing kost tijd, geld en energie. Klanten komen niet 'zomaar' via internet binnen, daar moet je echt wel wat voor doen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 1

 

Niet mee eens om 2 redenen. 1) topic starter zal vooral een vaste klantenkring opbouwen met relatief weinig verloop, gezien zijn activiteiten. Dus vermoedelijk hoeft hij niet continu te cold callen. 2) Ook internet marketing kost tijd, geld en energie. Klanten komen niet 'zomaar' via internet binnen, daar moet je echt wel wat voor doen.

 

Natuurlijk is het zo dat internet marketing tijd, geld en energie kost. Met mijn post doel ik op het feit dat je lange tijd geniet van het feit dat je de energie hebt gestoken in internet marketing. Dit in tegenstelling tot wanneer je cold calling doet.

 

Daarnaast is het belangrijk te bedenken hoe potentiële klanten bereikt willen worden. Iedereen wordt gek van alle cold callers en vrijwel niemand wil meer op deze manier benaderd worden. Particulieren en bedrijven oriënteren zich veel liever zelf en 90% gebruikt hierbij het Internet. Dit benadrukt dat het belangrijk is prominent op Internet aanwezig te zijn. Door nu het Internet links te laten liggen, zul je in de toekomst wellicht een grote inhaalslag moeten maken.

Link naar reactie
  • 0

Fred,

 

Hoeveel ondernemers denk jij dat zakendoen gaan doen met een administrateur/belastingadviseur via koud bellen. Deze in ieder geval nooit. Juist bij dit soort mensen wil ik een indruk hebben van hun deskundigheid.

Die deskundigheid kun je heel goed tonen op internet (Onze Denarius Joost even als lichtend voorbeeld nemend) en kunnen je klanten met prospects delen via mond-tot-mondreclame. Ik denk dat Nick in zijn bijdragen erg nuttige informatie met Finfield deelt en hoop dat die daar wat mee gaat doen.

 

Tot zover mijn 2 centen.

Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Voor mij is het ook helemaal niks. Mensen die mij zo maar opbellen ... ik word meteen achterdochtig, en eigenlijk ook geïrriteerd. Al dat directe sales gedoe ... ik bijvoorbeeld loop meteen een blokje om als ze weer met die dagbladen staan de leuren in Utrecht centrum, bah. "Mag ik u iets vragen?" .... zucht, pleurt op ik loop hier lekker anoniem te winkelen.

 

Misschien is timing, het karakter van het contact, de ambiance, etc. veel belangrijker, dan het specifieke verkoopkanaal.

Boterham dubbel vouwen? Ik kan het niet.

Link naar reactie
  • 0

 

...

Daarnaast is het belangrijk te bedenken hoe potentiële klanten bereikt willen worden. Iedereen wordt gek van alle cold callers en vrijwel niemand wil meer op deze manier benaderd worden. Particulieren en bedrijven oriënteren zich veel liever zelf en 90% gebruikt hierbij het Internet. Dit benadrukt dat het belangrijk is prominent op Internet aanwezig te zijn. Door nu het Internet links te laten liggen, zul je in de toekomst wellicht een grote inhaalslag moeten maken.

 

@Nick D, ik doelde vooral op dit specifieke geval. Niet op de algemene theorie. Daarnaast is internet aanwezigheid iets wat niet zomaar langere tijd klanten oplevert. Continue monitoring blijft nodig, net als aanpassing website, etc etc.

 

Cold calling werkt m.i. nog steeds goed, zolang je maar direct in kunt prikken op wat een prospect nodig heeft. Helaas is dat menig cold caller niet gegeven. Met hagel schieten (zomaar een lijstje uit het telefoonboek afbellen) is minimaal rendabel en wekt vooral irritatie bij de gebelde en frustratie bij de cold caller. Maar een zorgvuldige doelgroepselectie, en een nog zorgvuldiger propositie kan toch erg goed werken.

 

In het geval van een vooral lokaal / regionaal werkend administratiekantoor lijkt me internet presence minder belangrijk, nieuwe prospects kun je halen uit bijv je netwerk, de KvK starterslijst, misschien via je accountmanager van je bank, etc etc. Dat is trouwens alleen maar mijn mening, wat de topic starter hier mee doet moet hij zelf weten. Het feit dat hij binnen korte tijd 5 nieuwe klanten weet te vinden via cold calling wijst op een talent dat hij prima kan blijven gebruiken.

 

@Karen: ik zeg niet dat internet presence geen waarde heeft! Maar hoeveel Denariussen zijn er actief? De meeste administratiekantoren hebben niet meer dan een 'visitekaartje' website.

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

In het geval van een vooral lokaal / regionaal werkend administratiekantoor lijkt me internet presence minder belangrijk, nieuwe prospects kun je halen uit bijv je netwerk, de KvK starterslijst, misschien via je accountmanager van je bank, etc etc. Dat is trouwens alleen maar mijn mening, wat de topic starter hier mee doet moet hij zelf weten. Het feit dat hij binnen korte tijd 5 nieuwe klanten weet te vinden via cold calling wijst op een talent dat hij prima kan blijven gebruiken.

 

Ben het met je eens dat bij cold calling altijd een kritische voorselectie moet worden gemaakt en dat je de voorbeelden die je noemt om aan (aannemelijk) interessantere prospects te komen goede opties zijn.

 

Echter blijf ik er bij dat internet marketing mogelijkheden biedt. Wel wil ik aan de topicstarter meegeven dat Adwords, naar mijn mening, niet interessant is als onderdeel van jouw internet marketing. De zoekwoorden die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf zijn relatief duur. Ook kost het veel geld en tijd om Adwords campagnes te optimaliseren.

 

 

P.S. Wellicht dat het onderwerp van dit topic iets kan worden aangepast door een moderator. "Netwerk tips" dekt volgens mij niet geheel de inhoud.

 

Link naar reactie
  • 0

Echter blijf ik er bij dat internet marketing mogelijkheden biedt. Wel wil ik aan de topicstarter meegeven dat Adwords, naar mijn mening, niet interessant is als onderdeel van jouw internet marketing. De zoekwoorden die gerelateerd zijn aan jouw bedrijf zijn relatief duur. Ook kost het veel geld en tijd om Adwords campagnes te optimaliseren.

Ben ik niet (helemaal) met je eens. In principe kun je alles zelf doen, in je 'vrije' uren, en je kunt je max. budget instellen. Daarnaast kun je opteren voor regionaal adverteren, waardoor een groot aantal niet relevante clicks wordt uitgesloten.

 

Als je op internet wilt kun je twee dingen doen:

 

[*]Betalen voor reclame of

[*]Niet betalen voor reclame

 

In het eerste geval kost het wat tijd en geld.

In het tweede geval moet ts zijn site (laten) optimaliseren om via de organische resultaten gevonden te kunnen worden hetgeen ook geld en/of tijd kost, vooral in een competitieve markt als die van TS

Want met alleen gratis links plaatsen op relevante websites denk ik niet dat er erg veel extra klanten uit zullen komen. Trouwens, een wat uitgebreider profiel op de goudengids.nl kost ook al een aardig bedrag.

 

Ik blijf adwords de moeite waard vinden, temeer vanwege de aanvullende analytics, hetgeen mij iig veel aanvullende info oplevert.

Link naar reactie
  • 2

Hallo Frans,

 

Internetmarketing is meer dan advertenties en zoekmachinemarketing. Ook je deskundigheid delen op fora als HL en nog heel veel andere 'zachte' en soms erg effectieve marketingtechnieken, vallen daaronder.

Helaas kijken veel kleine ondernemers niet verder dan de twee dingen die jij noemt, want juist al die andere dingen kunnen veel meer opleveren.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Ben ik niet (helemaal) met je eens. In principe kun je alles zelf doen, in je 'vrije' uren, en je kunt je max. budget instellen. Daarnaast kun je opteren voor regionaal adverteren, waardoor een groot aantal niet relevante clicks wordt uitgesloten.

 

Als je op internet wilt kun je twee dingen doen:

 

[*]Betalen voor reclame of

[*]Niet betalen voor reclame

 

In het eerste geval kost het wat tijd en geld.

In het tweede geval moet ts zijn site (laten) optimaliseren om via de organische resultaten gevonden te kunnen worden hetgeen ook geld en/of tijd kost, vooral in een competitieve markt als die van TS

Want met alleen gratis links plaatsen op relevante websites denk ik niet dat er erg veel extra klanten uit zullen komen. Trouwens, een wat uitgebreider profiel op de goudengids.nl kost ook al een aardig bedrag.

 

Ik blijf adwords de moeite waard vinden, temeer vanwege de aanvullende analytics, hetgeen mij iig veel aanvullende info oplevert.

 

Frans, begrijp me niet verkeerd. Ik vind Adwords een geweldig systeem, maar niet voor elke branche. Je hebt helemaal gelijk dat je dit perfect in je 'vrije' uren kunt doen. Blijft dat ook bij het instellen van een max. budget de kosten per klik hoog zullen zijn als jij tussen de bovenste drie wilt staan en jouw conversieratio niet hoog is. Dit omdat je campagnes nog niet goed genoeg geoptimaliseerd zijn. Je zult er toch heel wat meer uurtjes in moeten steken voordat je de echte 'tricks of the trade' beheerst...

 

Verder weet ik niet of finfield alleen regionaal opereert, maar uit ervaring weet ik dat in de administratieve/financieel advies branche tegenwoordig klanten uit het hele land komen. Dit maakt dat Internet toch interessant blijft.

 

Je punt over de organische resultaten is absoluut waar en waarschijnlijk is het teveel gevraagd van een relatief klein bedrijf om hier veel aandacht aan te besteden. Toch is het niet verkeerd in het achterhoofd te houden dat meer content op de website zorgt voor een betere indexering. Door af en toe iets op de website te publiceren blijft deze actueel en zoveel moeite kost het waarschijnlijk niet, terwijl toch langzaam die positie binnen de zoekmachines beter wordt.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.