• 0

Alternatief zakelijk ADSL tijdens verhuizing

De kogels is door de kerk en wij gaan verhuizen met ons bedrijf naar een echt kantoor ;D.

 

Echter loop ik meteen tegen een probleem aan bij het verhuizen van de telefoonlijn.

 

Wij hebben nu een ISDN2 abonnement van KPN dat ik wil omzetten naar een Internet + Bellen abonnement. De telefoonlijn moet verhuisd worden en dan moet er extra een ADSL lijn bijgezet worden.

 

Dat laatste blijkt nu een probleem bij KPN. Omdat wij nu geen ADSL van KPN hebben kunnen wij pas een aanvraag doen als de telefoonlijn verhuisd is. Er moet namelijk een lijn beschikbaar zijn op het adres. Op het adres (bedrijfsverzamelgebouw) is alleen telefonie/internet van KPN mogelijk.

 

De verhuizing gaat plaatsvinden op 1 december en dan wordt ook de telefoonlijn overgezet. Vanaf dan kan ik dus pas ADSL aanvragen op het nieuwe adres.

 

Nu zoek ik dus een alternatief voor ongeveer 2 maanden totdat de ADSL verbinding is aangesloten.

 

Ik heb al gekeken voor een Dongle van KPN maar hier zit je een jaar aan vast en eventueel via telefoonlijn internet, maar dat is ook eigenlijk geen optie.

 

Hebben jullie nog ideeën?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het een verzamelgebouw? Ik heb het één keer opgelost door een lijntje te trekken van een behulpzame buurman en betaalde daar toen een lekkere lunch per maand voor (2 maanden). En bij een tweede verhuizing mocht ik gewoon draadloos van iemand's wachtwoord gebruik maken.

 

Is er niet zoiets te regelen waar je nu zit? Overburen ofzo kan natuurlijk ook. Zo leer je ook meteen wat bedrijven om je heen kennen, dat is nooit verkeerd.

Link naar reactie
  • 0

Ja percies, probeer het bij de buren. Ik had ook een gaatje over in m'n router en mijn (tijdelijke) buurman maakt daar dankbaar gebruik van! En het was het begin van een zeer leuke samenwerking!!!

 

Via Vodafone heb je draadloos internet prepaid. Heb ik gekocht, eventjes gebruik van gemaakt. Werkte wel aardig voor incidenteel gebruik.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

vanwege de diverse ADSLverhuisrisico's zou ik je adviseren op het nieuwe adres een nieuwe ADSL aansluiting te nemen.

 

Aangezien je toch via IP wilt gaan bellen, verhuis je dan je telefoonlijn naar een Voip provider, zoals bijvoorbeeld budgetphone en ben je daarmee meteen niet meer locatiegebonden.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt op het nieuwe adres ook een nieuwe telefoonlijn laten aanleggen, bijv. een analoge lijn waarop je tevens de fax zet. Na oplevering van die lijn gelijk ADSL aanvragen (verhuizen gaat in 60% van de gevallen fout als dit geen KPN/KPN betreft).

 

Zo hebben wij het gedaan. Vergeet niet bij de nieuwe provider (ongeacht of dit KPN is) even duidelijk aan te geven dat je geen gebruik wilt maken van de cool-off periode. Dat is de periode van 10 werkdagen waarin je zonder kosten je abonnement kunt annuleren.

 

Onze ADSL heb ik op deze manier binnen 2 weken kunnen aanleggen. Dit is vrij uniek, maar het werkt! KPN business DSL.

 

Met deze methode elimineer je dus de tijd dat je op de verhuizing + oplevering moet wachten (je verhuist niet zolang je in het oude pand zit neem ik aan). Een nieuwe lijn kost ongeveer 12/15 werkdagen. ADSL is ook zonder line-sharing (zonder telefoon abonnement) aan te vragen, dan betaal je ongeveer 7 EUR excl BTW per maand extra.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Met deze methode elimineer je dus de tijd dat je op de verhuizing + oplevering moet wachten (je verhuist niet zolang je in het oude pand zit neem ik aan). Een nieuwe lijn kost ongeveer 12/15 werkdagen. ADSL is ook zonder line-sharing (zonder telefoon abonnement) aan te vragen, dan betaal je ongeveer 7 EUR excl BTW per maand extra.

Die extrakosten verschillen per provider. Laatst een verbinding bij Alice aangevraagd, hier werden geen extra kosten in rekening gebracht.

Link naar reactie
  • 0

Is het een verzamelgebouw? Ik heb het één keer opgelost door een lijntje te trekken van een behulpzame buurman en betaalde daar toen een lekkere lunch per maand voor (2 maanden). En bij een tweede verhuizing mocht ik gewoon draadloos van iemand's wachtwoord gebruik maken.

 

We gaan inderdaad verhuizen naar een bedrijfsverzamelgebouw. Het probleem is echter dat wij de eerste zijn op de 6e verdieping en andere bedrijven zitten wel in het pand maar dan 3 verdiepingen met zeer dikke betonnen vloeren lager. Draadloos of even meeliften op andere bedrijven wordt dus erg moeilijk.

 

Je kunt op het nieuwe adres ook een nieuwe telefoonlijn laten aanleggen, bijv. een analoge lijn waarop je tevens de fax zet. Na oplevering van die lijn gelijk ADSL aanvragen (verhuizen gaat in 60% van de gevallen fout als dit geen KPN/KPN betreft).

 

 

Een nieuwe telefoonlijn is ook geen optie want dan verandert het nummer met alle gevolgen van dien. Tevens kan ik pas als de nieuwe lijn is aangesloten ADSL aanvragen volgens KPN. Dan duurt het net zo lang.

 

Het probleem is dat we gebonden zijn aan KPN voor wat betreft telefonie en ADSL. Anders had ik wel bij een andere provider ADSL aangevraagd zonder lijntje van KPN.

Link naar reactie
  • 0

Een nieuwe telefoonlijn is ook geen optie want dan verandert het nummer met alle gevolgen van dien. Tevens kan ik pas als de nieuwe lijn is aangesloten ADSL aanvragen volgens KPN. Dan duurt het net zo lang.

 

Dat ligt uiteraard aan hoe lang je nog hebt, als je nog 6 weken hebt moet het lukken als je maar lastig bent. Ik heb het over een extra lijn naast de lijnen die je gaat verhuizen. Die heeft zelfs geen nummer, alleen ADSL. Dat kost dus 7 EUR extra per maand, kost dus iets extra, maar als je dat 4 weken downtime doet besparen heb je de kosten er alweer uit. Na een jaar (2mnd daarvoor) laat je weer een ADSL lijn aansluiten op je actieve telefoonlijnen en zeg je je loze lijn waar alleen DSL overheen gaat weer af.

 

Tot 3 jaar geleden was DSL mijn werk. Als je nu nog maar 2/3 weken hebt heeft het inderdaad geen zin meer.

Link naar reactie
  • 0

Dat ligt uiteraard aan hoe lang je nog hebt, als je nog 6 weken hebt moet het lukken als je maar lastig bent. Ik heb het over een extra lijn naast de lijnen die je gaat verhuizen. Die heeft zelfs geen nummer, alleen ADSL. Dat kost dus 7 EUR extra per maand, kost dus iets extra, maar als je dat 4 weken downtime doet besparen heb je de kosten er alweer uit. Na een jaar (2mnd daarvoor) laat je weer een ADSL lijn aansluiten op je actieve telefoonlijnen en zeg je je loze lijn waar alleen DSL overheen gaat weer af.

 

De verhuizing staat gepland op 1 december aanstaande dus we hebben nog een weekje of 4. Het probleem is dat ik niet alleen ADSL kan kiezen zonder telefoonlijn van KPN. De enige mogelijkheid die we hebben is een ISDN lijntje met zakelijk adsl via KPN.

 

Ik denk dat er maar een mogelijkheid is. Gewoon mobiel internet voor laptop aanschaffen voor een jaartje en dan na verhuizing op 1 december zo snel mogelijk ADSL aanvragen.

 

Of hebben jullie nog meer ideeën?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Waarom kun je niet van een willekeurige provider ADSL nemen? Volgens mij werkt dat gewoon. Vandaag aanvragen, om zo snel mogelijk op te leveren, op je nieuwe adres.

 

Zodra dan KPN de boel verhuisd heeft en het werkt, kies je welke van de lijnen je opzegt.

 

En aangezien je toch al aangaf Voip te willen gaan gebruiken: waarom niet zoals ik hiervoor al zei: telefoon verhuizen naar een voip-provider en een nieuwe adsl-aansluiting nemen? Dan weet je zeker dat je

a. vanaf de verhuizing een werkende internetverbinding hebt

b. je zelf kunt kiezen wanneer je je telefoonaansluiting verhuist.

Link naar reactie
  • 0

Waarom kun je niet van een willekeurige provider ADSL nemen? Volgens mij werkt dat gewoon. Vandaag aanvragen, om zo snel mogelijk op te leveren, op je nieuwe adres.

 

Beheerder van het pand heeft bepaald dat het alleen van KPN mag zijn. Dus dat is helaas geen optie want dan had ik dat meteen gedaan.

Link naar reactie
  • 0

Zo.. das ook een dealtje tussen die beheerder en kpn met een luchtje eraan dan... niet dat ik als kersverse huurder stampij zou maken, maar het riekt wel naar iets dat niet echt in de haak zit.

 

Wat me in dit geval raadzaam lijkt is om zsm een compleet nieuwe adsl verbinding op het nieuwe adres aan te vragen. Vooral niet gaan hannessen met verhuizen, dat gaat vaak mis en duurt dan eindeloos om te corrigeren. Ligt er eigenlijk al een fysieke lijn? In dat geval klinkt 4 weken best haalbaar.

 

Zo'n dongel kan misschien als noodoplossing, maar het is wel een behoorlijk dure. Een jaar abonnement kost je 400 a 500 euro... misschien aantrekkelijk als je toch over mobiel internet wilt beschikken, maar om alleen een maandje te overbruggen wellicht wat prijzig.

 

Als je het met de buren 3 verdiepen lager kunt regelen is wifi wel haalbaar, zeker als je aan dezelfde kant van het pand zit. Kwestie van beneden een router vlakbij een raam zetten, en boven bijv een wifi-usb stick aan een kabel ook bij het raam plaatsen. Dit is qua verbinding gemakkelijk haalbaar, bedenk je dat die signalen eerder buitenom gaan dan, dan dwars door een vloer of (gewapende) muur.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Waarom kun je niet van een willekeurige provider ADSL nemen? Volgens mij werkt dat gewoon. Vandaag aanvragen, om zo snel mogelijk op te leveren, op je nieuwe adres.

 

Beheerder van het pand heeft bepaald dat het alleen van KPN mag zijn. Dus dat is helaas geen optie want dan had ik dat meteen gedaan.

Zolang het maar ADSL is, wordt het koper door KPN geleverd, dus dat is geen probleem.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.