Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Klant betaalt niet....

Geplaatst:

Tonino

Hoi Allemaal,

 

Even een lang verhaal heel kort uitleggen:

 

Klant vraagt prijzen van een bepaald type verpakking op bij de bedrijf in Hong Kong.

Klant gaat per mail akkoord en betaald de aanbetaling van de PF-invoice.

Samples worden gemaakt en na diverse wijzigingen en akkoord per mail van de klant wordt de productie gestart en afgerond.

Klant wordt gevraagd om de rest van de betaling, maar geeft geen thuis.

Producten staan inmiddels een maand te verpieteren in de loods van de fabrikant.

 

Wat te doen?

Nederlandse deurwaarder inschakelen, of moet dit sowieso door een advocaat gebeuren (openstaande vordering is inmiddels ruim 6000 euro).

 

Alvast bedankt voor alle tips!

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Is klant een bedrijf of particulier? En wat is de nationaliteit/vestigingsadres van de klant?

Geplaatst:

Tonino

  • Auteur

Hoi Jeroen,

 

Dank voor je reactie.

Klant is een Nederlandse BV, met Nederlandse nationaliteit en gevestigd in Nederland. ;)

 

Mark

 

 

Geplaatst:

Highio

Beste Mark,

 

maak je gebruik van leverings- of betalingsvoorwaarden? Heb je al herinnerd?

 

Je zegt dat de klant geen thuis geeft, maar wat heb je concreet gedaan om met hem te overleggen of hem tot betaling te bewegen? Als eerder deze week geopperd: maak een afspraak en ga langs.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

StevenK
Raad van Advies

  Op 29-10-2008 om 08:06, Tonino zei:

Hoi Allemaal,

 

Even een lang verhaal heel kort uitleggen:

 

Klant vraagt prijzen van een bepaald type verpakking op bij de bedrijf in Hong Kong.

Klant gaat per mail akkoord en betaald de aanbetaling van de PF-invoice.

Samples worden gemaakt en na diverse wijzigingen en akkoord per mail van de klant wordt de productie gestart en afgerond.

Klant wordt gevraagd om de rest van de betaling, maar geeft geen thuis.

Producten staan inmiddels een maand te verpieteren in de loods van de fabrikant.

 

Wat te doen?

Nederlandse deurwaarder inschakelen, of moet dit sowieso door een advocaat gebeuren (openstaande vordering is inmiddels ruim 6000 euro).

 

Alvast bedankt voor alle tips!

 

 

Je kunt de vordering matigen tot 5000 en dan de kwestie aan een deurwaarder overlaten, maar je kunt het ook door een advocaat laten doen.

 

Als je een beetje rondkijkt, zijn er genoeg advocaten die in dit soort kwesties een goed incassotarief hanteren.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Tonino

  • Auteur

Beste Highio en StevenK,

 

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Wat betreft de voorwaarden voor levering en betaling. Nee, helaas niet. Wel al vaker met deze klant gewerkt en daaruit is wel een aantoonbare werkwijze ontstaan (eerst betalen, dan spullen).

Maar het maakt blijkbaar weinig uit of een vennootschap uit het verre buitenland komt of gewoon Nederlands/Europees is. Dat is sowieso goed om te weten!

 

Bedankt,

Mark

Geplaatst:

Kees de Kruiff - In Memoriam

Heb je al aan je klant gevraagd waarom deze niet wil / kan betalen?

Soms werkt "stroop smeren" beter dan meteen met harde juridische acties te dreigen.

Kees de Kruiff

In Memoriam

Geplaatst:

Highio

Beste Mark,

 

ik vrees dat je eerst nog even een stap terug moet doen, voordat je kunt herinneren en incasseren. Probeer daadwerkelijk contact op te nemen en probeer te achterhalen waarom niet betaald wordt als gebruikelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Karel Stromph

Mark,

 

Wat betreft de (het ontbreken) leveringsvoorwaarden. Je hebt weleer zaken gedaan met deze klant. Als je toen een ALV hebt afgegeven, dan zouden deze ook voor de huidige transactie geldend kunnen zijn.

 

Alleen jij kunt beoordelen hoe ver de verhouding met je klant verhard is en of je dus stroop of azijn moet inzetten. Steven gaf de deurwaarder al aan - deze procedeert kennelijk via de Kantonrechter (indien nodig) en dezes absolute bevoegdheid stopt bij E 5.000,-- (ze willen het verruimen, maar daarop kun je natuurlijk niet wachten). Dat is aanzienlijk goedkoper, dan de "echte" rechtbank, waar je niet zonder advocaat kunt procederen. Bij de Kantonrechter kan dat wel en dus kan de deurwaarder dat ook zonder advocaat. Heb je die E 6.000,-- in een factuur berkend? If not, en de diverse facturen onder de E 5.000,-- liggen dan is de deurwaarder verkieslijk. Ik ben er niet zeker van, maar vermoedelijk kan de Kantonrechter de twee zaken "gevoegd" behandelen. Het blijven dan twee zaken maar ze worden tegelijkertijd (achter elkaar) behandeld.

 

Sterkte ermee,

 

Karel

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.