• 0

Onkostenvergoeding intern verblijf ZZP-er.

Hallo,

 

Mijzelf heb ik hier aangemeld omdat ik een vraag heb waar ik tot voor kort nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Het gaat om het volgende:

 

Sinds dit jaar ben ik als ZZP-er actief in de Nederlands archeologie. Aangezien veel van de verschillende projecten door heel het land plaatsvinden is er vaak sprake van intern verblijf op locatie. Dit interne verblijf komt voor kosten van de opdrachtgever. Voorheen wanneer ik nog niet als ZZP-er aan het werk was hoorde er bij een intern verblijf ook een onbelaste onkostenvergoeding van 25euro p/d. Dit is vrij besteedbaar voor bv. eten, drinken, zwembad e.d.

Nu vraag ik mij af hoe ik hier als zelfstandige ook gebruik van kan maken. Kan ik gewoon 25euro per dag opvoeren zonder hier BTW en omzetbelasting over af te dragen? De onkosten waarvoor deze vergoeding dekkend probeert te zijn, zijn toch niet als kosten van mijn eenmanszaak op te voeren.

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik met deze materie om moet gaan. Is die 25 euro daadwerkelijk belastingvrij, of moet ik hierover wel BTW en omzetbelasting over afdragen. Kan ik de gemaakte onkosten ook aftrekken van mijn omzet?

 

Grtz, Marco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

...

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik met deze materie om moet gaan. Is die 25 euro daadwerkelijk belastingvrij, of moet ik hierover wel BTW en omzetbelasting over afdragen. Kan ik de gemaakte onkosten ook aftrekken van mijn omzet?

...

 

Je kunt beter als ZZPer de te verwachten reis- enverblijfskosten in je uurtarief opnemen, of apart in rekening brengen. Daarover draag je BTW af en betaal je belasting. Keep it simple.

 

Je hebt overigens geen recht op die 25 EUR / dag. Dat is voorbehouden aan de interne mensen van je opdrachtgever.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Heren, bedankt voor de reacties.

 

Als ik het goed begrijp kan ik mijzelf dus niet net als de eigen werknemers van de opdrachtgever een onbelaste vergoeding geven voor de kosten verbonden aan intern verblijf. Even voor de duidelijkheid de accommodatie wordt geregeld door de opdrachtgever, het gaat specifiek om eten e.d. De stellig 'Keep it simple' is ook wat ik van plan ben. Gewoon een uurtarief waar al deze dingen al in verwerkt zijn. Gewoon 'No nonsense' naar de opdrachtgever toe.

Is het dan nog wel mogelijk om de gemaakte kosten voor eten e.d. verbonden aan het interne verblijf op te voeren in mijn eigen belasting en omzet administratie?

 

p.s. Last van insomnia?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.