Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Beursdeelname

Geplaatst:

mgouw

Beursdeelname, een interessant en zeer effectief medium, mits je er goed mee omgaat!

 

Jammer genoeg worden er veel fouten gemaakt bij de deelname aan een beurs. Het is een zeer effectief maar kostbaar medium en er moet dus zorgvuldig mee omgegaan worden. 200 visitekaartjes verzamelen, die dan vervolgens in een la verdwijnen... bellende standbemanning? Verkeerde plek op de beursvloer, herkenbare situaties??

 

Wat zijn jullie ervaringen op dit gebied?

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Featured Replies

Geplaatst:

Mikky Vrolijk
In Memoriam

Zeer herkenbaar!

Ikzelf heb 7 jaar voor een evenementenbureau gewerkt en indeed ... opdrachtgevers hadden vaak geen idee wat erbij komt kijken. Een plekkie op de beurs is niet hetzelfde als je bedrijf profileren op een beurs. Van belang is dat je zeer creatief nadenkt ... en je goed verdiept in de formulieren die je ontvangt van de organisatie/coördinator van een vakbeurs. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

mgouw

  • Auteur

Bij de vraag: waarom gaat u eigenlijk naar een beurs gaat het vaak al mis...

Men gaat uit gewoonte of omdat het een leuke lokatie is (Cannes bijvoorbeeld...grinn) of om bestaande klanten eens te ontmoeten (echt waar...)weer

 

En niet te vergeten, beursdeelname moet een onderdeel zijn van de totale marketing communicatie, en niet gezien worden als een "Stand alone" project...

 

 

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Geplaatst:

Mikky Vrolijk
In Memoriam

  Op 26-5-2003 om 15:09, mgouw zei:

en niet gezien worden als een "Stand alone" project...

Precies ! Zoals bij elke marketing activiteit ... zorg voor een goede follow up actie zowel richting het netwerk wat je ontmoet hebt als óók een vervolg van de marketing activiteit zelf! Een éénmalige impuls blijft maar even hangen.

 

Aan beurzen deelnemen kost behoorlijk wat euro's .... Bedenk welke écht relevant is en haal eruit wat eruit te halen valt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Geplaatst:

Jeroen Bakker

  Op 26-5-2003 om 15:09, mgouw zei:

of om bestaande klanten [weer] eens te ontmoeten (echt waar...)

 

Lijkt me een legitieme reden toch?

Geplaatst:

zrski

Dat hangt af van de prijs van deelname, de uren die je er aan kwijt bent etc. Beursdeelname kan een dure bezigheid zijn en is inderdaad vaak weggegooid geld.

 

Misschien is het leuk om een kleine beursdeelname checklist te maken?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Geplaatst:

mgouw

  • Auteur

Voor het ontmoeten van bestaande klanten is een beursdeelname veel te kostbaar en ingewikkeld. Als het goed is is het bezoeken van bestaande klanten een normale (dagelijkse?) bezigheid, en dus niet iets wat je een keer per jaar op een beurs doet.

 

Wat wel eens gebeurt is de klant uitnodigen op de beurs om bijvoorbeeld een nieuw product te demonstreren, of net dat laatste duwtje in de rug te geven om een beslissing te nemen (Amerikanen vinden dat heel normaal op een beurs, bij ons is dat wat minder). Maar niet om hem/haar weer eens te ontmoeten...

 

Maar, over het algemeen kun je zeggen dat je naar een beurs gaat om NIEUWE klanten te vinden... Afspraken maken, dus niet een uur met een potentiele klant (is dat wel zo? hoe schat je dat dan in?) maar kort en zakelijk in ca. 10 a 15 minuten de tijd nemen en het liefst een contactformulier invullen met een visitekaartje erbij (hoeft niet waar de bezoeker bij is...) En plan een afspraak voor een uitgebreidere kennismaking!

 

Ik kan wel ff een checklist maken en online zetten...

All Digital

Effectieve Communicatie

www.all-digital.nl

Martin@all-digital.nl

Geplaatst:

zrski

he mgouw,

 

Ik ben er van overtuigd dat hulpzaam kan zijn voor andere HL bezoekers. Ik ben benieuwd naar je checklist.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

  • 3 months later...
Geplaatst:

Persoon

Hoe staat het met de checklist?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Geplaatst:

TwaBla

Een paar losse tips:

 

* vraag de beursorganisator of er themapaviljoens zijn waar je in past (maar betaal daarvoor niet teveel extra)

 

* vraag de organisator starterkorting (met een goeie smoes kun je zelfs gratis meedoen)

 

* laat je niet in een uithoekje zetten maar zoek liever een plekje langs een drukke looproute

 

* beschouw een beurs als kermis, dus maak van je presentatie een attractie - er moet iets te beleven zijn, desnoods iets te eten

 

* maak er geen kantoor van, je kent dat wel: een verkoper in zondagse pak achter een laptop die op de beurs 'gewoon aan het werk' is

 

* bedenk iets waardoor passanten moeiteloos je stand inkomen, en laat ze rustig ook even zelf rondneuzen. mensen trekken mensen aan, dus creëer een samenscholing

 

* verzamel visitekaartjes en maak van interessante gesprekken METEEN aantekeningen; kom beloften SNEL na

 

* leg voldoende persberichten met jouw 'nieuws' in de perskamer (vergeet de foto's niet) en vertel ook wat er op jouw stand te beleven is; creëer nieuws en foto-opportunities

 

* beurspubliciteit begint al maanden vooraf (vakbladen hebben een lange productietijd) dus lift daarop mee, want de beursorganisator meldt graag noviteiten

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Nils de Witte

Goeie tips Twa! Kom je ook naar onze beurs?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

Mikky Vrolijk
In Memoriam

Een tip:

Veel beurzen registreren tegenwordig de bezoekers die in de hallen binnenkomen. Hiervan kun je na de beurs een overzicht krijgen. Geloof dat je hier wel voor moet betalen. Sommige beursorganistoren zijn hierin heel specifiek (branch, segment van bezoeker). In die hele lijst zitten vaak interessante potentials waarvan je geen visitekaartje hebt. Vergeet daarbij ook niet zelf de beurs af te lopen. Ook tussen de andere standhouders zitten vaak interessant klanten.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.