Slechte service, hoe kan dat toch?

Aanbevolen berichten

Vaak ook door jonge mensen die het verschil niet weten tussen een Yellow Tail of Tuna.

 

[off topic] Yes, ik ben jong. Wat is het verschil? [/off topic]

 

Naar mijn mening kan je de service krijgen die je wenst. Als je er maar wat voor over hebt om naar een andere winkel te gaan waar je beter wordt geholpen. Goedkoop en dichtbij? Dan is de service meestal overeenkomstig. Maar als je bereid bent om een stukje om te rijden of wat meer te betalen kan je vast betere service krijgen.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Ligt het niet aan de regio waar je woont? Ik heb hier nl nergens last van, zowel in een goedkope als in een dure winkel. Of ligt het aan mezelf?

Link naar reactie

Volgens mij moeten we eerst een definitie van goede service hebben voordat we kunnen benoemen of het slecht of goed is ;D. Daar ligt volgens mij ook direct het probleem: er is geen passende omschrijving van wat 100% vd bevolking "goede service" is.

Nou, service is misschien moeilijk te defiëren, maar het gaat dan ook om gevoelsbeleving. En dan gelden de communicatieve wetten altijd nog: "Komt het over zoals het bedoeld is, zo niet, wat moet er anders?" Als je merkt dat er over de service wordt geklaagd, dan wordt jou zomaar een gratis kans geboden om iets te verbeteren. Als je meer wilt verdienen aan je toko, is het heel verstandig daar veel aandacht en energie aan te besteden. (On)Tevredenheid is nu eenmaal het verschil tussen de gecreërde verwachting en wat daadwerkelijk wordt ervaren.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie

Als het gaat om service van een winkel zie ik het op de manier ik het geleerd heb ooit. Dus:

 

- Goedemiddag/morgen etc. met een vriendelijke lach. En altijd U. (dus geen Hoi en Hey en je en jij)

- De klant eerst rustig laten kijken en vervolgens netjes vragen waarmee je ze kan helpen. (altijd een open vraag van maken)

- Vervolgens een rustig en goed verkoopgesprek waarbij het belangrijk is dat je genoeg kennis hebt van de te verkopen producten. Vragen die je niet weet direct uit zoeken of vragen aan collega.

- Afrekenen en men wijzen op garantie e.d. vriendelijke tot ziens en klaar.

 

- Bij klachten goed luisteren en begripvol reageren maar wel heel duidelijk zijn in de garantie regels. De klant moet zich serieus genomen voelen.

 

En nooit afgaan op uiterlijk of dergelijke, klant is klant. Wanneer de klant wil onderhandelen altijd net alsof doen dat je druk aan het rekenen gaat. De klant krijgt hier vaak een goed gevoel van.

 

En zo zijn er wel meer zaken, maar dit is toch wel de basis naar mijn idee.

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik kan mij helemaal vinden in de basis van het idee. Ook voor degenen die in een dorp wonen. Want die gaan ook nog wel eens de grote stad in omdat daar nu eenmaal maar keus is ;)

 

 

En nooit afgaan op uiterlijk of dergelijke, klant is klant.

 

Ehmmmmmmm... die denkfout heb ik nog niet zo lang geleden gemaakt. Ik werk wel eens voor vrienden als EHBO (Eerst Hulp Bij Onvoldoendepersoneel) in de horeca.

Komt er een man binnen strompelen en bestelt een biertje. Ik direct van "Nou..... meneer, denkt u niet dat u genoeg gedronken heeft.. Het lijkt mij beter dat u naar huist gaat".

Gues what... Had die man net een beroerte gehad. Zijn motoriek werkte nog niet helemaal en was hij blij dat hij eindelijk weer eens naar de kroeg kon. :-[ Ik heb mij dodelijk geschaamd en uiteindelijk meneer een biertje van het huis aangeboden.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

 

Hoe komt dit toch, is het gewoon onwil of gebrek aan opleiding of te weinig betaald krijgen en daardoor niet te hard willen lopen?

 

Groet, Martin

 

 

Ja hou op schei uit. Ik vind het gewoon zwaar irritant, pubers die daar staan te leuteren over niks, en je bijna niet zien staan, en als je iets vraagt dan is het al teveel moeite om iets te gaan zoeken.

 

Het betreft veelal jongeren van 17 - 21 jr, die als goedkope hulpen worden gebruikt door de eigenaren,. wat ik dus vind is dat de eigenaar geen oog heeft voor zijn clientèle en zijn klanten niet echt serieus neemt en daarmee zijn eigen business. Als je geen aandacht of in ieder geval de fatsoensnormen niet in acht kan nemen voor je klanten dan kan men makkelijk overstappen naar een ander, concurrenten zat.

 

Onvoldoende motivatie en gebrek aan kennis bij de verkopers omtrent de spullen dat ze verkopen, is ook een vorm van slechte service,

Het is wel jammer dat vanwege de kosten, maar ongemotiveerde verkopers te werk stelt met als gevolg dat er inderdaad klanten wegblijven.

 

Hmm, zouden de eigenaars eigenlijk geinformeerd moeten worden over ???

 

wanneer je eigenlijk letterlijk de deur wordt uitgekeken, dan kom ik in zo een winkel nooit meer terug.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.