• 0

Facturering verzekeringen

Hallo,

Met het risisco op mijn kop te krijgen dat de vraag al eens gesteld is: Ik heb twee verzekeringen bij dezelfde maatschappij. Nu schrijven ze het te betalen bedrag per maand af. Beide verzekeringen in 1 post. Ze sturen nooit een factuur. Alleen de eerste termijnbetaling, die weer anders is dan de overige , ging vergezeld met een factuur. Ik heb geprotesteerd dat het moeilijk is om de kosten te differentieren en dat ik een factuur nodig heb om hem in mijn boekhouding te kunnen verwerken. Ik kreeg dit antwoord:

"Het is inderdaad niet gebruikelijk om elke maand een aparte nota te versturen bij automatische incasso.

Eenmaal per jaar ontvangt de klant op de hoofdvervaldatum een overzicht. Indien er tussentijds een wijziging optreedt die gevolgen heeft voor de premie dan wordt er ook een notablad afgegeven."

 

Toch staat op de afschrijving "diverse facturen". Er staat geen factuurnummer op d eafschrijving, wel een betalingskenmerk. Ook staat er niet op de afschrijving waarom het gaat. Ik heb geen factuur gekregen met een totaal te betalen bedrag. Staat nergens. Het overzicht krijg ik pas achteraf.

 

Kan iemand zeggen of dit inderdaad normaal is, zo ja hoe ik dat dan in de administratie moet verwerken, zo nee wat dan te doen?

 

Dank je wel,

 

 

 

Micha Tirion

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
"Het is inderdaad niet gebruikelijk om elke maand een aparte nota te versturen bij automatische incasso

Kan iemand zeggen of dit inderdaad normaal is

 

Nee dat is niet normaal. Voor zakelijke relaties met automatische incasso worden facturen t.b.v. de administratie verstrekt. Soms wel een kwestie van vragen/aangeven vooraf, maar de meeste verzekeraars doen daar naar mijn beleving totaal niet moeilijk over; er worden zelfs geen extra (porto)kosten o.i.d. voor berekend.

 

Aanvulling: ook voor particuliere relaties overigens

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Vaak kun je aan de hand van de polis(sen) uitrekenen wat de premie per deel is?

Of hebben ze misschien een specificatie gezonden de 1e keer? Hoe kan je anders controleren of de premie goed wordt afgeschreven?

 

EDIT MOD: geen reclame in het bericht zelf svp. Gebruik daarvoor de handtekening/onderschrift in jouw profiel.

 

Mts. Cournot Financieel

administratiekantoor / stamrecht bv / oprichten bv / gouden handdruk / online advies / financieel advies / geopend in de avonden en weekeinden

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.