• 0

Is X10 een vooraanstaand merk?

Bijna iedereen die geregeld rond surft op het Internet heeft de pop-under van X10 waarschijnlijk wel eens gezien.

 

De verkoper van kleine camera's welke door mooie vrouwen als "security tool" worden aangeprezen is toch een van de ergste pop-up/under spammers die ik ken.

 

Maar.... Ze hebben natuurlijk wel een onwijs hoge bekendheid... Maakt dit van X10 een vooraanstaand merk?

 

Wat vinden jullie?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Bekendheid van een merk is iets anders dan het imago van een merk. Of het nu gerenomeerd, gewaardeerd en gekocht wordt, wordt bepaald door dit imago.

 

Denk maar eens aan Hitler: wereldwijd 100% spontane naamsbekendheid en iedereen kent zijn logo.

 

Of aan Coca Cola: zal iets lager liggen maar het logo is ook wel aardig.

 

Toch zal een drankje onder het merk Hitler maar een heel (perverse?) doelgroep en kopersgroep hebben.

 

Dalí, de Spaanse kunstenaar, zei overigens: Ze kunnen beter slecht over je spreken dan helemaal niet. Ik denk dat deze uitspraak echter sterk van het merk afhangt.

Link naar reactie
  • 0

ik wist bij god niet waar je op doelde bij het zien van dit topic, dacht zelfs eventjes dat het om X11 ging ;D

 

die cameraatjes ken ik uiteraard wel, maar daar is ook alles mee gezegd. als ik zo'n camera nodig zou hebben zou ik nooit denken om eens serieus te kijken naar dat x10, ik denk dat ik dan toch andere kanalen zou gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Nee, bekendheid maakt geen vooraanstaand-heid. Althans, als we met 'vooraanstaand' bedoelen dat het een zekere status en waarde heeft.

 

vooraanstaand volgens Van Dale:

1. een van de eerste, voornaamste plaatsen innemend => gezaghebbend

 

Zouden er trouwens niet al generaties aan het opgroeien zijn die niet meteen weten wie Adolf Hitler was? (In Namibië ofzo? ;D)

 

Groet,

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nu ben ik weer een beetje bijgepraat over producten, dank je. Ik had nooit (bewust) gehoord van x10.

 

Laatst las ik een artikel over een onderzoek waaruit gebleken was dat pop-ups en GROTE verticale banners het beter doen dan buttons en gewone banners.

 

In een lijst van gerenommeerdheid zou X10 waarschijnlijk hoog scoren op het punt van bekend door ergernis, vlak onder de gevleugelde vrouwenhulpjesreclame en wasmiddelen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

google op 'home automation' of 'domotica'.

 

X10 is eigenlijk geen merk (van origine) maar een taal die het mogelijk maakt dat apparatuur wordt aangestuurd via je electriciteitsnetwerk. Het bestaat al 20 jaar ofzo en er zijn inmiddels opvolgers die meer mogelijkheden bieden. Laatst kwam ik een bedrijf tegen die hier zwaar op in aan het zetten zijn: www.wizzbit.nl die weten er veel van. Ook Holec houdt zich ermee bezig: www.xanura.nl. TuDelft en Philips hebben Homelabs waar onderzoek wordt gedaan. Distributeur voor X10 producten: www.marmitek.nl

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

google op 'home automation' of 'domotica'.

 

Of op X10. Wat je steeds ziet is dat ze onder die naam een hele familie cameraatjes, stekkerdozen en afstandsbedieningen verkopen. Marmitek is één van hun producenten, voor zover ik uit de vele X10 sites kan afleiden. Maar ik kan nergens aan zien dat ze groot zijn, laat staan gezaghebbend. Hoogstens zeer actief met het pushen van hun producten.

 

Misschien mag ik een vergelijking maken met banken. Er zijn een paar van die kredietbanken die heel veel kabaal maken met goedkope leningen, maar dat zijn toch geen leidende of gezaghebbende banken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf X10 is niet toonaangevend, zij bestaan pas sinds 1996, X10 als taal bestaat al ruim 20 jaar! Maritek verkoop X10 producten, waarmee ze bedoelen producten die met de X10 taal functioneren niet producten die afkomstig zijn van het bedrijf X10.

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
  • 0

Het bedrijf X10 is niet toonaangevend, zij bestaan pas sinds 1996, X10 als taal bestaat al ruim 20 jaar!

 

Al googlend word je wijzer, nietwaar Pim? Eerst zei je nog dat de techniek van het bedrijf X10 tot standaard is verheven. En aangezien hier de vraag aan de orde is of X10 een vooraanstaand merk is, ben je blijkbaar van JA naar NEE geswitcht...

 

Als je je verdiept in Home Automation of Domotica dan kom je X10 continue tegen. Hun techniek is tot standaard verheven en staat momenteel zeer in de belangstelling omdat domotica nu toch echt kan gaan doorbreken, ook in Nederland.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je ruim 20 jaar bestaat als merk (dus niet het bedrijf X10) en bedrijven als IBM (IBM Homedirector), Powerhome, Marmitek en vele anderen voeren allen dezelfde standaard. Dan kun je concluderen dat X10 markstandaard is.

 

Over het bedrijf X10 heb uik geen mening. Hooguit slim dat ze dezelfde naam hebben kunnen deponeren als de standaard.

 

Ik heb mij nooit gerealisserd dat het bedrijf X10 en de standaard X10 twee verschillende zaken zijn. Daar zullen wel meer mensen zijn ingetrapt.

Luuk

CeBuRA - eenvoudig, snel en betrouwbaar on-line deponeren van intellectueel eigendom

Link naar reactie
  • 0

 

Is een standaard een merk? Interessante vraag. Ik veronderstel dat een standaard op brancheniveau ontstaat. Dat er ergens een commissie zit die vaststelt: spanningsverschil drukken we uit in Volt. Kan ik dan als ondernemer de naam 220V als merk registreren? En op den duur anderen het gebruik van die uitdrukking ontzeggen?

 

Volgens mij kan dat helemaal niet. Wanneer X10 eerst standaard was voordat een slimme ondernemer die term ging gebruiken als handelsnaam, dan kan hij geen merkrechten uitoefenen. Maakt hem waarschijnlijk ook niks uit, zolang-ie maar extra bezoekers trekt op de zoekterm X10 en goed verkoopt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Is wel een leuk marketingthema: brand grabbing. In Nederland is KPN een grote merkgabber (nieuw woord) die probeert om zich begrippen als telefoongids, telefooncel en nog zo wat toe te eigenen.

 

Een ander voorbeeld is natuurlijk Linux, een merk dat door Linus Thorwald min is meer geschonken is aan de opensource gemeenschap. Het domein Linux.com is al vroeg geregistreerd door een Nederlandse ontwikkelaar, die daar een paar jaar geleden veel geld voor gevangen heeft van een distributeur. Daar is toen nog een stevig woordje over gewisseld in de Linux-gemeenschap.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.