Ons bedrijf wordt waarschijnlijk per 1-1-2009 overgenomen.
De overnemende partij betaalt het geld vanaf 14 januari tot 14 augustus 2009.
Ik heb zelf weinig problemen met deze financiering meer, aangezien ik al 4 maanden bezig ben met de bedrijfsverkoop. Bij dit bod op de VOF ontvang ik € 40.000 i.p.v. € 20.000. Dit laatste bod is van een ander bedrijf en daarbij ontvang in het bedrag in december.
De 40K-kandidaat kan bij zijn bank pas in 2 maanden uitsluitsel krijgen of hij een lening kan krijgen, waarschijnlijk vanwege de kredietcrisis.
Moet ik vragen om zijn balansen en resultatenrekeningen?
Moet ik vragen of hij privé garant staat indien het om een BV gaat? (ik weet niet of het een BV of VOF is, ik dacht het laatste)
Hoe zorg ik dat ik het contract kan tekenen zonder achteraf een rotgevoel te hebben of ik het geld wel krijg?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
derek23
derek23
Ons bedrijf wordt waarschijnlijk per 1-1-2009 overgenomen.
De overnemende partij betaalt het geld vanaf 14 januari tot 14 augustus 2009.
Ik heb zelf weinig problemen met deze financiering meer, aangezien ik al 4 maanden bezig ben met de bedrijfsverkoop. Bij dit bod op de VOF ontvang ik € 40.000 i.p.v. € 20.000. Dit laatste bod is van een ander bedrijf en daarbij ontvang in het bedrag in december.
De 40K-kandidaat kan bij zijn bank pas in 2 maanden uitsluitsel krijgen of hij een lening kan krijgen, waarschijnlijk vanwege de kredietcrisis.
Moet ik vragen om zijn balansen en resultatenrekeningen?
Moet ik vragen of hij privé garant staat indien het om een BV gaat? (ik weet niet of het een BV of VOF is, ik dacht het laatste)
Hoe zorg ik dat ik het contract kan tekenen zonder achteraf een rotgevoel te hebben of ik het geld wel krijg?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18092-financi%C3%ABle-risicos-afdekken-bij-verkoop-van-onze-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag