Ik ben nieuw op higherlevel en heb me vooral aangemeld omdat ik met de volgende vraag zit.
Mijn toekomstig zakelijk partner heeft 2 zaken onder een eenmanszaak.
De bedoeling is dat ik me ga inkopen in 1 van de zaken en voor de helft eigenaar word.
We ontkomen er niet aan om een VOF op te richten maar is het mogelijk om mij binnen de VOF te distantieren van de andere zaak en ook geen enkele aansprakelijkheid heb.
Zou dit kunnen onder VOF BA of is die beperkte aansprakelijkheid maar heel beperkt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
eveline2206
eveline2206
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op higherlevel en heb me vooral aangemeld omdat ik met de volgende vraag zit.
Mijn toekomstig zakelijk partner heeft 2 zaken onder een eenmanszaak.
De bedoeling is dat ik me ga inkopen in 1 van de zaken en voor de helft eigenaar word.
We ontkomen er niet aan om een VOF op te richten maar is het mogelijk om mij binnen de VOF te distantieren van de andere zaak en ook geen enkele aansprakelijkheid heb.
Zou dit kunnen onder VOF BA of is die beperkte aansprakelijkheid maar heel beperkt?
Zijn er wellicht andere constructies mogelijk?
Ik hoor het graag, alle tips zijn welkom!
Eveline
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18093-vof-ba/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag