• 0

betalinging ontvangen via paypal - kosten ? btw ?

Hallo allemaal,

 

Ben nieuw hier dus ik hoop dat dit de juiste topic is voor m'n vraag :)

 

Als iemand mij via paypal betaald dan houdt paypal een bedrag in voor hun kosten.

Dus stel iemand stuurt 100 euro dan hou ik bijvoorbeeld 98 euro over.

 

Moet ik dan in m'n boekhouding 98 euro opvoeren voor een rekening van 100 euro en apart de kosten van paypal erbij zetten ? Of hoe kan ik dat het beste doen ?

 

De kosten van paypal, die hou ik bij, kan ik deze dan aftrekken van de winst of hoe moet ik deze het beste boeken ?

 

Bij een bank overschrijving is het simpel, maar ben een beetje in de war met paypal.

 

Alvast bedankt voor alle tips !

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

betaald 100,- - bankkosten 2,- De klant heeft toch honderd piek betaald. Nou, die wordt dan als betaald geboekt. De bank (paypal) berekent 2,- aan kosten? Nou, die worden als bankkosten geboekt. Je denkt toch niet dat er nog een Nederlandse bank is die het gratis doet. Echter Paypal maakt het per transactie inzichtelijk.

Link naar reactie
  • 0

betaald 100,- - bankkosten 2,- De klant heeft toch honderd piek betaald. Nou, die wordt dan als betaald geboekt. De bank (paypal) berekent 2,- aan kosten? Nou, die worden als bankkosten geboekt. Je denkt toch niet dat er nog een Nederlandse bank is die het gratis doet. Echter Paypal maakt het per transactie inzichtelijk.

 

Ok, daar kan ik wat mee. Voor zover ik weet betaal je niks als iemand geld van zijn rekening naar mijn rekening stuurt (prive rekeningen). Zaken rekening is dan anders.

 

Die paypal kosten, dat zijn dus kosten die ik voor m'n IB kan gebruiken toch ?

 

Link naar reactie
  • 0

Die paypal kosten, dat zijn dus kosten die ik voor m'n IB kan gebruiken toch?

 

Nee, kosten spelen geen rol in de IB. Je berekent winst = omzet - kosten. De winst wordt belast.

 

Thanks !

 

PS: een goed forum lancelots, bezoek het ook af en toe :)

We know ;) MOD

 

Link naar reactie
  • 0

Ter verduidelijking:

 

De kosten van Paypal vormen ondernemingskosten. Die kosten verlagen de winst. Door de lagere winst betaal je dus minder belasting.

 

@Ticky, als je met

Die paypal kosten, dat zijn dus kosten die ik voor m'n IB kan gebruiken toch ?

 

bedoelt dat die kosten aftrekbaar zijn voor de IB, dan klopt dat. Maar dan natuurlijk wel als kosten in de winstaangifte en niet zomaar ergens aftrekbaar.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.