Jump to content

Grumpy12

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Country
    Nederland
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Heerlen
  1. verduld, jullie kunnen wel broodschrijvers worden!! Toppie ;D
  2. Als het plan goed in elkaar zit en goed onderbouwd is dan kan het bij een bank snel gaan. De bank kent ook verschillende producten. Heb recentelijk nog zoiets meegemaakt en dat was in twee weken geregeld. Maar eeh, geen cijfers, geen centen. Dus alleen een leuk verhaal werkt niet meer.
  3. betaald 100,- - bankkosten 2,- De klant heeft toch honderd piek betaald. Nou, die wordt dan als betaald geboekt. De bank (paypal) berekent 2,- aan kosten? Nou, die worden als bankkosten geboekt. Je denkt toch niet dat er nog een Nederlandse bank is die het gratis doet. Echter Paypal maakt het per transactie inzichtelijk.
  4. Het probleem is vrij eenvoudig. Je zult als "slachtoffer" moeten aantonen dat er van opzet sprake is/was. Een reguliere "ik kan of wil het niet betalen" is geen oplichting. Voor zoiets moet je naar een rechtbank (gerechtsdeurwaarder of nog beter advocaat). Aangifte doen bij de politie is zinloos. Even terugkomend op de opmerking deurwaarder/advocaat. Een advocaat lijkt duurder maar als jij je dossier goed voorbereid hebt dan kan een advocaat sneller en goedkoper zijn dan een deurwaarder.
  5. Ja joh, zibb zal redelijk gewaardeerd zijn. Maar een forum leidt tot niets als een reactie alleen bestaat uit een doorverwijzing naar een andere site. Geef er dan gewoon even wat jouw mening is en verwijs daarbij naar een artikel die jouw mening onderschrijft. Maar bovenal dank voor iedere reactie.
  6. Kort en bondig; welke weekdag is het beste voor een e-mailing naar consumenten. De discussie splitsen zich bij ons op de werkvloer uit naar een dinsdag of donderdag. Heb iemand hier kennis en ervaring mee?
  7. Beste mensen, graag jullie persoonlijke mening. Uiteraard is het leuk en gemakkelijk om een url door te geven maar ook wij hebben google... Mijn vraag richt zich juist op jullie persoonlijke ervaring. Overigens is de laatste verwijzing (zibb.nl) een verzameling onvoorstelbare onzin (vulling voor dummies) met een bovenmatig hoog gehalte van treiter reclame.
  8. Toch zit je er met je .htdocs kennis dicht bij een oplossing waar google wel blij mee is. Stel je hebt een pagina met een aantal variabelen, bijv. [kleur] en [product]. Vervolgens ga je in htdocs een regel maken dit er als volgt uit kan zien. RewriteRule ^groene-trui\.html$ http://www.domein-naam.nl/pagina.php?kleur=groen&product=trui [L] dan kun je natuurlijk ook een aantal regels maken als deze: RewriteRule ^rode-trui\.html$ http://www.domein-naam.nl/pagina.php?kleur=rood&product=trui [L] RewriteRule ^blauwe-broek\.html$ http://www.domein-naam.nl/pagina.php?kleur=blauw&product=broek [L] van één pagina kun je op deze manier ontelbare pagina's maken. Alle pagina's verschillen van elkaar. Vervolgens zorg je dat er op je site een sitemap pagina staat waar verwezen wordt naar bijv groene-trui.html, rode-trui.html en blauwe-broek.html. Dan ben je natuurlijk wel zo slim om een voor google te idexeren sitemap.xml bestand op je website te zetten. En vergeet je niet om in je robots.txt een verwijzing naar de sitemap te zetten. Geloof mij, met een website van maar 6 pagina's kun je er voor google een website van maken van meer dan 300 pagina's.
  9. Kort en bondig; welke weekdag is het beste voor een e-mailing naar consumenten. De discussie splitsen zich bij ons op de werkvloer uit naar een dinsdag of donderdag. Heb iemand hier kennis en ervaring mee?
  10. Een concurrent zal in principe alleen belang hebben voor de klantenbestand. Niet hetgeen mij voor ogen staat. Dan het idee om een student op zo'n project te zetten voor een gedeelte van de winst. Werkt om verschillende redenen niet. De student kan de winst beïnvloeden; een lage winst betekent immers een lage afdracht. Daarnaast zal een toekomstige ondernemer in spé zijn eigen ideeën hebben hoe het zou moeten zijn. Een (goede) eigenschap van een ondernemer is dat deze enigzins eigenwijs is. Hij/zij is van mening dat het allemaal beter en anders kan; voor velen een drijfveer om zelfstandig ondernemer te worden. Het is de bedoeling om het geheel in een keer van de hand te doen, nog zo'n drie maanden (intensief) te ondersteunen maar daarna zal de nieuwe ondernemer het zelf moeten klaren. Ik denk zelf dat het aantrekkelijk zou kunnen zijn voor iemand die niet eerst het wiel wil uitvinden maar zijn ondernemerschap wil starten op de know-how van een ervaren ondernemer. Immers in de vijf jaren van het bestaan zijn vele klanten opgebouwd maar ook veel informatie over fraudeurs. En niet te vergeten de vele fake bureautjes die je op nummer 1 in google beloven, een positie op een vage verzamelpagina voor honderden euro's (uiteraard zonder resultaat) en al dies wat er nog meer aan ellende op het web is gehuisvest.
  11. Het probleem is dat con/collega's met name geinteresseerd zullen zijn in de inhoud van de webshop. Zo heeft het een vrij trouwe klantenbestand van zo'n 12.000 relaties die met 'bloed', zweet en tranen (lees: geduld) zijn opgebouwd. Daarnaast is het vrij aktief in Belgie (een fantastische groeimarkt). Het software/scripting is in eigen huis ontwikkeld waardoor het verificatie- (Experian) en betaal-traject (o.a. iDeal) in een look and feel van de webshop worden afgehandeld. Al met al interessant om te kijken maar zeker niet om over te nemen. Terwijl het voor een startende en werklustige ondernemer zeker een leuke springplank kan zijn. Overigens, voor de vragenstellers via email, de webshop is gespecialiseerd in gepersonaliseerde cadeau's. Het is ook niet de bedoeling om er het maximale uit te halen maar een fatsoenlijke overdracht voor een billijke prijs lijkt mij niet teveel gevraagd.
  12. Ik beschik over een webshop die inmiddels stevig verankert is op het internet. De shop heeft een PR5 ranking van Google met een evenredig aantal bezoekers. Omzet zo globaal zo'n 100.000 euro met een bruto winstmarge van zo'n 64-68%. De shop bestaat vijf jaar. Ik kan een aantrekkelijke (lees zeer leuke) baan krijgen en daarvoor wil ik graag afstand doen van mijn webshop. Een kans die ik niet wil laten lopen. Echter, met bovengenoemde getallen zal iedereen begrijpen dat het saneren van de webshop kapitaalvernietiging is. Anderzijds heb ik ook geen zin in ingewikkelde accounts-onderzoeken. Wat is jullie suggestie/advies om te doen?
  13. Vraag Hiddink. Die kan je vast verder helpen. Ander probeer het gewoon bij C&A want in bedrijfjes om kleding te kopen voor "me vrienden" worden door geen enkele Koreaan serieus genomen. Overigens, ook in Korea geldt "vooraf betalen".
  14. Waarom zul je een ontwerper inschakelen die voor zijn inspiratie weer naar een template site gaat. Daarbij kun je als ondernemer een basis-idee oppakken van een template site en deze doorvoeren/aanpakken. Het probleem met ontwerpers is dat iedereen zich ontwerper mag noemen en denkt dat de wereld zit te wachten op zijn/haar ideeen. Om dan €1.000,- kwijt te zijn en geen goed aansluitend ontwerp te hebben is niet een idee waar meniggeen op wacht. De laatste jaren maak ik ook gebruik van stock-bibliotheken (foto's) en op menig zaterdag tref ik in landelijke kranten advertenties aan met dezelfde stockfoto's die ik gebruik. Dan maak je toch ook gebruik van dezelfde faciliteiten.
  15. Goed, ik heb al een aantal jaren twee webshops en heb ervaring met consumenten. Realiseer je ten eerste dat er mensen zijn die zo volledig aan de grond zitten (tot hun eigen tevredenheid) dat het hun niet uitmaakt of er een incassobureau komt kijken. Om een gedeelte van deze mensen te signaleren kun je gebruik maken van Experian (http://www.experian.nl/). Je zult soms verbijsterd zijn dat er mensen zijn die reeds 10 a 15 keer met een incassobureau of deurwaarder in contact zijn geweest. Overigens is het resultaat van een incassobureau erg terleurstellend. Slechts zo'n 10 procent wordt daadwerkelijk binnen gehaald. Ook wij overwegen desondanks om op factuur te gaan leveren. Wij zijn echter in ver gevorderde stadium met een bedrijf wat de facturen van ons overneemt. Je betaalt daar een vaste vergoeding voor maar je hebt binnen enkele dagen gegarandeerd je geld op je rekening staan. Voorbeelden zijn Transfair (http://www.transfair.nl) en DirectPay (http://www.directpay.nl). Het verhaal gaat er dan anders uitzien (denken wij). Je levert weliswaar een vast bedrag per factuur in bij zo'n bedrijf maar als je totale omzet zo'n 20 tot 30 procent toeneemt zul je per saldo meer rendement halen. En aangezien wij productie-capaciteit over hebben is het voor ons een aantrekkelijke optie.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept