auteursrecht Higherlevel-posts on andere embedded forums

Aanbevolen berichten

 

quote uit de NHN Startercommunity, waarop ook HL draait

http://noordhollandnoord.starterscommunity.nl/Disclaimer.aspx

"

10. Alle intellectuele eigendom op werken en merken op de Starterscommunity.nl website blijft berusten bij de bank, haar leveranciers, licentiegevers of sponsors. Er worden door de bank en haar leveranciers, licentiegevers of sponsors geen rechten overgedragen aan bezoekers, gebruikers of andere derden. "

 

Wellicht is dit onderwerp al eerder aan de orde geweest, maar ik maak bezwaar tegen het feit dat één of andere community, die HL embed, zich meteen het auteursrecht toe-eigent. Wat is jullie mening?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

10. Alle intellectuele eigendom op werken en merken op de Starterscommunity.nl website blijft berusten bij de bank, haar leveranciers, licentiegevers of sponsors. Er worden door de bank en haar leveranciers, licentiegevers of sponsors geen rechten overgedragen aan bezoekers, gebruikers of andere derden. "

 

Wellicht is dit onderwerp al eerder aan de orde geweest, maar ik maak bezwaar tegen het feit dat één of andere community, die HL embed, zich meteen het auteursrecht toe-eigent. Wat is jullie mening?

 

In dit geval denk ik dat je valt onder leverancier (van content) en betekend het enkel dat de informatie niet zonder toestemming vooraf (van jou) gebruikt mag worden. Lijkt me dus niets mee mis.

Link naar reactie

De artikelen die daarop volgen stellen dat je ook geen commerciële uitingen mag doen ;D 8) en artikel 16 veegt naar mijn gevoel toch echt je auteursrecht van tafel.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

De artikelen die daarop volgen stellen dat je ook geen commerciële uitingen mag doen ;D 8) en artikel 16 veegt naar mijn gevoel toch echt je auteursrecht van tafel.

 

Groet,

 

Highio

 

De website geeft bij openen in Firefox de diclaimer weer tot artikel 9, en de rest is met geen mogelijkheid te lezen, dus daaraan hoef ik me dan toch ook niet te houden 8)

 

Als ik via IE de disclaimer lees dan gaat artikel 16 over het plaatsen van berichten op SC (starterscommunity). Dat doe ik dus niet. Ik plaats berichten op HL, en dus is artikel 16 niet van toepassing

 

Edit:

Ik kan trouwens niets over dit onderwerp vinden in de disclaimer van HL.

Aangezien het hier voor zover ik kan nagaan niet duidelijk staat omschreven, heb ik mij dus ook niet geconformeerd aan het embedden van mijn content in een commerciele website. Laat staan dat ik mijn auteursrechten overdraag.

Beetje zwaar gesteld, maar wel de essentie wat mij betreft.

Link naar reactie
Aangezien het hier voor zover ik kan nagaan niet duidelijk staat omschreven, heb ik mij dus ook niet geconformeerd aan het embedden van mijn content in een commerciele website.

 

Eens. Het zou weleens kunnen zijn dat al die embedders van HL op grote schaal onze auteursrechten schenden. Misschien moeten we maar eens een vereniging van auteursrechthouders van HL-berichten oprichten, die een advocaat inschakelt om schadevergoeding en winstafdracht te vorderen.

Link naar reactie

Hoi Edo,

 

Auteursrecht ontstaat automatisch en behoort altijd aan de producent van het werk toe, tenzij deze het recht integraal of gedeeltelijk overdraagt. Er is dus ook geen sprake van het overdragen van auteursrecht, ongeacht wat deze community beweert.

 

Als er sprake is van schending, dan lijkt het me duidelijk dat hier het omgekeerde aan de hand is, namelijk dat deze community de auteursrechten schendt van de posters van Higherlevel en misschien van Higherlevel zelf. Ik heb deze community niet bekeken, maar als de vormgeving en alles ook overgenomen zijn, kan er ook sprake zijn van schending van auteursrechten wb. vormgeving en styling, e.d.

 

De vraag is hier: in hoeverre zijn er afspraken gemaakt tussen Higherlevel en deze community? Higherlevel mag natuurlijk zijn auteursrechten op vormgeving e.d. overdragen aan anderen, maar mag NOOIT de auteursrechten van de posters overdragen.

 

Mocht dat gebeurd zijn, dan is deze handeling automatisch nietig.

 

 

 

quote uit de NHN Startercommunity, waarop ook HL draait

http://noordhollandnoord.starterscommunity.nl/Disclaimer.aspx

"

10. Alle intellectuele eigendom op werken en merken op de Starterscommunity.nl website blijft berusten bij de bank, haar leveranciers, licentiegevers of sponsors. Er worden door de bank en haar leveranciers, licentiegevers of sponsors geen rechten overgedragen aan bezoekers, gebruikers of andere derden. "

 

Wellicht is dit onderwerp al eerder aan de orde geweest, maar ik maak bezwaar tegen het feit dat één of andere community, die HL embed, zich meteen het auteursrecht toe-eigent. Wat is jullie mening?

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb contact gehad met de Raobank hierover.

 

De registratievoorwaarden die je leest, waar in deze topic naar verwezen wordt, zijn de voorwaarden van de Community van de Rabobank zelf. Niet te verwarren met het ons forum die daar inbedded.

 

Zie deze pagina waar de diversie community/netwerken opgesplitst zijn. Waarin staat:

 

Naast het Starterscommunity forum kunt u ook gebruik maken van het Higherlevel forum dat zich vooral richt op innovatieve starters. Uw Starterscommunity account werkt hier niet. Voor Higherlevel dient u zich apart te registreren binnen het Higherlevel forum gedeelte. Het lezen van berichten kan zonder registreren.

 

Dit houdt in dat de registraties voor de twee fora technisch los van elkaar staan. Als je aan Robobankforum (HL.nl) deel wilt nemen, dan moet je los van de andere community onderdelen van de Rabo alsnog registeren. Dan gelden de HL-voorwaarden, waar dé regel geldt dat je als auteur ten alle tijden eigenaar blijft van je eigen content.

 

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Dit houdt in dat de registraties voor de twee fora technisch los van elkaar staan. Als je aan Robobankforum (HL.nl) deel wilt nemen, dan moet je los van de andere community onderdelen van de Rabo alsnog registeren. Dan gelden de HL-voorwaarden, waar dé regel geldt dat je als auteur ten alle tijden eigenaar blijft van je eigen content.

 

Toch gek dan dat de berichten op het higherlevelforum ook te vinden zijn op fora van:

 

Rabobank

Sprout

Zibb

NewVenture

Den Bosch Starterscommunity

 

Ik vind het zeer vervelend mee dat als ik in google "multitainment" in tik (mijn eigen woordmerk) dat mijn klanten dan de vragen zien die ik zelf stel... In de gebruikersvoorwaarden kan ik hier niets over terugvinden...

 

Is google overigens ook niet in overtreding qua auteursrechten?

 

 

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie

Toch gek dan dat de berichten op het higherlevelforum ook te vinden zijn op fora van:

 

Toch super hoe vanuit alle windrichtingen en hoeken van Nederland ondernemers, experts en starters elkaa weten te vinden, met elkaar delen, elkaar helpen en samenwerken aan een enorme bak van kennis, antwoorden, advies en inspiratie? Het is altijd het standpunt van Higherlevel.nl geweest om, denkend vanuit de doelgroep, op zoveel mogelijk plekken onder de aandacht te komen. Vrijwel elke partner met bereik bij de doelgroep is in principe welkom: liever dan dat ze zelf een eiland gaan bouwen en de boel versnippert.

 

En in reactie op je tweede punt: elke klant of potentiële klant mag mijn berichten doorpluizen en mij daar op beoordelen. Dat doet in alle eerlijkheid ontzettend veel meer goed dan kwaad voor mijn bedrijven en activiteiten :)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In de gebruikersvoorwaarden kan ik hier niets over terugvinden...

 

Een quote uit Wat is Higherlevel.nl

 

Om ervoor te zorgen dat Higherlevel.nl via zoveel mogelijk ingangen en door nagenoeg dezelfde doelgroep te bereiken is, wordt het forum door zowel publieke als private partijen, welke zich voor ondernemersschap inzetten, geïmplementeerd op hun eigen website. Dit gebeurt o.a. Zibb, Sprout, maar ook bij TechnoPartner, NEBIB, BVit innovatienetwerk, Antwoord voor Bedrijven, New Venture, Livewire, Rabobank e.d.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

In de gebruikersvoorwaarden kan ik hier niets over terugvinden...

 

Een quote uit Wat is Higherlevel.nl

 

Om ervoor te zorgen dat Higherlevel.nl via zoveel mogelijk ingangen en door nagenoeg dezelfde doelgroep te bereiken is, wordt het forum door zowel publieke als private partijen, welke zich voor ondernemersschap inzetten, geïmplementeerd op hun eigen website. Dit gebeurt o.a. Zibb, Sprout, maar ook bij TechnoPartner, NEBIB, BVit innovatienetwerk, Antwoord voor Bedrijven, New Venture, Livewire, Rabobank e.d.

 

Helder... bedankt!

 

"Een lachend gezicht verblijdt het hart, een goed bericht verkwikt het lichaam" Spreuken 15:30

"Accepteer wat je niet kunt veranderen, verander wat je niet kunt accepteren"

 

Zakelijk of informeel entertainer nodig?

http://www.bartvandenbelt.nl

http://www.artiestboeken.nl

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.