• 0

Geld overgemaakt china verkeerde naam

Hoi,

 

Ik heb een bedrag naar een bedrijf in china overgemaakt alleen de naam van de begunstigde is fout (rekeningnummer wel goed)

Nu kreeg ik een mail van het bedrijf in china dat ze het niet konden ontvangen omdat de naam fout is.

Dat bedrijf kreeg een email van de chinesebank dat de naam niet goed was dus ze konden het niet overmaken

 

Heeft iemand hier ervaring in wat ik moet doen.

 

alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

wilt iemand mij svp helpen

 

Een beetje geduld kan geen kwaad..... Je vraag een 'kick' geven omdat je geen reactie krijgt binnen 2,5 uur is niet bepaald netjes.

 

Mijn eerste reactie: stort die chinese bank toch het geld terug op jouw rekening zodat je het opnieuw onder de juiste naam over kunt schrijven?

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad. Het geld "hangt" waarschijnlijk ergens, en wordt op een aparte rekening gezet, totdat er iemand om komt vragen...

 

Lijkt me dat jij dat moet zijn ! ;) Succes !

 

Edit : Hoe lang is dit trouwens geleden ? Je krijgt het toch automatisch terug ?

 

"Bedrag en/of rekeningnummer/ naamstelling stemmen niet overeen"

 

 

Link naar reactie
  • 0

Of je de naam mag wijzigen ligt aan welke tegenbank je heb! Als je rechtstreeks overmaakt naar de Chinese Bank (of misschien via Hong Kong dochter) dan geeft dat minder problemen als je via een Amerikaanse tussenbank moet.

Uiteindelijk beslist diegene die de stempel zet in China... mocht het niet lukken dat kan je verwachten dat het 15 tot 21 dagen duurt voordat je je geld terug heb. Succes!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.