Ga naar inhoud

in rekening gebrachte kilometers prive auto aftrekken aan 19 cent de kilometer

Geplaatst:

gsuk

ik heb een vraag

ik heb al gezocht maar heb er niks over kunnen vinden

ik gebruik mijn prive auto voor zakelijke klussen en bereken km kosten in de factuur

kan ik dan ook 19 cent de km aftrekken voor alle zakelijke km in de prive auto

of alleen de km waar ik geen factuur voor heb gestuurd

alvast bedankt

groetjes Emile

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Alleen de niet in rekening gebrachte zakelijke kms kun je aftrekken. Anders vang je dubbel en dat vindt de fiscus terecht niet goed. ::)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Ard

Alleen de niet in rekening gebrachte zakelijke kms kun je aftrekken. Anders vang je dubbel en dat vindt de fiscus terecht niet goed. ::)

Hoezo vang je dubbel?

Stel ik vraag 50 cent per km aan kmvergoeding. Hiervan mag ik 19 cent aftrekken aan zakelijke kilometers. De overige 31 cent zijn dus belast.

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Als dat zo is, doe ik het al enige tijd verkeerd :-[

Dank voor de tip!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

renep

kan ik dan ook 19 cent de km aftrekken voor alle zakelijke km in de prive auto

Ja, je kunt alle zakelijke kilometers in je privéauto tegen €0,19/km aftrekken. Dat staat helemaal los van hoeveel kilometers je tegen welk tarief in rekening brengt.

Geplaatst:

ronaldinho

Voor alle zakelijke kilometers trek je 19ct af, en wat je aan je klant factureert, heet omzet. Omzet min kosten = winst, dus daar zit dan 1 keer aftrek in.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

Walter

Je kunt het eigenlijk gewoon zien als de verkoop van kilometers. Je verkoopt ze aan je klanten voor 50 cent per kilometer en en koopt ze in bij jezelf voor 19 cent (meer mag namelijk niet van de BD). Uiteindelijk betaal je dus belasting over de 31 cent per kilometer winst die je maakt. Niks aan de hand dus.

Geplaatst:

willemvk

Klopt inderdaad, gewoon in rekening gebrachte kilometers als omzet rekenen en voor alle zakelijke kilomteres 0,19ct in aanmerking nemen fiscaal .

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Emile

indien je BTW plichtig bent (niet vrijgesteld) zorg dan ook dat je BTW rekent over de gedeclareerde KM's aan opdrachtnemers.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

gsuk

• Auteur

heren dank je wel voor de antwoorden

ik twijfelde er over wat juist was

@joost

ik reken er btw er over heen.

groetjes Emile

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.