• 0

step by step marketing planning college

Naar aanleding van mijn vragen hoe tot een marketingplan te komen en het onderstaande voorstel hiervoor van Hans (CREANIZE!)

hierbij een nieuw topic waarin hopelijk een stap voor stap handleiding uit gaat komen voor het opzetten van een marketingplan.

 

We zouden in dit topic er een soort 'step by step marketing planning college' van kunnen maken, waarbij de juiste vragen worden gesteld, in de juiste volgorde en dat jij daar de juiste antwoorden bij vindt, eventueel geholpen door andere lezers. Dus een soort 'HL based learning by doing', met als resultaat jouw marketingplan en andere lezers kunnen er direct van meeprofiteren. Dus een echte HL-team prestatie!

 

Als dat jou (en anderen) wat lijkt (het vraagt een open instelling), is dit de eerste vraagstelling voor jouw marketingplan:

 

1. Je ambities bestaan allereerst uit het bepalen van je bestaansrecht: "Dus welke prestatie lever jij (en je concurrenten) waar jouw markt voor wil betalen, wat los jij op voor jouw mogelijke klanten?" Het antwoord hierop wordt ook wel je missie genoemd.

2. Hoe gaat dat nu en hoe vertaal je dat naar morgen, volgend jaar, en verder? Je antwoord levert visie op en inzichten over je continuïteit.

3. Hoe is dat te bereiken en wat heb je daarbij nodig? Hier is de eerste stap naar de realisatie, de uitvoering, gezet. (strategie, tactiek)

 

Deze vragen hoef je nog niet in detail uit te werken, maar denk er goed over door en probeer ze uiteindelijk met één volzin hier te beantwoorden. Zodra dat is gelukt, gaan we naar de volgende stap in je plannen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Je ambities bestaan allereerst uit het bepalen van je bestaansrecht: "Dus welke prestatie lever jij (en je concurrenten) waar jouw markt voor wil betalen, wat los jij op voor jouw mogelijke klanten?" Het antwoord hierop wordt ook wel je missie genoemd.

Ik praat in alle situaties dus over het doel en niet de huidige stand van zaken aangezien die nog niet is zoals het moet worden.

de shop:

De shop moet een ruim, aantrekkelijk en steeds vernieuwend assortiment bieden waarbij bestel/betaal gemak, discreetsie en service op een zeer hoog nivo zijn en bestellingen binnen 48 uru afgeleverd worden bij de klant op zijn huisadres of afwijkend adres.

het affiliate programma:

Het doel is het aanbieden van een ruim assortiment aan verschillende te promoten shops aan webmasters zodat ze hun verkeer goed getarget naar de juiste webshop kunnen sturen. Daarnaast moet het systeem overzichtelijk zijn (goede statestieken), goede en unieke promotie mogelijkheden bieden en een goede vergoeding bieden. Daarnaast moet het systeem goede ondersteuning bieden en een betrouwbare partner zijn (o.a. uitbetalingen, niet afpakken van refferers enz.)

 

2. Hoe gaat dat nu en hoe vertaal je dat naar morgen, volgend jaar, en verder? Je antwoord levert visie op en inzichten over je continuïteit.

de shop:

Momenteel zijn levertijden te lang en service nog niet op het juiste nivo (o.a. bereikbaarheid). Levertijden moeten verbeterd worden door het uitbreiden van de voorraad om te beginnen en daarna verbeteren van contracten aangaande de bezorging (hiervoor zijn grotere hoeveelheden zendingen nodig). Service zoals kunne retourneren van meer producten kan behaalt worden door aanschaf apparatuur waarmee producten geseald kunnen worden en gegarandeerd kan worden dat ze ongebruikt retour komen. tevens kan service in de shop verbeterd worden met o.a. speciale maattabel systemen.

Het affiliate programma

de huidige stand van zaken is dat mijn affiliate programma vrijwel stil ligt vanwege technische gebrekken aan het systeem. Dit moet opgelost worden door compleet nieuwe affiliate software maar vooral ook door het inzetten van een speciale (partime) affiliate manager welke gaat zorgen voor het up to date houden van het systeem, het maken van nieuw promotie materiaal en het ondersteunen van affiliates om het geheel zo effectief mogelijk op hun website in te zetten.

 

3. Hoe is dat te bereiken en wat heb je daarbij nodig? Hier is de eerste stap naar de realisatie, de uitvoering, gezet. (strategie, tactiek)

de shop:

voor het sneller kunnen leveren en verhogen van de service is er een flinke investering nodig, deel van deze investering is nodig voor een kantoor/magazijnruimte en inrichting hiervan. een ander deel hiervan is nodig voor het uitbreide van de huidige voorraad (van 70% producten op voorraad naar 99% van de producten op voorraad en verhogen aantal stuks op voorraad van de producten).

het affiliate programma:

Om dit op orde te maken is een investering nodig in nieuwe software en promotie materiaal. tevens is hiervoor dus een (partime) medewerker nodig voor het onderhoud en communicatie met affiliates

Link naar reactie
  • 2

Je bent in je antwoorden al helemaal operationeel bezig, dat is nu nog niet de bedoeling, zo worden jouw basisvragen niet beantwoord, waar je je andere topic mee begon.

 

Dus tikkie terug: En eerst vraag 1. maar eens duidelijk uitwerken: Welke prestatie(s) lever jij, wat los jij precies op voor je doelgroepen? In welke behoeften voorzie jij? Waarmee? Is daar wel (voldoende) behoefte aan? Hoe weet je dat? Voor wat voor soort mensen? Verdien je daar bestaansrecht mee? Hoe? Redeneer hierbij meer vanuit de markt dan vanuit je zelf!

 

Deze vragen zul je niet zomaar kunnen beantwoorden, daar moet enig onderzoek naar worden gedaan.

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

In het verleden al veel onderzoek gedaan, of beter gezegt geprobeerd te doen. is zeer weinig hierover beschikbaar voor deze zeer specifieke doelgroep.

Hierbij doe ik een poging de vragen te beantwoorden zonder al te "operationeel" bezig te zijn.

 

Welke prestatie(s) lever jij?

Ik lever met mijn shop sextoys, lingerie, dvd's en aanverwante producten.

 

wat los jij precies op voor je doelgroepen?

Ik bied de klant op internet een uitgebreid assortiment producten waardoor de klant op 1 plek alles kan kopen wat hij wil. Ik bied daarnaast de klant om zonder zijn huis te verlaten de mogelijkheid deze producten discreet en relatief annoniem te bestellen en thuis bezorgt te krijgen. Indien een product niet in het assortiment zit kunnen we voor de klant kijken of we het alsnog kunnen leveren.

 

In welke behoeften voorzie jij?

Ik voorzie in de behoefte van klanten om snel, discreet en eenvoudig vanuit huis de producten te bestellen waaraan ze op dat moment behoefte hebben. (bedenk hierbij dat veel van de aankopen gedaan worden op het moment dat iemand geil is en slecht een deel gedaan wordt door mensen die echt heel bewust naar een bepaald product opzoek zijn)

 

Waarmee?

Ik voorzie in die behoefte door het aanbieden van een ruim assortiment met aantrekkelijke productfoto's welke in een paar stappen snel en eenvoudig te bestellen en betalen zijn en welke snel bij de klant in huis zijn. Het assortiment van mijn shop bestaat in tegenstelling tot dat van veel shops niet uit de producten van 1 leverancier maar uit producten van vele leveranciers waardoor er een veel gevarieerder assortiment ontstaat.

Is daar wel (voldoende) behoefte aan?

Ja, is veel vraag naar erotische producten via internet.

 

Hoe weet je dat?

Ik leid dit af aan de (vermoedelijke) omzetten van conculega's. Deze omzetten/order aantallen basseer ik op o.a. test bestellingen waarbij ik het ordernummer verloop volg. Daarnaast aan de cijfers van het Beate Uhse concers waarvan als enige wat cijfers beschikbaar zijn. Dit concern had over 2007 een omzet van 121,4 miljoen euro en een winst voor belasting van 6,1 miljoen euro.

Nu is dit natuurlijk in meerdere europese landen gerealiseerd en met zowel stenen winkels als internet als postorder catalogie maar grofweg gezegd gaat het hierbij over een totaal van 2.697.777 bestellingen op jaarbasis (gemiddelde order waarde van 45 euro). Dan geeft dit een redelijk beeld van de totale markt voor deze producten.

Helaas zijn er verder vrijwel geen cijfers bekend in deze markt. Hiervoor heb ik eerder al onderzoek gedaan. (kvk heeft geen cijfers over deze branche, cbs heeft geen cijfers, zijn geen marktonderzoeken naar gedaan, groothandels kunnen/willen geen cijfers leveren)

 

Voor wat voor soort mensen?

De mensen die in mijn shop komen zijn voor 60% man en voor 40% vrouw (gebleken uit een eerdere analyse van mijn klanten bestand). Het gaat hierbij om mensen uit alle lagen van de bevolking met een leeftijd van tussen de 16 en 90 jaar. De gemeendschappelijke binder tussen die mensen is dat ze van erotiek houden en producten zoeken die hun sexleven verreiken/aanvullen of in bepaalde behoeftes voorzien (denk aan porno dvd's).

 

Verdien je daar bestaansrecht mee?

Ja.

 

Hoe?

Door het ruime gevarieerde up to date assortiment, de uitstraling van de shop en de snelle levering in combinatie met de geleverde service

Link naar reactie
  • 0

Eén vraag (over bestaansrecht) wordt slechts met: "Ja" beantwoord. Maar je zat toch met het probleem dat e.e.a. niet leek aan te slaan, waar dat bij concurrenten wel lukt? Dus waar anderen dat bestaansrecht (van de klanten) wel krijgen, heb jij dat toch (nog) niet? Werk die vraag nog wat verder uit met wat meer toelichting, s.v.p.?

 

Verder heb je de bedoeling van de vragen uitstekend begrepen en beantwoord.

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Met alle respect maar om nu te beginnen met les 1 van de Nima A lijkt me niet erg nuttig. Sterker, het is bijna gênant. Ik ben het met eerdere posters (René Zonneveld) eens dat je de basismarketingvaardigheden (en meer) al lang onder de knie hebt. Je bent flink aan het ondernemen en het loopt niet zoals je verwacht. Welkom bij de kudde zou ik zeggen. 8)

 

Samenvattend kan je zeggen dat je een aantal webshops hebt met adult "hardware" en de omzet tegenvalt.

 

Ik denk dat vertrouwen, schaamte en focus sleutelwoorden zijn.

 

De grote shops halen de handel zo veel mogelijk uit de taboesfeer (vergelijk C le D met de donkere seksshop) en geven vertrouwen dat de bestelling ook wordt geleverd in de juiste kwaliteit en dat er daarna niet gespamd wordt.

 

Andere succesvolle shops focussen op bepaalde doelgroepen. De grootste shop op het gebied van.... De meeste keuze in .....

 

Door te focussen en rekening te houden met vertrouwen en schaamte heb je volgens mij de grootste kans op succes. Bovendien moet je door de juiste focus ook erg goede SEO resultaten kunnen behalen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans,

 

Dit is wel op verzoek van de topicstarter zelf. Dus hier is diep respect voor zijn eerlijkheid en kwetsbare opstelling eerder op zijn plaats dan het te betitelen als genant.

Maar misschien heb je hem overtuigd, dan stoppen we er toch weer mee? Klant is koning, nietwaar? Ik laat het aan de topicstarter.

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Allen en ondernemertje specifiek :

 

Jullie hebben neem ik aan al het hele board van businessplannen & marketingplannen uitgepluisd? Met allerlei voorbeelden van marketingplannen, commentaar, etc ?

 

De laatste keer dat ik daar echt gegrasduind heb is een tijd geleden. Maar misschien kan je daar een goed framework vandaan halen en daarna (ook) daar specifiekere vragen stellen voor jouw eigen bedrijf. Dat bespaart jou veel tijd en inspanning. En des te beter kan iedereen hier met ervaring en creativiteit je helpen. Laat even weten wat je wilt doen, dan kan ik ook besluiten of we dit onderwerp onder het Planning-board hangen.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij er simpelweg om dat ik een goed ondernemningsplan opgesteld krijg waarin niet enkel mooie verhalen staan maar dat die verhalen ook kloppen en werken. en dat als eens iets niet werkt zoals verwacht dat ik weet waaraan dat ligt.

 

Voor mijn gevoel is nu een plan opstellen met tal van acties die in het verleden bij mij enkel geld gekost hebben een nutteloos document. Ik zou het in het ondernemingsplan stoppen, er een financiering mee binnen halen en nooit meer naar omkijken omdat het toch niet werkt (uit mijn handen). Vervolgens zou ik gewoon weer moeten gaan aankloten met marketing/promotie acties in de hoop dat er ooit iets komt dat toevallig resultaat geven maar waarbijd e kans groter is dat ik tienduizenden euro's over de balk gooi en over een jaar al het geld opgebruikt heb zonder dat ik resultaten behaald heb.

 

Dat ik al flink bezig ben met marketing heb ik niks aan, ik moet mijn geld er mee verdienen met die shop, het is niet een of andere hoby die geld mag kosten en waarbij ik lekker kan blijven aankloten.

 

In feite is het heel simpel: of ik krijg die marketing onder controlle en ga resultaten halen of ik moet gewoon tot de conclusie komen dat ik het niet kan en het bedrijf stoppen in plaats van lukraak geld in een bodenloze put te pompen.

Link naar reactie
  • 0

Er is natuurlijk niets mis met het maken van een plan al is er meer sprake van het aanpassen van de koers waardoor het resultaat (omzet en dan winst) beter wordt.

 

Met de term genant bedoel ik juist het tegenovergestelde richting de TS. Ik denk juist dat hij op de goede weg is en het is uitstekend om zich kwetsbaar op te stellen. Zijn vragen getuigen juist van ondernemersgeest.

 

Mijn insteek is dus dat de TS meer geholpen is met specifieke tips dan met een algemene plan. Wellicht kunnen beide naast elkaar. Dus Hans (Creanize) ga vooral door met je deskundige input. Zeker als de TS daar heil in ziet.

 

Ik ga hier nog maar even door mijn specifieke aanpak.

 

Er is om in marketingtermen te blijven sprake van hyperconcurrentie in jouw markt. Je had zelf al vast gesteld dat prijs weinig invloed heeft op de verkopen. Andere zaken zijn veel belangrijker.

 

Een erg goede en compacte link over hyperconcurrentie en de webshop vind je hier. Uitermate boeiend. Je wordt uitgenodigd contact op te nemen met de schrijfster / onderzoekster.

 

http://www.twinkelmagazine.nl/achtergronden.aspx?navid=2&id=18064&terms=Betaalmethodes&searchtype=2&fragment=True

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

als ik de marketingplan voorbeelden in de andere forum categorie zie (soms wel 40 pagina's) vraag ik me af hoe ik dat ooit op papier zou moeten krijgen.

 

Denk dat ik het beter bij een overzicht kan gaan houden bij de reclame/marketing acties die ik per website/dienst verwacht te gaan nemen en dan als het daarmee lukt een financiering rond te krijgen een marketing medewerker in dienst kan nemen die dan het marketingplan verder kan uitwerken en uitvoeren.

 

Als ik de voorbeelden zie moet je volgend mij eerst 3 jaar studeren voordat je zoiets kan maken en dan nog 2 jaar nodig om het op te stellen.

Link naar reactie
  • 1

Zoals Hans van Nijnatten al aangaf, is er hier (zoals meestal) ook sprake van een concurrentievraagstuk en dat er onderscheid te maken is in de propositie en de benadering van de doelgroep. Die concurrent verdient er blijkbaar wel (bestaansrecht) aan en jij niet. Dus hoe verdien jij nu jouw plek in die business en waarmee? Door jouw proposities (de samenhang tussen jouw P's) af te zetten tegen die van de concurrent en daar bekendheid aan te geven. Daar slaag je nu niet in, dus zul je dat step by step moeten onderzoeken. Of je dat zelf doet, of er op een gegeven moment iemand voor inschakelt, is een afweging die je kunt maken. Maar voorkom de situatie dat je maar door blijft ploeteren met een botter wordende zaag, omdat je nu eenmaal moet zagen en dan niet de gelegenheid meer neemt om de zaag te slijpen. Door dat juist wel te doen, word je prestatie beter (om in het voorbeeld te blijven: een scherpe zaag levert meer productie op) en haal je die tijd van het slijpen in, die is dus niet verloren! De zaag slijpen, is in jouw geval het meer begrijpen van je markt, je marketing en dit vervolgens voor altijd beter doen. Daar zit dan de winst, je bestaansrecht. En dan hoeft het geen volledige marketing studie te zijn, maar wel met elkaar hier de essentie eruit plukken en je daarmee op weg helpen. The choice is yours.

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie(s).

Ik begrijp uit jouw en andeer reacties dat ik in plaats van een heel erg lang en theoretische marketingplan me dus beter gewoon op de belangrijkste focus punten kwa marketing en promotie kan richten en waarom mijn bedrijf daarin bestaansrecht heeft (zou moeten hebben/krijgen).

 

Mijn bestaansrecht zal echter niet uit enkel die ene shop die we hier zouden bespreken gaat bestaan maar echt uit een combinatie van alle shops en diensten. Juist uit de samenhang van dat geheel zal mijn bestaansrecht moeten gaan bestaan.

 

Die samenhang kan ik hier niet bespreken zonder mijn gehele plan blood te geven en dus de concurentie wakker te maken met alle (mogelijke) gevolgen van dien.

 

Ik ga voor nu gewoon heel hard aan de slag met het noteren van alle shops en concepten en hoe deze samenhangen en naar mijn idee gepromoot zouden moeten gaan worden en waarom daardoor mijn bedrijf bestaansrecht zou moeten hebben/krijgen.

 

Tevens zal ik daarbij in mijn swot analyse gelijk opnemen dat marketing dus mijn zwakke punt is en dat dus opgelost zal worden met een marketing medewerker en de kosten daarvan dus ook meenemen in mijn totale ondernemingsplan.

 

Ik hoop dat als ik het marketing deel wat verder klaar heb ik je deze eens prive mag toesturen en je daar je oordeel over wil geven.

 

En mogelijk dat ik nog ga kijken naar een student die me kan helpen met het opstellen van het marketingplan.

Link naar reactie
  • 1

Als ik je reacties tot nog toe zo lees loopt je bedrijf momenteel niet naar behoren, het is met het oog op de toekomst natuurlijk heel goed om een bepaald pad voor ogen te hebben (je shops en diensten verhaal), echter is dit gezien de huidige gang van zaken ook reeel?

 

Je zei al eerder dat je momenteel nog geen 100 euro hebt om aan een marketing actie uit te geven en je hebt het over een ondernemersplan, waarmee je een financiering denkt/hoopt te gaan binnenhalen. Hou je echter rekening met het feit dat het momenteel lastig is om uberhaupt financieringen te verkrijgen en je dus niet volledig blind moet varen op je grote expansie plannen? Het kan ook zomaar zijn dat het geld niet los gaat komen per slot van rekening.

 

In die zin is de vraag die Hans (van Creanize) al eerder stelde heel legitiem, wat is het huidige bestaansrecht van je bedrijf? Je gaf al eerder aan dat je er van leeft, klaarblijkelijk loopt het in ieder geval goed genoeg daarvoor, maar je wil verder, groter en ruimer in je jas komen. Volstrekt logisch.

 

In die zin sluit ik me bij Hans (van Nijnatten) aan dat het vooral een kwestie is van de kennis en tips verkrijgen waardoor je je zaak beter in de markt weet te zetten en waardoor je je omzet en winst verder zal zien stijgen.

 

Er zijn dus momenteel 2 doelen:

1. het bedrijf in de huidige vorm beter laten presteren

2. het verkrijgen van een financiering voor je expansie plannen d.m.v. een solide ondernemersplan

 

Deze doelen zouden allebei nagestreefd moeten worden, aangezien 1. ervoor zorgt dat je je hoofd boven water houdt en wellicht zelfs het lek boven krijgt waar het tot nog toe fout ging en 2. de toekomst van je bedrijf zou kunnen verzekeren.

 

Tegelijk wil ik de kantekening maken dat je wel op moet passen niet te hard te willen gaan met je expansie. 9 winkels/diensten zal heel wat van je gaan vergen om in de markt te gaan zetten. En dan heb ik het niet alleen over het benodigde budget.

 

Tevens aan een persoon in dienst nemen kleven toch ook wel de nodige risico's (en kosten). Dus of dat heel verstandig is om te doen wanneer je een financiering verkrijgt? Feitelijk zou je dan iemands loon uit de financiering betalen en niet omdat je het kan dragen qua omzet, dan begeef je je mijns inziens op glad ijs.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik je reacties tot nog toe zo lees loopt je bedrijf momenteel niet naar behoren, het is met het oog op de toekomst natuurlijk heel goed om een bepaald pad voor ogen te hebben (je shops en diensten verhaal), echter is dit gezien de huidige gang van zaken ook reeel?

 

Ja, juist door die uitbreidingen van mijn bedrijf kan ik me onderscheiden van andere aanbieders.

Je zei al eerder dat je momenteel nog geen 100 euro hebt om aan een marketing actie uit te geven en je hebt het over een ondernemersplan, waarmee je een financiering denkt/hoopt te gaan binnenhalen. Hou je echter rekening met het feit dat het momenteel lastig is om uberhaupt financieringen te verkrijgen en je dus niet volledig blind moet varen op je grote expansie plannen? Het kan ook zomaar zijn dat het geld niet los gaat komen per slot van rekening.

Ik ben bezig met een aanvraag BBZ waarin ik hoop (een deel van) de benodigde investeringen in mee te kunnen nemen. Daarnaast zijn er nog speciale investerings fondsen voor mijn tak van sport waar ik mogelijk terecht kan (maar dan moet je meer aanparticipatie denken)

In die zin is de vraag die Hans (van Creanize) al eerder stelde heel legitiem, wat is het huidige bestaansrecht van je bedrijf? Je gaf al eerder aan dat je er van leeft, klaarblijkelijk loopt het in ieder geval goed genoeg daarvoor, maar je wil verder, groter en ruimer in je jas komen. Volstrekt logisch.

Momenteel loopt het even niet goed genoeg om van te leven, maar er wordt hard aan seo marketing gewerkt en verwacht dat dit binnen nu en 3 maanden weer flink resultaat zal geven (dat deed het hiervoor ook al in beperkte mate maar dit is tijdelijk door grote aanpassingen terug gelopen).

het bestaansrecht op dit moment is dat klanten/bezoekers die in de shop komen erg tevreden zijn over assortiment, indeling webshop, contact mogelijkheden enz.. voornaamste verbeter punt is de levertijd maar dat is voornamelijk een kwestie van geld. probleem zit hem er dus in om de bezoekers naar de website te krijgen, vanaf dat moment is het redelijk op order.

In die zin sluit ik me bij Hans (van Nijnatten) aan dat het vooral een kwestie is van de kennis en tips verkrijgen waardoor je je zaak beter in de markt weet te zetten en waardoor je je omzet en winst verder zal zien stijgen.

 

Er zijn dus momenteel 2 doelen:

1. het bedrijf in de huidige vorm beter laten presteren

2. het verkrijgen van een financiering voor je expansie plannen d.m.v. een solide ondernemersplan

 

Deze doelen zouden allebei nagestreefd moeten worden, aangezien 1. ervoor zorgt dat je je hoofd boven water houdt en wellicht zelfs het lek boven krijgt waar het tot nog toe fout ging en 2. de toekomst van je bedrijf zou kunnen verzekeren.

 

Tegelijk wil ik de kantekening maken dat je wel op moet passen niet te hard te willen gaan met je expansie. 9 winkels/diensten zal heel wat van je gaan vergen om in de markt te gaan zetten. En dan heb ik het niet alleen over het benodigde budget.

Het mooie van mijn plannen is dat ik in de nieuwe opzet van mijn bedrijf veel minder afhankelijk ben van eigen promotie maar da dat door andere gedaan wordt.

De marge op de producten zal in die situatie wel een stuk lager zijn maar nog steeds meer als voldoende.

de 9 winkels zullen dus voor een belangrijk deel op zoekmachine verkeer moeten gaan draaien, daarnaast op een stuk overige promotie en verder voor een belangrijk deel op promotie/marketing van andere partijen.

Er is over het concept goed nagedacht en voegd diverse diensten samen die in nederland verder door niemand op die manier wordt aanegboden. en de diensten die wel worden aanegboden worden maar half aanegboden.

Tot op heden enkel in Amerika een bedrijf kunnen vinden die in de buurt komt van wat ik in gedachten heb en die draaien daar verschikkelijk goed mee.

Tevens aan een persoon in dienst nemen kleven toch ook wel de nodige risico's (en kosten). Dus of dat heel verstandig is om te doen wanneer je een financiering verkrijgt? Feitelijk zou je dan iemands loon uit de financiering betalen en niet omdat je het kan dragen qua omzet, dan begeef je je mijns inziens op glad ijs.

 

tuurlijk, is altijd een risico, zal dan ook een goed iemand gezocht moeten worden die ook daadwerkelijk resultaten weer te behalen. maar of je het nu uit je omzet betaald of uit een financiering: als die persoon zijn geld niet gaat opbrengen zal je het nooit kunnen volhouden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.