Gestart op 1 oktober 2007, dus heb precies 1 kwartaal van 2007 meegedraaid.
Nu heb ik verschillende administratie kantoren benaderd (voor jaarrekening) en de één zegt dat een verlengd boekjaar niet mogelijk is, en dat ik 1 oktober tot 31 december 2007 als 1 boekjaar moet zien.
en 1 januari tot 31 december 2008 als boekjaar 2.
Andere administratie kantoren zeggen dat ik er een verlengd boekjaar van kan maken, van 1 oktober 2007 tot 31 december 2008.
Hoe denken jullie hierover?
En moeten hier speciale dingen voor worden aangevraagd?
En hoe zit het met de inkomstenbelasting?
Ik dacht altijd dat je daar over iets moet ontvangen van de belastingdienst, iets in een formulier oid, wat je dan op de computer, via een gedownload programma moet invullen. Dit is met alle mensen uit mijn omgeving wel zo. Ook mijn vriend heeft zijn IBopgaaf alweer binnen gekregen over het jaar 2008.
Maar waarom heb ik dan niks ontvangen over 2007, en nu weer niets?
Als ik geen inlognaam oid ontvang voor de IB dan kan ik immers ook niets aangeven.
Moet ik zelf naar de belastingdienst toe om te vragen om die gegevens?
Het gaat om een eenmanszaak, voorlopig nog winst uit overige werkzaamheden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hilda
Hilda
Inmiddels ben ik wel benieuwd naar jullie mening.
Gestart op 1 oktober 2007, dus heb precies 1 kwartaal van 2007 meegedraaid.
Nu heb ik verschillende administratie kantoren benaderd (voor jaarrekening) en de één zegt dat een verlengd boekjaar niet mogelijk is, en dat ik 1 oktober tot 31 december 2007 als 1 boekjaar moet zien.
en 1 januari tot 31 december 2008 als boekjaar 2.
Andere administratie kantoren zeggen dat ik er een verlengd boekjaar van kan maken, van 1 oktober 2007 tot 31 december 2008.
Hoe denken jullie hierover?
En moeten hier speciale dingen voor worden aangevraagd?
En hoe zit het met de inkomstenbelasting?
Ik dacht altijd dat je daar over iets moet ontvangen van de belastingdienst, iets in een formulier oid, wat je dan op de computer, via een gedownload programma moet invullen. Dit is met alle mensen uit mijn omgeving wel zo. Ook mijn vriend heeft zijn IBopgaaf alweer binnen gekregen over het jaar 2008.
Maar waarom heb ik dan niks ontvangen over 2007, en nu weer niets?
Als ik geen inlognaam oid ontvang voor de IB dan kan ik immers ook niets aangeven.
Moet ik zelf naar de belastingdienst toe om te vragen om die gegevens?
Het gaat om een eenmanszaak, voorlopig nog winst uit overige werkzaamheden.
Groeten Hilda
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18290-verlengd-boekjaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag