• 0

Wat te doen met die MLM etters

Vraagje aan de rest van het forum:

 

Roberto is weer terug en de rillingen lopen al weer over mijn rug. Wat doen we met die etterbakken die met ellenlange sweetverhalen proberen ons han hun gelijk te overtuigen? Ik vind het werkelijk bestandsvervuiling en iedere keer trappen we er weer in. We gaan de discussie steevast aan en iedere keer voel je je bekocht.

 

Ik stel voor hun discussies consequent op slot te doen, want ik baal van die lui.

 

Ben ik nou te bot? of denken jullie er ook zo over.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het afkammen en beledigen van anderen is eigenlijk per definitie een zwaktebod. Ik denk dat veel van de mensen die in MLM-avonturen stappen vaak minder goed in staat zijn om causaal te denken en dus de consequenties niet overzien. Volgens de cognitieve dissonantietheorie zullen ze dus veel validatie van hun keuzes moeten produceren om niet te hoeven accepteren dat ze er ingestonken zijn en een schuur vol houtstof met aarbeiensmaak hebben (je valt er van af zeggen ze) en dit van z'n lang zal z'n leven aan de straatstenen niet zullen kunnen slijten. Ze zullen proberen het probleem te verplaatsen naar een ander en ondertussen de kritiek die ze tegenkomen op het concept afdoen als 'onze' onwetendheid en domheid. Het werkt ongeveer net zo als bij mensen die religieus geïndoctrineerd zijn. En dié 'de ogen openen' is niet zomaar gepiept op basis van argumenten.

Link naar reactie
  • 0

Jan was gewaarschuwd. Hij is nu verwijderd als lid. Mijn suggestie aan de overige leden. Ga geen discussie aan met MLMers.

 

Zo zo, applaus voor jezelf hoor :P

1 lid verwijderd en 1 gewaarschuwd.

 

Ga niet in discussie met een MLM-er?

Nils ga je eerst eens ergens in verdiepen voor je zoiets lult.

Ik zeg toch ook niet ga niet in discussie met Nils?

Een forum is om te discusseren anno 2006.

Maar hier mag de waarheid niet gezegt worden want dan gaat Nils je account blokken?

Veel plezier dan met je forum waar objectiviteit en waarheid ver te zoeken zijn.

Link naar reactie
  • 0
Veel plezier dan met je forum waar objectiviteit en waarheid ver te zoeken zijn.

 

Doei! :)

 

Dit is trouwens geen democratisch forum waar iedereen kan zeggen wat hij wil. Het is een initatief van een aantal mensen die volledig de vrije hand hebben in wat ze hier wel of niet willen zien. Of jij dat leuk vindt of niet zal ze jeuken, en terecht.

 

Als het je hier niet bevalt moet je weggaan, en niet gaan lopen miemelen over wat jij wel of niet acceptabel vindt.

Link naar reactie
  • 0

De leden zijn duidelijk geweest. HigherLevel laat zich liever niet gebruiken voor de promotie van MLM of piramide spellen. Ieder heeft zo zijn eigen beweegredenen om het hier niet over MLM te willen hebben. Doe je dat wel, dan wordt je geweert van het forum. Dat is de wens van de leden hier (zie enquête bij deze draad)

 

Om dezelfde reden hebben we het hier niet over politiek, godsdienst, sex, rassenhaat en nog wat van die zaken.

 

Dus beste jvanhaaften, je bent van harte welkom op dit forum als je je aan de regels houd. Zo niet, dan wordt je geweerd.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

@Nils, sluit dit topic ook gewoon zijn we er van af?

 

Nee, dit topic wordt niet gesloten, maar je bericht wordt wel verwijderd. Maar ik adviseer je echt op te houden over MLM. Je serieuze bijdragen worden zeer gewaardeerd, daarom ben je nog niet gebanned. Ik zou het vervelend vinden daar alsnog toe over te moeten gaan.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Nils het volgende gestuurd:

 

Ik zou het op prijs stellen wanneer je je als administrator wat zakelijker en ongenuanceerder op zou stellen en juist degene waarschuwen die mij en mijn bedrijf bestempelen als MLM/piramide.

Wat dat betreft blijkt de discussie ook niet zinloos te zijn want blijkbaar heersen er nog veel vooroordelen tegenover incentive based e-mail marketing.

 

Bij voorbaat dank.

 

Ik veroordeel jullie beleid over MLM niet maar bestempel dan niet alles wat er ook maar enigzins onderdelen van bevat of op lijkt meteen als MLM of piramidespel.

 

Want dan zou affiliatemarketing, waar wij ons mee bezig houden in tegenstelling tot MLM wat wordt beweerd op dit forum, hier ook niet meer bespreekbaar zijn.

 

Of wou men nu gaan beweren dat de nieuwe ledenwerfcampagne van Oxxio ook het verdervelijke MLM is?

 

Voor alle duidelijkheid: bij incentive based email marketing legt het lid niets in en hoeft ook geen nieuwe leden aan te brengen (dit laatste is optioneel).

 

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben totaal niet thuis op het gebied van MLM of Piramidespellen, behalve van wat ik zie bij programma's als opgelicht ;D

 

Maar katertje zou jij mij uit kunnen leggen wat het verschil is tussen MLM en wat jullie doen

 

Leden worden beloond voor het lezen van e-mails en het aanmelden van vrienden bij ons programma (referrals). De beloning per e-mailbericht ligt tussen 0,01 euro en 0,05 euro.

 

Voor het werven van referrals krijgt u niet meteen geld. U krijgt een bepaald percentage van het bedrag dat uw referrals verdienen. Het referralsysteem gaat 3 lagen diep. Met level 1 verdient u 25%, met level 2 15% en level 3 levert nog 5% op.

 

??? want ik snap het niet meer

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Met dit soort constructies ben ik wel bekend, ze zijn al zou oud als het internet voor de thuisgebruiker. Vroeger had je alladvantage.com en kornuiten, die mensen betaalden om te surfen met een banner in beeld. Maar ze betaalden ook als die mensen hun vrienden aanbrachten, volgens een schema vergelijkbaar met wat hierboven genoemd is.

 

Verschil met traditionele MLM is wel dat de mensen die je aanbrengt geen geld hoeven in te leggen, en dus iets minder de dupe worden van het hele verhaal.

 

Maareh, mensen binnenhalen voor dit soort schemes is nog steeds pertinent niet de bedoeling op HL!

Link naar reactie
  • 0

Dat is ook niet mijn bedoeling Benm, het gaat mij er alleen om dat je niet alles gelijk als MLM of piramide moet bestempelen en vervolgens de mond snoeren.

 

Ik ga dus ook niet uitleggen hoe het wel werkt om elke suggestie van promotie te voorkomen.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

...het gaat mij er alleen om dat je niet alles gelijk als MLM of piramide moet bestempelen...

 

Sorry, hoor, ""If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands."

 

Uit een vorig bericht: "Met level 1 verdient u 25%, met level 2 15% en level 3 levert nog 5% op."

 

Uit Wikipedia:

De omzet van een individuele vertegenwoordiger kan groeien door meer te verkopen aan eindgebruikers, of meer wederverkopers aan zich te binden. Doordat deze wederverkopers op hun beurt ook weer wederververkopers aan zich kunnen binden ontstaat een gelaagde of piramidestructuur.

 

Leg nou eens uit waarom dit geen MLM is?

Link naar reactie
  • 0

Omdat de basis gaat om de incentive voor het ontvangen en lezen van de email en er geen noodzaak/eis is om nieuwe leden aan te brengen en ook geen inleg/investering.

 

Er zit dus een MLM element in maar dat iets vleugels heeft maakt het nog geen eend.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

ter aanvulling: verder proberen wij ook niet 1 productlijn of zo aan de man te brengen en is het al helemaal niet de bedoeling dat de leden dat aan hun downline of kennissenkring doorverkopen.

 

Wij promoten direct en indirect vele A-merken en andere producten, diensten en acties van adverteerders op basis van sales en leads en af en toe op basis van het aantal gelezen e-mails/afgeleverde bezoekers.

 

 

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0
...er geen noodzaak/eis is om nieuwe leden aan te brengen en ook geen inleg/investering.

 

Dat wordt in die definitie op Wikipedia ook helemaal niet gesuggereerd. In tegendeel zelfs:

"De distributeurs of consultants betaalden in het verleden soms een contributie of franchisevergoeding aan het moederbedrijf, dat hen in ruil hiervoor een succesformule ter beschikking stelt. Na de uitspraak van de Hoge Raad inzake piramidespelen is aan deze praktijk een eind gekomen. "

 

verder proberen wij ook niet 1 productlijn of zo aan de man te brengen en is het al helemaal niet de bedoeling dat de leden dat aan hun downline of kennissenkring doorverkopen.

 

Ook dit kom ik in het verhaal op Wikipedia niet tegen als iets dat typerend zou zijn voor MLM. Je bent je aan het verdedigen tegen argumenten die helemaal niet naar voren zijn gebracht.

 

Wij promoten direct en indirect vele A-merken en andere producten, diensten en acties van adverteerders op basis van sales en leads en af en toe op basis van het aantal gelezen e-mails/afgeleverde bezoekers.

 

Dat zegt alleen iets over wat je verkoopt, en niets over hoe je het verkoopt, wat nu juist het onderwerp is.

 

Lees altsjeblieft het verhaal op de link hierboven eens door, en geef eens aan waarom je vindt dat jouw bedrijf niet in die categorie valt - ik ben namelijk van mening dat er niet slechts MLM elementen in zitten, maar dat het een schoolvoorbeeld van MLM is.

Link naar reactie
  • 0

Lezen is blijkbaar ook voor jou een vak:

 

Ik geef duidelijk aan dat het niet om wederverkopers gaat en dus gaat het hele MLM verhaal niet meer op.

 

Wij verkopen zelf helemaal niks maar leveren leads voor o.a. Dell, eBay, KLM en ga zo maar door en ontvangen daar commissie voor: affiliate marketing, niets meer en niets minder. (alleen wanneer je dat in de zin van het woord ook onder MLM wilt plaatsen heb je een punt). Daarnaast promoten we ook regelmatig rechstreeks voor adverteerders en in dat geval is het niets meer of minder als email marketing.

 

Gelukkig geef je zelf al aan dat het jouw mening is en geen feit en het zou je sieren wanneer je je niet zo zou blindstaren op de term MLM en niet alleen de overeenkomsten ziet maar ook de duidelijke verschillen.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Ik geef duidelijk aan dat het niet om wederverkopers gaat en dus gaat het hele MLM verhaal niet meer op.

 

Wij verkopen zelf helemaal niks maar leveren leads voor o.a. Dell, eBay, KLM en ga zo maar door en ontvangen daar commissie voor: affiliate marketing, niets meer en niets minder. (alleen wanneer je dat in de zin van het woord ook onder MLM wilt plaatsen heb je een punt). Daarnaast promoten we ook regelmatig rechstreeks voor adverteerders en in dat geval is het niets meer of minder als email marketing.

 

Maar er wordt uitbetaald aan de "leden" en ze kunnen meer verdienen door leads aan te brengen. En hoe meer mensen de mails lezen hoe betere de bedenker van dit idee er financieel van wordt. Vind ik een vorm van wederverkoper, en zal denk ik ook wel als argument gebruikt worden.

 

Dat is toch hetzelfde principe als MLM, degene die "het affiliate" gedeelte initieerd krijgt commissie hiervoor, en betaald een grijpstuiver aan mensen die misschien wel denkt er echt aan te verdienen.

 

Ik vind dit een slechte vorm van "emotie"marketing. :(

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Er zit in het originele script idd de mogelijkheid om de leden ook leads te laten genereren maar dit gebruiken wij niet. Men krijgt puur een vergoeding voor het ontvangen en lezen van de email en wij stimuleren verdere aanmeldingen of aankopen op de sites van de adverteerders niet.

 

Zoals eerder aangegeven worden wij over het algemeen niet financieel beter van het lezen van de emails, alleen van de mogelijk daar uit voortvloeiende leads en sales. De incentive is slechts een middel om permissie te krijgen de leden te benaderen per email.

 

In alle vormen van marketing vind je incentives terug.

 

En bovendien: als men hier zo zwaar tilt aan de term wederverkoper dan zijn franchises en (auto)dealers hier dus ook niet welkom en bespreekbaar?

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0
...blijf lekker geloven waar je in wilt geloven...

 

Check! En dat is trouwens wederzijds. Wij klagen over MLM, en jij voelt een noodzaak om aan te tonen dat jij daar niet aan doet, en dus niet het onderwerp van onze irritatie bent.

 

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat je dat wel bent (zie alle eerdere reakties), dus geloof wat je wilt geloven, en meng je in andere discussies. Da's inderdaad een stuk contructiever!

 

Link naar reactie
  • 0

Dat ik onderwerp van irritatie ben van jou en anderen is jullie probleem. Zonde van de onnodige kriebels.

 

Hoe kun je nou discussiëren op een forum met de subtitel 'innovatie in ondernemerschap' als er blijkbaar een kliek zit die zit vastgebakken in hun bekrompen hokjesdenken?

 

Had mij bedrijf dan niet als voorbeeld gebruikt dan hadden jullie je een heleboel irritatie kunnen besparen, de keuze was aan jullie.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Die irritatie roep je over jezelf af, ik weet niet waar je het vandaan hebt maar jij hebt een bericht gestuurd naar Nils ??? waarom ??? de draad is al ruim 2 maanden niet gebruikt en nu ga je hem weer oprakelen.

 

Gek he dat er mensen zijn die geirriteerd worden.

Online boekhouden en dienstverlening in één met you book. Online abonnement, inclusief all-in administratieve dienstverlening al voor € 69,00 excl. BTW per maand!

Link naar reactie
  • 0

Omdat een aantal hier de discussie omboog naar MLM en piramidespelen en dan mijn bedrijf aanhaalt als voorbeeld...daarom.

 

En wanneer mensen het dan gaan verdedigen zijn het ineens MLM-ers die moeten zwijgen en anders een ban krijgen en het topic gaat op slot.

 

De vraag was op 'get paid to surf' een piramidespel was en de meerderheid ziet gelijk rood voor de ogen en begin te strooien met woorden als scam en MLM-koorts en thermometer in je *** drukken.

 

En ik reageer nu pas omdat ik het nu pas lees en zodoende uit de doeken doe dat wat jullie suggereren niet klopt en dat er minder zwart/wit gedacht moet worden en dat is iig duidelijk niet veranderd in die 2 maanden.

 

Het lijkt wel een heksenjacht waarbij elke andersdenkende de mond word gesnoerd.

 

Maar goed, ik weet wat ik doe en jullie suggereren maar lekker raak aangezien je toch niets wilt aannemen. Een brandmerk meer of minder maakt eigenlijk ook niet meer uit, de zaken draaien wel door.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
  • 0

Hoe kun je nou discussiëren op een forum met de subtitel 'innovatie in ondernemerschap' als er blijkbaar een kliek zit die zit vastgebakken in hun bekrompen hokjesdenken?

 

 

We zijn gewoon eerder gekwetst en hebben een beetje een allergietje ontwikkeld... :-*

 

Grappig om te vertellen is dat ik naar aanleiding van mijn vorige inmenging in dit onderwerp een mailtje in mijn inbox kreeg van 'zo iemand', in het kort kwam het er op neer dat ik toch best slim leek en dat ik dan toch zo dom was om andermans mening over te nemen (huh?), nee, dat snapte meneer mlm niet :), maar hij zou me verder met rust laten. Dan toch even die noodzaak om me te (proberen te) beledigen, helemaal volgens het 'vooroordeel' dus eigenlijk...

 

Ik geloof trouwens op zich wel dat het systeem een stuk meer kosher is dan mlm, en ik snap ook wel de behoefte van katertje om zich te verdedigen. "Bekrompen hokjesgeest" vind ik dan weer wat minder terecht. Maar dat komt misschien omdat ik vastgebakken zit ;)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard geldt die betiteling niet voor iedereen Annedien, maar voor de mensen die klaar staan met hun stempel en daar niet van af wensen te wijken.

 

Jij reageert mijn inziens iig normaal en geeft tenminste aan dat je verschillen ziet.

 

Dit alles neemt overigens niet weg dat ik ook tegen misbruik van dit forum ben om leden te werven voor MLM activiteiten.

"The road to success is always under construction"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.