• 0

Salaris BV t.o.v. Omzet

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

er is een holding met stamrecht, maar we werken ook nog een aantal uren per week dus moet er salaris uitgekeerd worden, hoe minder salaris dat is hoe gunstiger, mede gezien hyptoheekrente aftrek. Er wordt mij verteld dat ik een verplicht salaris moet uitkeren end at dit niet onder een bepaald minimum mag komen.

 

Link naar reactie
  • 0

Tip: als je denkt dat je in een speciae situatie verkeert kun je ook vooraf overleg plegen met de inspecteur van de belasting.

Daarnaast is het zo dat als je meerdere B.V.'s hebt dat je jezelf dan niet vanuit elke B.V. een salaris hoeft toe te kennen.

 

HOHO Jeroen

 

Dat is geenszins waar. Als je 4 BV's hebt met daarin een AB en je verricht als DGA arbeid voor alle BV's, dan geldt PER BV de fictief loonregeling.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

HOHO Jeroen

 

Dat is geenszins waar. Als je 4 BV's hebt met daarin een AB en je verricht als DGA arbeid voor alle BV's, dan geldt PER BV de fictief loonregeling.

 

Groet

Joost

 

Als nieuweling hier die al veel gelezen heeft toch de vraag.

Om hoeveel en welke arbeid gaat het dan wat je als DGA moet verrichten waardoor je verplicht bent om per BV je DGA salaris op te nemen ?

En gelijk de vraag wat is AB voor afkorting.

 

Ik vraag dit omdat ik binnenkort ga beginnen met een Holding met daaronder een Werkmaatschappij en daarnaast in de toekomst meerdere Werkmaatschappijen wil plaatsen.

 

Groetjes Enrico

Link naar reactie
  • 0

Hoi Enrico

 

De wet spreekt van 'arbeid'. Dat is dus zeer breed en rechtvaardigt vrijwel altijd een gebruikelijk loon. Als je namens jouw holding werk verricht voor een dochter BV geldt ook het gebruikelijk loon, omdat jouw holding in de vorm van managementfee beloond wordt voor jouw arbeid.

 

Ik bepleit nog wel eens geen gebruikelijk loon voor DGA's die echt geen arbeid verrichten, bijvoorbeeld omdat het een pensioen BV is of omdat de alleen maar gebruikt wordt voor het houden van activa (pand, intelligent eigendom, etc.) of als de BV structureel verlies maakt (wat overigens geen garantie is om van het gebruikelijk loon af te komen).

 

In andere gevallen ontkom je er vrijwel niet aan.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.