• 0

inschrijving kvk invloed op mogelijkeuitkering in toekomst

Hallo,

 

In januari wil ik me in gaan laten schrijven bij het kvk.

Omdat ik voor de zekerheid ga, blijf ik daarnaast nog gewoon fulltime werken bij mijn baas.

 

Nu wil ik van te voren uiteraard wel zeker weten of in het geval ik om een bepaalde reden in de WW kom, mijn inschrijving bij de kvk invloed heeft op de hoogte van de uitkering?

 

 

Groeten,

Paul

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zit een tegenstrijdigheid in je topic.

 

Ik ga voor zekerheid maar als....

 

Indien je ontslagen word bij je baas (wat niet kan, want je gaat voor zekerheid) dan is je KVK inschrijving niet van invloed op je WW. Wel zal je wanneer je geen zekerheid meer hebt je moeten laten uitschrijven bij de KVK om in aanmerking te komen voor ww, althans om voor zo min mogelijk problemen te krijgen met het UWV.

 

Maar je gaat voor zekerheid dus waar maak je je druk om.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jef,

Ik begrijp het niet helemaal.

Wat is er mis met de zinsnede "Ik ga voor zekerheid..."?

 

Het is toch best logisch dat startende ondernemers naast het eigen bedrijf nog een aantal uur in de week werken in loondienst. Dat wilde ik er alleen maar mee zeggen.

 

Maar begrijp ik het goed dat in het geval ik in de ww kom ik me moet uitschrijven bij de kvk?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jef,

Ik begrijp het niet helemaal.

Wat is er mis met de zinsnede "Ik ga voor zekerheid..."?

 

Het is toch best logisch dat startende ondernemers naast het eigen bedrijf nog een aantal uur in de week werken in loondienst. Dat wilde ik er alleen maar mee zeggen.

 

Maar begrijp ik het goed dat in het geval ik in de ww kom ik me moet uitschrijven bij de kvk?

 

Of dat logisch is weet ik niet, meestal blijft het aan modderen met zo'n parttime onderneming. Maar dat uitschrijven is wel een feit.

 

Suc6.

 

Wat ga je doen als ik vragen mag?

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is een inschrijving bij de KvK niet van invloed op een uitkering van het UWV, sterker nog, dat weet ik zo goed als zeker. Anders wordt het in de bijstand, die eisen dat je al je ondernemersactiviteiten staakt, BV's opheft en je uitschrijft bij de KvK. Maar soms kun je ze er van overtuigen dat je dat niet gaat doen. Immers, als ex-ondernemer kom je sowieso nergens aan de slag als werknemer, dus het beeindigen van je ondernemingsactiviteten zou betekenen dat je tot je AOW in de bijstand zou moeten blijven.

In jouw geval loopt dat laatste wel los omdat je nog maar half ondernemer bent, je werkt immers nog in loondienst.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je een ww uitkering gaat halen nadat je een fulltime baan hebt gehad stelt het UWV dat je beschikbaar moet zijn voor een nieuwe baan.

Wanneer je parttime nog een bedrijf runt dat ben je niet fulltime beschikbaar voor een nieuwe baan, dus of je word gekort of je krijgt helemaal niets.

 

Daarom is het beter wanneer je je zekerheid verliest gelijk je andere activiteiten te staken. Of je kan natuurlijk er voor gaan en je bedrijf verder uitbouwen zonder staatssteun.

 

 

Link naar reactie
  • 0

je hoeft je niet uit te schrijven bij de KVK als je een ww uitkering gaat aanvragen.

De uren die je voor je eigen bedrijf werkte in de periode dat je ook voor je baas werkte mag je ook tijdens de WW nog gewoon aan je eigen bedrijf blijven besteden zonder dat dit een korting op je WW tot gevolg heeft. Ga je meer uren voor je eigen bedrijf werken dan krijg je wel een korting op je WW.

 

Zelf in deze situatie gezeten en kon aantonen dat ik naast mijn baan altijd 30 uur per week aan mijn bedrijf bestede. Ik mocht dan ook tijdens mijn WW gewoon 30 uur per week aan mijn bedrijf blijven besteden.

Dat dit tot gevolg had dat ik dus net als voorheen enkel ploegen diensten kon draaien en dat die banen voor mij niet bereikbaar waren was verder geen probleem tijdens de WW. Ik was niet verplicht om in dagdienst te gaan werken omdat dat niet te combineren was met mijn eigen bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Wel zal je wanneer je geen zekerheid meer hebt je moeten laten uitschrijven bij de KVK om in aanmerking te komen voor ww, althans om voor zo min mogelijk problemen te krijgen met het UWV.

 

Om even duidelijkheid te scheppen: Jef heeft het op dit punt bij het verkeerde eind.

 

Je hoeft je niet uit te schrijven bij de KVK als je een ww uitkering gaat aanvragen.

De uren die je voor je eigen bedrijf werkte in de periode dat je ook voor je baas werkte mag je ook tijdens de WW nog gewoon aan je eigen bedrijf blijven besteden zonder dat dit een korting op je WW tot gevolg heeft. Ga je meer uren voor je eigen bedrijf werken dan krijg je wel een korting op je WW.

 

Deze omschrijving van Mysmiley is helemaal juist.

 

Trek je eigen conclusie.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Dit kan wel zo zijn maar je moet beschikbaar zijn voor werk, nu maakt het UWV hier nogal eens een punt van. Daarbij worden de inkomsten weer gekort om je uitkering etc.

 

Vergeet niet dat de topic starter ging voor zekerheid, wanneer je je nu uitlaat schrijven dan is er zeker niets aan de hand.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.