• 0

Recht op domeinnaam?

Hoi Allemaal,

 

Op 30-03-2007 heb ik een merk geregistreerd in de Benelux. Het merk bestaat uit 3 cijfers. Sinds het begin van het jaar is het nu ook mogelijk om nummerieke domeinnamen te registreren. Helaas is het mij niet op tijd gelukt om ons in te schrijven voor de voorregistratie (ivm vakantie).

 

Nu is het 3 cijfer domein geregistreerd door www.mijnalbum.nl (zoals zo veel nummerieke domeinnamen). Onlangs heb ik een mail naar hun toegestuurd met de vraag wat het kost om het domein over te nemen. Ze wilde hier minimaal 1000,- voor hebben.

 

Naast dat ik het een belachelijk bedrag vind en heb ik dit geld ook niet. Nu had ik ergens begrepen dat het toch nog mogelijk is om in het bezit te komen van het domein omdat mijn merkregistratie eerder was van het registreren van het domein.

 

Kan iemand dit bevestigen en evt. ook hoe ik dit het beste kan aanpakken?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het een definitieve registratie, dan zeker proberen want het is namelijk nogal eens gelukt om domeinnaam-eigenaren te verplichten om een domeinnaam of over te dragen of de domeinnaam te (laten) schrappen als men een geldend merkrecht had op (bijna) de(zelfde) naam. Ik heb zelfs weleens op dít forum gelezen dat 't mIsschien zelfs via de provider kan via welke de domeinnaam is vastgelegd.

 

Naast inderdaad de domjur-site, Kijk ook eens hier:

 

http://www.sidn.nl (paarse blokje)

 

Of hier: http://www.boek9.nl/ ( zoeken op 'domeinnaam' )

 

Rudolf

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk vind ik 1000 euro geen belachelijk bedrag. Zelf heb ik al meer dan eens hogere bedragen betaald voor een domeinnaam. Zeker de domeinnamen met een laag aantal karakters gaan voor hoge bedragen over de toonbank..

 

Nee ik ben op geen enkele manier verbonden met mijnalbum.nl (zelfs nog nooit van gehoord).

Link naar reactie
  • 0

Blijkbaar was de eerste keer niet helemaal duidelijk overgekomen dat ik in het bezit ben van het merk. Dus vandaar dat ze het eerst probeerde te verkopen.

 

Maar ik heb vandaag gebeld en verteld dat ik de eigenaar ben van het merk. Toen deden ze helemaal niet moeilijk en gaven zelf aan dat ik dan recht heb op het domein. Ze hebben de verhuizingpapieren direct in orde gemaakt.

 

Heel netjes geregeld allemaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.