First timers en regulars

Aanbevolen berichten

ik zou het liever omschrijven als een systeem waarbij newbies enige moeite moeten ondernemen voordat ze antwoord krijgen op hun vragen..........

 

Dat is onder de aandacht. Probleem daarin is om een manier te vinden die ervoor zorgt dat ze het doen i.p.v. te klikken op het kruis rechtsboven in de browser (te veel moeite). Drempels opwerpen voor nieuwkomers werkt toch vaak averechts.

 

groet

Joost

 

Als noob dan maar even een reactie. Ik kwam hier van de week voor het eerst op het forum en heb toen eerst twee lange avonden besteed aan het zoeken naar specifieke info. Persoonlijk vind ik dat niet meer dan normaal. Ik heb de info ook gevonden en heb daar inderdaad vele lange topics voor gelezen maar ik vond het interessant. Tenslotte ben ik degene die de info zoekt, de info is ook beschikbaar en dus doe ik daar moeite voor.

 

De info die ik niet kon vinden, heb ik toen wel als vraag gepost (ervaring met koerier Green Point bijvoorbeeld).

 

En als laatste was ik eigenlijk verbaasd over de grote hoeveelheid info die er te vinden is en over de kwaliteit van de antwoorden, zeker ook op fiscaal en juridisch gebied.

 

Kortom, als noob mag je best zelf wat tijd besteden voordat je tijd van anderen gaat vragen.

Link naar reactie

Yep. Zo ben jij, zo was ik een half jaar geleden ook. Wanneer je soms kijkt in de zoekfunctie, zie je ook echt wel dat sommigen posters flink hun best hebben gedaan om diverse kernwoorden te zoeken. Toch kwam er dan een post.

 

Wanneer ik dan zocht in hun opgegeven kernwoorden (zoals zij dus ook gedaan hadden) kon ik me het grote bos wel voorstellen, waar men niet doorheen kwam.... ;)

 

Niet iedereen "pleurt" gelukkig zomaar een post weg.....en ik denk dat je juist aan die personen in het verloop van HL heel veel aan hebt !

Link naar reactie

Als Oldbieeee, die ook newbee is geweest, ben ik ervan overtuigd dat de startende ondernemers voorbij gaan. Ofwel er komen voortdurend nieuwe bij, en de oudere starters ontgroeien het starters tijdperk. M.a.w. we hebben te maken met een voorbijgaande stroom van geïnteresseerde mensen, die veelal met dezelfde vragen zitten cq problemen kampen als hun voorgangers. (hoekanhetookanders)

 

Als wij nu als HLérs zeggen dat de nieuwkomers beter de zoekfunctie moeten gebruiken, kunnen wij net zo goed het forum sluiten en de waardevolle info online of in boekvorm beschikbaar maken. "the best of HL in seven pages" Wat is immers de toegevoegde waarde van een forum als alles al besproken is of bekend wordt verondersteld?

 

Wie geen zin meer heeft in startersvragen, om wat voor reden dan ook, moet zich niet willen manifesteren op een forum voor (techno)starters. Als je moe wordt van vragen over de belastingdienst, het oprichten van een bv, startkapitaal of problemen met het vinden van klanten, ben je niet de aangewezen persoon om deze mensen te bedienen, ook al weet je nog zo goed hoe het moet. Wellicht ben je zelf het starterstijdperk voorbij en is het juist voor jou het moment om na te denken over een zinvolle tijdbesteding, met of zonder HL. Slechts als je vanuit gedreven enthousiasme en oprechte wil om te helpen, deze mensen van antwoord wil dienen, lever je een positieve bijdrage.

 

Voor degenen die (de onwetendheid van) starters gebruiken om te laten zien hoe goed ze het zelf doen, heb ik het advies om daarmee door te gaan, totdat je tot het inzicht komt dat het niet zoveel meer voor jezelf en de doelgroep bijdraagt. Er komt een moment dat je die bevestiging (ook) niet meer nodig hebt en de kracht echt uit jezelf kan halen.

 

Ik denk dat een goede ondernemer nog steeds geen goede adviseur hoeft te zijn. Het ondernemen vraagt namelijk hele andere kwaliteiten dan adviseren. Wel blijf ik erbij dat het delen van kennis een enorme toegevoegde waarde heeft, zolang er sprake is van een constructieve dialoog. Wat zoveel wil zeggen dat er informatie wordt uitgewisseld met betrekking tot het onderwerp.

 

Kortom HL is prima.

 

Henk

Link naar reactie

Als First timer wil ik ook even graag reageren. Ik heb zelf al uren doorgebracht en vond ook een zee van informatie. En uit eindelijk heb ik ook een vraag gesteld. En ik moet zeggen dat de snelheid en kwaliteit van de reacties super was..

 

Wat misschien een optie is, om de meest populaire threads onder een starters forum te plaatsen.. Met onderwerpen over bedrijfsvormen, financieringen etc.... Dit zie je bijvoorbeeld veel bij online gaming etc… Kan velen misschien veel tijd en frustratie besparen..

 

Just my 2 cents ;)

 

Link naar reactie

Het probleem voor een newbee om tot een regular te worden zit hem vooral in de gemiddelde reactiesnelheid van deze laatste.

Sommigen reageren al binnen een minuut of twee op nieuwe topics (wat dit ook wel weer een pretig forum maakt, dat wel)... maar hoe ik er ooit tussen moet komen..?

 

Stapje voor stapje.

Valt trouwens wel mee hoor. Soms zijn er alleen een paar hot-topics waarin het lastig bijhouden is.

Door de grote groep mensen die de moeite neemt te reageren lijkt het of iedereen overal zijn mening over geeft.

 

Als je hier langer rondloopt zul je zien dat vele regulars een bepaald soort onderwerpen heeft waarop gereageerd wordt, en anderen laten ze links liggen.

 

Gewoon meedoen, reageren waar je denkt te kunnen bijdragen en het komt helemaal goed.

 

Frans

PS. welkom hier trouwens

Link naar reactie

Ik kom hier pas een paar maanden,maar ik zie die drempel niet. Als je een duidelijke vraag stelt krijg je vaak dezelfde dag al antwoord.

Soms zie ik bij het doorspitten van de threads ook wel vragen die zo ondoordacht zijn, dan snap ik dat daar geen (goede) reactie op komt. Ligt aan hoe je de vraag formuleert lijkt me.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.