Voorraad is natuurlijk een activa. In ons geval is de voorraad ingekocht ten laste van een rc krediet van 100K+. Dit rc krediet wordt jaarlijks ingekort word door de bank.
Ik begin steeds meer logica te zien in het hebben van een vast krediet (zonder aflossing) voor de inkoopwaarde.
Waarom je activa aflossen als deze in waarde gelijk blijft (& stijgt door inflatie)
De enige reden die ik zie is minder rente betalen, tegen een hoge prijs namelijk een verhoogd risico. Waarom zou ik geld niet uit mijn bedrijf (BV) halen om mijzelf in te dekken en risico te verminderen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sander1
Sander1
Beste lezers,
Ik heb een financieel vraagstuk.
Voorraad is natuurlijk een activa. In ons geval is de voorraad ingekocht ten laste van een rc krediet van 100K+. Dit rc krediet wordt jaarlijks ingekort word door de bank.
Ik begin steeds meer logica te zien in het hebben van een vast krediet (zonder aflossing) voor de inkoopwaarde.
Waarom je activa aflossen als deze in waarde gelijk blijft (& stijgt door inflatie)
De enige reden die ik zie is minder rente betalen, tegen een hoge prijs namelijk een verhoogd risico. Waarom zou ik geld niet uit mijn bedrijf (BV) halen om mijzelf in te dekken en risico te verminderen.
Graag jullie visie hieromtrent.
Bvd. Sander
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19044-voorraad-activa-financiering-of-aflossing-rc-krediet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag