• 0

Nieuwe website laten bouwen door groei, nu blijven bestellingen uit

Hallo,

 

Sinds 2006 heb ik een internetwinkel in merkkleding (zie profiel). In 2007 en 2008 maakte het bedrijf een zodanige groei door, dat ik een nieuwe website heb laten ontwikkelen. Tot aan oktober 2008 gingen de verkopen erg goed, maar nu is het zo mager dat de kosten zich opstapelen en de nieuwe zomercollectie al weer onderweg is! Nu kan de betaling van de kleding uitgesteld worden tot april, maar zo lang de klanten niets kopen stapelen de kosten zich op en er is simpelweg geen krediet meer!

 

Heeft iemand er ervaring mee, is het de trend van deze financiële crisis? en zou iemand met een helicopterview naar de website kunnen kijken (dat lukt me niet meer)?

 

Alweer bedankt ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Linda,

 

als je bepaalde basiskennis niet hebt, dan moet je die zo spoedig mogelijk verkrijgen. Waarom hebben de startpagina en webshoppagina's nog steeds geen metatags? Ik vind dit echt onbegrijpelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de basiskennis wel...alleen heb ik voor die metatags wel wat technische kennis nodig en die ontbreekt nou net!

Ik had het moeten zien, klopt.... maar vertrouw teveel op de designer!

 

De designer gaat deze week alle punten afronden dus ook de metatags... Maar met de add-on van de textbox subcategorieen kom ik een heel eind.

 

Het gaat overigens inderdaad om een kledinglijn waar je van moet houden ;-)

Link naar reactie
  • 0

Beste Linda,

 

de webshop zelf is sneller, maar de startpagina bevat nog steeds grote bestanden. De ontbrekende metatags aanvullen op de startpagina is een regel met description en key words, dus dat versta ik zeker onder basiskennis. Je hebt ongeveer alle elementaire verbeteringen hier in dit topic aangedragen gekregen en daarvan mist nog veel, de opvolging daarvan is aan jou.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Er schijnen zoekmachines te zijn die er nog wel wat mee doen :p Maar ik zou ook eerder wat aan (het ontbreken van) specifieke pagina titles doen dan aan metatags.

 

Maar iets serieuzers: je t-shirt afdeling is kaduuk. Als je eerst voor een merk kiest zoals: http://www.urbanvilla.nl/catalog/index.php/cPath/21_55 en dan doorklikt naar een product wordt ie niet gevonden.

Link naar reactie
  • 0

Beste Linda,

 

de webshop zelf is sneller, maar de startpagina bevat nog steeds grote bestanden. De ontbrekende metatags aanvullen op de startpagina is een regel met description en key words, dus dat versta ik zeker onder basiskennis. Je hebt ongeveer alle elementaire verbeteringen hier in dit topic aangedragen gekregen en daarvan mist nog veel, de opvolging daarvan is aan jou.

 

Groet,

 

Highio

 

Ik weet dat alles me is aangedragen, maar ben voor de opvolging wel afhankelijk van een designer! Dat is nu het grootste probleem.

Link naar reactie
  • 0

Er schijnen zoekmachines te zijn die er nog wel wat mee doen :p Maar ik zou ook eerder wat aan (het ontbreken van) specifieke pagina titles doen dan aan metatags.

 

Maar iets serieuzers: je t-shirt afdeling is kaduuk. Als je eerst voor een merk kiest zoals: http://www.urbanvilla.nl/catalog/index.php/cPath/21_55 en dan doorklikt naar een product wordt ie niet gevonden.

 

Ik heb het net ook gemerkt, het was ook al het geval bij de broeken. De designer is op dit moment aan de website bezig...heb hem gelijk van het probleem op de hoogte gesteld.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ziet google als de startpagina bezocht wordt? Volgens mij bijster weinig en een title is ook een metatag, toch? Urban Villa wordt op geen enkele wijze als online retailer aan het merk Ecko gelinkt. Ik vind het gewoon triest hoe slecht dit met de tijd op orde komt. Dan ontbreekt volgens mij inzet of kennis.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat ziet google als de startpagina bezocht wordt? Volgens mij bijster weinig en een title is ook een metatag, toch? Urban Villa wordt op geen enkele wijze als online retailer aan het merk Ecko gelinkt. Ik vind het gewoon triest hoe slecht dit met de tijd op orde komt. Dan ontbreekt volgens mij inzet of kennis.

 

Groet,

 

Highio

 

Ik bel, mail, sms, bezoek de designer weet ik veel hoe vaak op een dag.... om maar druk uit te kunnen oefenen dat het op tijd gebeurd. Vind het eerlijk gezegd best lullig de inzet in twijfel te trekken, terwijl ik al vanaf het moment dat de eerste reacties hier binnen begonnen te komen elke dag er mee bezig ben.... ik kan het nou eenmaal zelf niet oplossen!

Link naar reactie
  • 0

Om het dan maar heel plat te zeggen: als je het niet kunt dan moet je het leren en een webdesigner die meer tegenwerkt dan voor elkaar bokst, die moet je vervangen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Om nog even een constructieve draai aan deze thread te geven mijn volgende vraag: wat is volgens experts de beste title met metatags voor de startpagina, voorzover deze behouden blijft in de optimale beoogde website? Ik dacht aan:

 

"Urban Villa online Ecko clothing: shirts, sneakers, accessories Valkenswaard" (Eindhoven Nederland) of beter geheel Nederlandstalig?

 

En wat is de beste opbouw voor categoriepagina's en product(detail)pagina's voorzover dat niet door de add-on gedefinieerd wordt?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Ik begrijp dat je er druk mee bezig bent, maar toch nog even een kleine tip, die ik belangrijker acht dan de metatags:

 

[*] zorg ajb dat de plaatjes klikbaar worden in het eerste categoriescherm/produktscherm

[*] probeer er iets meer beschrijvende tekst bij te zetten met daarin in ieder geval opgenomen de zoekwoorden die relevant zijn voor de betreffende pagina. Nu is het zo'n groot wit vlak

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Ik begrijp dat je er druk mee bezig bent, maar toch nog even een kleine tip, die ik belangrijker acht dan de metatags:

 

[*] zorg ajb dat de plaatjes klikbaar worden in het eerste categoriescherm/produktscherm

[*] probeer er iets meer beschrijvende tekst bij te zetten met daarin in ieder geval opgenomen de zoekwoorden die relevant zijn voor de betreffende pagina. Nu is het zo'n groot wit vlak

 

Frans

 

Hoi Frans,

 

De plaatjes worden deze week 'klikbaar' gemaakt, dit zou ook normaal zijn in OsCommerce.

De beschrijvende teksten zijn best lastig uit te breiden, zou het misschien nuttig zijn de maten in cm te vermelden? (bijvoorbeeld maat M is ... breed en .... lang) Er is inderdaad veel wit te zien, maar door alleen tekst over het artikel is het vrijwel niet op te lossen.

 

Bedankt!

 

Link naar reactie
  • 0

't is allemaal én...én...mijn punt is dat je misschien wel scoort op zoektermen "urbanvilla" of "urban villa", maar dat het niet direct duidelijk wordt d.m.v. de Title dat je Ecko online verkoopt. Deze is in een minuut te realiseren, de rest is helaas bewerkelijker. Zie bijgaande afbeelding voor screenshots uit google.nl en msn.nl Live search.

 

Groet,

 

Highio

urbanvilla12.thumb.JPG.dc9c9b80359604a1a5f6c2c6fb2c28b5.JPG

urbanvilla12.thumb.JPG.dc9c9b80359604a1a5f6c2c6fb2c28b5.JPG

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Daar heb je gelijk highio, en het is idd iets dat snel te realiseren is. Al maak je er alleen maar van :

 

"Urbanvilla: Uw online Eckowinkel" ,

 

dat zou al een hoop schelen.

 

Punt is wel dat de mensen die zoeken op Urbanvilla waarschijnlijk al weten dat het een webshop is, waardoor sec die wijziging waarschijnlijk niet zoveel effect zal sorteren en je dit zal moeten meenemen in je complete SEO-plaatje, wat gewoon veel tijd kost.

 

Om die reden gaf ik aan dat het in mijn ogen nog belangrijker is om de beperkte tijd die TS heeft eerst in het optimaliseren van de shop te stoppen om de huidige bezoekers in ieder geval niet teleur te stellen en te voorkomen dat ze na 1 bezoek niet meer terugkomen.

 

Verder heb je natuurlijk 100% gelijk dat het optimalisatieverhaal/SEO gebeuren zeer van belang is.

Ten dele zit dit ook in mijn opmerking over de tekst verstopt, aangezien een pagina met alleen plaatjes slecht geindexeerd en gewaardeerd wordt.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Klopt ook weer Frans, maar zolang die login voor de winkelwagen zit , moet dat helemaal op de shop en dat zie ik nog niet zo één, twee, drie gebeuren. Snel clicken op en naar het assortiment is dan ook nog makkelijker te verwezenlijken.

 

Hoog scoren op de zoektermen als ecko of urban kleding is weer iets heel anders, want daar krijg je het spel met tientallen Nederlandse verkopers en grotere buitenlandse partijen. Ik zou het resultaat van zowel Urban als Ecko in een title tag wel eens willen zien.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Vreemd, mijn normale Google advertentietekst is

 

Official Ecko dealership

Ecko/G-Unit/Zoo York

simpel & veilig online te bestellen

www.urbanvilla.nl

 

 

1 van 1 - alles weergeven

 

Actief — Advertentiegroep onderbreken | Advertentiegroep verwijderen

 

Aaarghhhh..... nu ligt de hele website in de kreukels!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er aardig dramatisch uit >;(, maar het vervelende is nu ook dat de functies niet meer werken!

Er komt nu telkens "artikel niet gevonden" of er gebeurd helemaal niets.

 

De campagne is onderbroken, totdat de website weer gaat werken naar behoren. Het idiote is wel dat ik net nu iets verkoop ;D (weliswaar nadat de klant mailde dat de website niet werkte)...toch opgelost!

 

Ik had verkeerd gekeken, ik dacht dat het gekopieerd was uit de adwords advertentie... :-[

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.