Ga naar inhoud

Zijn dit gezonde cijfers?

Geplaatst:

1889

Beste HL-ers,

 

Mijn bedrijf is inmiddels een jaar op de rails. Tijd voor een realitycheck. Is het, gelet op de resultaten tot nu toe, reëel om door te gaan? Als ik doorga, is het dan reëel om uit te breiden? Kan ik met een gerust hart wat extra vreemd vermogen aantrekken?

 

Om die vragen te kunnen beantwoorden ben ik erg benieuwd of andere ondernemers bij het zien van mijn cijfers denken: "dit komt wel goed". Ik zit hier toch onder een pseudoniem, dus bij deze maak ik mijn cijfers wereldkundig. Mijn vraag is: is dit volgens jou (globaal, in een oogopslag, zonder aanvullende informatie) een gezond bedrijf?

 

Alvast bedankt.

 

 

 

 

-knip-

 

(21-6: cijfers verwijderd, omdat het om niet-openbare gegevens gaat en de thread toch dood is)

 

Featured Replies

Geplaatst:

Patrick Gerrits

Een leuker alternatief vind ik de pricing aanpassen. Het kan zijn dat je te goedkoop bent (wat doet concurrentie?). Of wellicht kan je een succesbonus introduceren. Als je leerlingen slagen, dan is het bingo. Kennelijk ben je je geld dan waard geweest, dus de betaalbereidheid is groot. En als je naam hebt opgebouwd, kan je je zelfs upfront laten betalen en retourneren bij falen. Er vrij op los fantaserend kan je zelfs de slechtste studenten begeleiden. Afhankelijk van het gat (van een 2 naar een 6 kost meer inspanning dan van een 5 naar een 6?) kan je dan een prijs afspreken. En monitoren a.d.h.v. cijferlijsten en gesprekken met docenten. Denk dat ik nu maar stop.... wordt bang van mezelf. Arme kinders... :-[

 

Verfrissend idee, dank. Ik ga er even op broeden, al denk ik dat ik zo'n succesbonus moeilijk kan innen, omdat het niet echt controleerbaar is. Scholen zien bijlesinstituten als 'commerciële honden' en als aanval op hun vak. Dat tweede is ook zeker waar; als scholen hun werk goed deden, had ik geen instituut opgericht. Vanwege die frictie loopt het contact met scholen en docenten extreem moeizaam, het liefst hebben ze geen contact. En zonder dat contact kan ik ook de cijferlijsten niet controleren.

 

Los daarvan is het een aantrekkelijk idee....

 

Ik denk dat je je niet teveel moet focussen op dat probleem. De kinderen nemen niet voor niets bijles. Ze komen daarvoor bij jou. Ze erkennen dus zelf in enige mate dat ze een 'probleem' hebben. Ik denk dan ook dat die kinderen jou eerlijk zullen vertellen wat de resultaten zijn. Daarnaast krijgen de kinderen ook een rapport. Daar kan jij natuurlijk ook de informatie vandaan halen (er zal namelijk een verschil zitten tussen de rapporten voor de bijles en na/tijdens de bijles)

 

Daarnaast zijn het de ouders die contact hebben met de school. Zij betalen schoolgeld e.d. en zijn ook verantwoordelijk voor hun kind. Dat ben jij niet. Daarom vind ik het ook logisch dat de leraren dit niet direct aan jou willen vertellen. De ouders zullen hier in grotere rol moeten spelen. Ik neem namelijk ook aan dat de ouders van het kind jou betalen.

 

Succes.

Geplaatst:

CHR!S

Het niet-goed-geld-terug-systeem is een optie die ik zeker zou aanhalen. Dit houdt jezelf en je medewerkers scherp en creatief, waardoor je kwaliteit zal verbeteren. Daarbij mag je hogere prijzen vragen, omdat je de scholieren en ouders een garantie geeft.

 

Wat vraag je eigenlijk op dit moment voor een uur bijles?

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

1889

  • Auteur

-knip-

Aangepast i.v.m. vertrouwelijke info.

 

 

 

Het niet-goed-geld-terug-systeem is een optie die ik zeker zou aanhalen. Dit houdt jezelf en je medewerkers scherp en creatief, waardoor je kwaliteit zal verbeteren. Daarbij mag je hogere prijzen vragen, omdat je de scholieren en ouders een garantie geeft.

 

Wat vraag je eigenlijk op dit moment voor een uur bijles?

 

Voorlopig lijkt me een niet-goed-geld-terug systeem een te grote berg werk, maar misschien doe ik het in de toekomst. Voor bijles vroeg ik altijd €21,- per uur, nu €27,-.

 

 

Geplaatst:

Erik Kroes

Een leuker alternatief vind ik de pricing aanpassen. Het kan zijn dat je te goedkoop bent (wat doet concurrentie?). Of wellicht kan je een succesbonus introduceren. Als je leerlingen slagen, dan is het bingo. Kennelijk ben je je geld dan waard geweest, dus de betaalbereidheid is groot. En als je naam hebt opgebouwd, kan je je zelfs upfront laten betalen en retourneren bij falen. Er vrij op los fantaserend kan je zelfs de slechtste studenten begeleiden. Afhankelijk van het gat (van een 2 naar een 6 kost meer inspanning dan van een 5 naar een 6?) kan je dan een prijs afspreken. En monitoren a.d.h.v. cijferlijsten en gesprekken met docenten. Denk dat ik nu maar stop.... wordt bang van mezelf. Arme kinders... :-[

 

Verfrissend idee, dank. Ik ga er even op broeden, al denk ik dat ik zo'n succesbonus moeilijk kan innen, omdat het niet echt controleerbaar is. Scholen zien bijlesinstituten als 'commerciële honden' en als aanval op hun vak. Dat tweede is ook zeker waar; als scholen hun werk goed deden, had ik geen instituut opgericht. Vanwege die frictie loopt het contact met scholen en docenten extreem moeizaam, het liefst hebben ze geen contact. En zonder dat contact kan ik ook de cijferlijsten niet controleren.

 

Los daarvan is het een aantrekkelijk idee....

Je kunt ook naar scholen kijken die buiten je bijlesgebied vallen. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld een lokale hbo/mbo of een basisschool met goede voorzieningen als jij je met je bedrijf op de middelbare scholen richt.

 

Verder veel goeie tips hier. Je personeel is inderdaad vaak je grootste speerpunt. Ik zie zo snel niet wat voor mensen je hebt maar ik zie veelal studenten dit werk doen. Die hoeven natuurlijk niet zo veel te kosten.

Je kan ook altijd nog kijken naar mogelijke andere diensten. Afkijken bij concurrenten in of buiten de regio is niet zo moeilijk maar het lijkt me vooral dat deze basis (waar je nu mee bezig bent) het belangrijkst is.

Geplaatst:

retail

Bedankt voor alle louterende kritiek.

 

Definitieve cijfers februari: €4383,76 omzet, €4744,62 kosten.

Voorlopige cijfers maart: €5983,00 omzet, €3757,72 kosten.

(omzet groeit nog zo'n €600,-, kosten zo'n €500,-)

 

Het wordt lente, de vogeltjes fluiten! ;D

 

 

 

Het niet-goed-geld-terug-systeem is een optie die ik zeker zou aanhalen. Dit houdt jezelf en je medewerkers scherp en creatief, waardoor je kwaliteit zal verbeteren. Daarbij mag je hogere prijzen vragen, omdat je de scholieren en ouders een garantie geeft.

 

Wat vraag je eigenlijk op dit moment voor een uur bijles?

 

Voorlopig lijkt me een niet-goed-geld-terug systeem een te grote berg werk, maar misschien doe ik het in de toekomst. Voor bijles vroeg ik altijd €21,- per uur, nu €27,-.

 

 

 

 

Als de cijfers voor maart definitief en blijvend zijn zoals aangegeven dan is dit wel één van de grootste verbeteringen in zo'n korte tijd die ik ooit heb gezien.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.