• 0

Hoe maak jij je facturen?

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

op dit moment nog OpenOffice.org, en dan vooral de Writer met Calc als spreadsheetondersteuning. een en ander wordt gefinishingtouched door een pdf printerdriver om alles netjes als pdf weg te schrijven.

 

binnen redelijk korte tijd gaan we over op een zelfgebouwd systeem wat gemaakt is met c++, php en postgresql.

Link naar reactie
  • 0

Wij sturen nogal veel (kleine) facturen. Ze komen direct uit mijn CRM database, waarin ik contactgegevens en orders in bijhoud (zelf gemaakt met M$Access). Als ik een klant aan de telefoon heb kan ik metteen zien hoe het met zijn orders staat en of er nog facturen open staan. Nadat de facturen gemaakt zijn (export naar M$Word) worden ze in groepen in de boekhouding ingevoerd.

 

Facture maken, inboeken en versturen (een kleine 100 per maand) kost me ong. 10 minuten.

 

Lang leve Bill ;D

 

Groeten,

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Persoon,

 

Leuke vraag!

 

Na 10 vragen ben ik de enige die facturen in Excel schrijft. Ik heb een standaard document waarin ik slechts een paar cellen hoef te veranderen om een nieuwe factuur te maken. Daarnaast heb ik een bestand met een overzicht de belangrijkste variabelen van alle facturen (o.m. BTW nummer, bedrijf, naam, land, bedrag, datum verzonden, datum betaald, betaald bedrag).

De twee bestanden zijn eenvoudig te koppelen zodat ik niet alles twee keer hoef in te voeren.

 

Voor mij werkt dit!

 

Ties

 

Link naar reactie
  • 0

Voor mij werkt het goed met een soort template - blanco factuur. De layout zit daar in, de gegevens van mijn bedrijf en de betaalmethode staan erin, en de rest is eigenlijk iedere keer verschillend.

 

Als je maatwerk levert in zakelijke dienstverlening heb je natuurlijk geen 12x product nummer 301 en 4x nummer 417, maar een omschrijving van het geleverde in text.

 

Natuurlijk zou ik dit ook anders oplossen als ik maandelijks tientallen of zelfs honderden facturen de deur uit moest krijgen.

 

Link naar reactie
  • 0

Onze factuurgegevens worden ingevoerd Twinfield, alle debiteuren staan hier al in. Het programma produceert vervolgens de facturen, debiteurenoverzichten en betalingsherinneringen... Altijd up to date.

 

Onze factuurgegevens komen uit een applicatie die we zelf ontwikkeld hebben in Access. Deze overzichten worden als bijlage met de factuur verstuurd. We overwegen om de tijdregistratie ook onder te brengen bij Twinfield. Werken met twee systemen kost altijd meer onderhoud.

May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ooit eens een sjabloon voor Excel gedownload, en dat aangepast aan mijn bedrijf. Dat ging heel gemakkelijk, er zat weer een blad achter de factuur-layout verstopt, waarop je alles kunt instellen. Tevens zit er een automatische nummering in verwerkt.

 

Daarnaast heb ik ergens een Word-sjabloon gevonden dat geschikt is voor een factuur waar meteen een acceptgiro aan vast zit, en die dan ook meteen goed wordt ingevuld. Deze gebruik ik momenteel niet, want aan het uitprinten van acceptgiro's zitten naar ik heb gehoord kosten verbonden, en daar zit ik niet op te wachten!

 

Rob.

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie
  • 0

Zodra ik facturen ga maken (bedrijfje is nog in op richting, en ik kom daarbij helaas in aanvaring met mijn werkgever...........) ga ik dit op 2 manieren doen:

 

1. voor real-time leveringen wil ik facturen genereren en via e-mail versturen. 'platte' tekst of PDF ben ik nog niet helemaal uit...

 

2. voor dienstverlening zal ik (uiteraard) gebruik maken van Billy's Excel....

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

sowieso zou ik dan voor pdf kiezen, de gemiddelde gebruiker weet namelijk niet hoe ze dat moeten editen en weet je dus zeker dat ze niet kunnen klooien. daarbij kan je er layout in stoppen.

 

overigens mag je niet zomaar enkel elektronisch factureren. ik weet er het fijne niet van, maar de belastingdienst moet je toestemming geven ofzo. misschien een expert member die hier meer over weet?

Link naar reactie
  • 0

Aangezien ik nog een iets andere methode heb wil ik die ook graag vertellen ;D

 

Ik heb mijn boekhouding in Access gemaakt. Omdat ik niet van dubbel werk houd maak ik mijn facturen gelijk in de boekhouding op. Vervolgens voeg ik met Word (een template) een bestand samen en kan ik alle facturen uitdraaien en voor de zekerheid nog een keer opslaan.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog geen facturen geschreven :(, maar ga dat 'gewoon' met mijn boekhoudprogramma doen.

 

Bij bestellingen via de webshop krijgen klanten een orderbevestiging per e-mail die er redelijk factuurlijk uitziet, maar vlak voor het verzenden van de bestelling maak ik nog een 'echte' factuur die ik bij het pakketje stop.

 

Op die manier heb ik alle info dus ook in mijn boekhoudpakket zitten. Het is wel wat extra werk, maar dan krijg ik later misschien geen gezeik met de belastingdienst. Bovendien geeft het boekhoudpakket bij het verwerken dan ook meteen een boekingsvoorstel.

Link naar reactie
  • 0

In Illustrator (een tekenpakket).

 

Gewoon omdat ik daarin thuis ben, en dus heel makkelijk precies kan aangeven welk stukje tekst waar moet komen te staan. Dat resulteert dan in een factuur die zo mooi is, dat mensen alleen al klant bij me willen zijn om zo'n mooie factuur te krijgen =]

 

Iets serieuzer: ik werk dienstverlenend, dus mijn facturen zijn altijd "stukjes tekst", en niet "1x artikel X, 50x artikel Y". Ik zou het ook best in Excel of zoiets kunnen doen, maar wat ik al zei: in Illustrator ben ik gewoon erg thuis. En het volume aan facturen laat deze werkwijze voorlopig nog toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 34 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.