• 0

Bankrekening LTD

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, ik heb al een bedrijfsrekening mijn oude bedrijf omgezet naar LTD maar nu gaan ze alles controleren.

Van de bankmedewerker te horen gekregen dat het eigenlijk niet mag een bankrekening voor LTD.

 

Normaliter moet een rekening op naam van een Ltd geen problemen opleveren, behoudens wat vragen, over de te voeren activiteiten van de Ltd. en identiteitsgegevens gemachtigden. Bij het wijzigen van de tenaamstelling zal een verklaring worden opgesteld waarin de rechten en plichten van de "oude" en "nieuwe" rekeninghouder worden vastgelegd en die dan ook door partijen getekend zal moeten worden.

 

Het wordt een ander verhaal als er een krediet aan de rekening gekoppeld is. In dat geval zal de bank beslist lastig zijn omdat bij een Ltd niet (altijd) duidelijk is wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen binnen die Ltd. (daarover is hier binnen het forum voldoende te vinden). Het kan zelfs zo zijn dat het krediet opgezegd wordt omdat de bank zich niet kan verenigen met de nieuwe kredietnemer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb bij twee banken geprobeerd, mijn bank waar ik nu zit die is nu alles aan het controleren en de bankmedewerker zei

dat het eigenlijk niet mag en ik heb 1 cooperatieve bank gebeld en die doen het niet. ik wacht het nog even af.

 

Weet jij een bank zonder problemen bankrekening kan openen ?

Link naar reactie
  • 0

Weet iemand misschien waar en bij welke bank in zuid-holland je een zakelijke bankrekening voor een LTD kan openen zonder allemaal gezeur ?? ???

Banken zijn nogal huiverachtig als het gaat om buitenlandse rechtspersonen. Dat is punt een.

Ten tweede vertel je niet of je ook kredietfaciliteiten op die bankrekening wilt, dat maakt natuurlijk nogal wat uit in de ogen van de bank.

Ten derde zijn banken nu verplicht om na te gaan wie de 'ultimate beneficial owner' of 'uiteindelijk gerechtigde' van een rekening is. Die vaststelling duurt bij een buitenlandse rechtspersoon wat langer dan bij een Nederlandse rechtspersoon.

 

Mag ik vragen bij welke LTD-verkoper je jouw Limited hebt aangeschaft?

Link naar reactie
  • 0

Voor de LTD kan men in Nederland in beginsel bij alle banken terecht. Ik maak hierbij wel enkele kanttekeningen. De bank verlangt in vrijwel alle gevallen dat de vennootschap bij de KvK is ingeschreven. Indien de directeur een BKR registratie heeft, kan dit aan de opening van de rekening in de weg staan. Enkele banken voeren een terughoudend beleid ten aanzien van buitenlandse vennootschappen, en kunnen om veel documentatie verzoeken, zoals gelegaliseerde documenten, een legal opinion, e.d. Dit kan hoge bijkomende kosten inhouden van soms 300 of 400 euro. Als de ondernemer een rekening heeft voor een eenmanszaak of VOF, en deze inbrengt in de LTD, vervolgens naar de bank stapt met het verhaal: de onderneming is nog hetzelfde gebleven, maar de rechtsvorm is voortaan LTD, zal de bank daarop niet altijd positief reageren. Met name niet wanneer aan de bestaande rekening een kredietfaciliteit is gekoppeld. Voor die situatie is het raadzaam, ik zou zelfs willen zeggen beslist noodzakelijk, om voorafgaand overleg te voeren met de bank over de voorgenomen plannen. Ook de presentatie van de ondernemer tenslotte kan een rol spelen bij de aanvraag van de zakelijke rekening.

 

De opmerkingen over kredietfaciliteiten acht ik zeker niet onterecht. Er wordt wel krediet verleend als men de Ltd als rechtsvorm heeft gekozen, maar in de kredietaanvraag kan de Ltd weleens gezien worden als een onwenselijk element. Waarom niet de BV gekozen? In België is dit anders. Voor krediet aan ondernemers met de Ltd worden daar door banken aanzienlijk meer mogelijkheden geboden.

Link naar reactie
  • 0

Als je geen krediet wil en alleen een bankrekening dan zou je kunnen overwegen een zakelijke internetrekening te openen bij de Triodos Bank.

 

N.a.v. dit bericht heb ik het geprobeerd bij de Triodos Bank.

Het is mij niet gelukt met een Ltd. maar dat zegt niet dat anderen het ook niet lukt.

 

Het bericht van Triodos Bank:

Geachte heer Xxxxxxxx,

Naar aanleiding van uw verzoek om een rekening te openen bij onze bank, willen wij u

het volgende mededelen.

In het kader van het risicobeleid van Triodos Bank NV openen wij geen rekening voor

een eigenaar, aandeelhouder of vennoot die als rechtspersoon Limited is

geregistreerd. Wij kunnen derhalve geen rekening voor uw onderneming openen.

Desondanks wensen wij u succes met uw onderneming.

 

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. U kunt ons

bereiken via Zakelijk@triodos.nl of per telefoon op 030 694 2700.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Allemaal,

 

Ik heb ook een aantal LTD's op mijn naam en de bankrekening is inderdaad lastig.

De partij die hier het makkelijkste mee om gaat is de ING (vroegere Postbank deel).

Aanvraag kan gewoon via de post en met twee weken is het regelend.

Bij de ABN Amro is er ook een mogelijkheid om het te regelen.

De volgende doen het niet:

- Rabobank

- SNS

- Fortis

 

Het zelfde geld trouwens als het een BV betreft met een buitenlandse aandeelhouder.

Ik ben directeur van een dochteronderneming van een buitenlandse Vennootschap, de dochteronderneming in Nederland is gewoon een BV, maar dit levert bij de zelfde banken de zelfde problemen op.

Nog ietsje erger trouwens omdat tegenwoordig de natuurlijke persoon achter de moedermaatschappij duidelijk moet zijn inclusief uittreksel persoonsregister van de aandeelhouder.

Was in mijn geval wat lastig omdat het een Israelischie Vennootschap betreft en de stukken allemaal in het Hebreeus zijn en lastig leesbaar door de bank. Het regelen van de bankrekening (uiteindelijk bij ING) heeft 5 maanden geduurt ???.

 

In ieder geval succes met de bankrekening.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onderhand dezelfde ervaringen. ING doet het erg gemakkelijk, je kunt je inschrijving bij de buitenlandse KvK meenemen naar een kantoor. ABN Amro heeft er wat meer moeite mee, volgens de eigen documentatie moet het kunnen, maar zie maar een medewerker te vinden die dit weet.

 

Ik ben benieuwd wanneer onze banken gaan internationaliseren

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.