• 0

Ben ik nu een cashcow geworden?

Inmiddels zitten wij 9 jaar bij een bedrijf dat al onze zaken rondom de website regelt. Veel samen gedaan, ook mooie resultaten geboekt. Maar nu begint het een beetje af te vlakken. E-mails worden niet snel beantwoord, alles kost bijzonder veel tijd en bovendien krijg ik ook het idee dat ik een beetje te veel betaal. Kortom, het gevoel dat ik een cashcow ben.

 

Het idee om over te stappen naar een andere aanbieder spookt door mijn hoofd, maar geeft mij ook zorgen: wat voor service krijg ik daar? (ik ben al is bij iemand anders geweest....), hoeveel expertise hebben zij? en bovendien (at het allerbelangrijkst is) hoe zal de overgang naar een nieuwe aanbieder verlopen en BEHOUD IK MIJN POSITIE IN GOOGLE???

 

Ik gebruik ook een CMS-systeem van hen en is dat makkelijk over te zetten???

 

Ik hoop dat er iemand op dit forum is die mij wegwijs kan maken.

 

Alvast bedankt,

Anoniem

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hmmm.. wat ik niet lees is een open gesprek hierover met je huidige leverancier. Heb je dat al eens geprobeerd? Weggaan kan altijd nog, maar een goed gesprek over wederzijdse verwachtingen, kosten en beloning kan verhelderend werken en kost je de minste moeite

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Peter,

 

Wat betaal je? Wat voor CMS systeem wordt gebruikt? Je kan het beheer natuurlijk altijd door een andere partij laten verzorgen lijkt mij. Helemaal met een CMS systeem.

 

Is de siteprogrammeur tevens de leveraar van de hosting/domein, of heb je dat bij een extern bedrijf onder gebracht?

 

Google weet ik niet zeker maar volgens mij blijft die informatie hangen zolang je de metadata in de site laat zitten.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Een echt gesprek heb ik nog niet gehad. Maar ik heb gewoon het idee dat zij veel liever werken voor de Rabobank of een paar van hun andere grote klanten. Dus wie weet zeggen ze dat ik dan maar iets anders moet gaan zoeken en ik wil hun dus een stap voor zijn (zodoende dit bericht).

Link naar reactie
  • 0

Een CMS is inderdaad makkelijk mee te nemen naar een andere server.

Alleen voor aanpassingen aan dat CMS moet je wel beschikken over de bijbehorende documentatie.

Ik neem aan dat je die hebt anders heeft jouw huidige leverancier zijn werk niet goed gedaan. Wij leveren altijd documentatie met een uitleg van de functionaliteit en duidelijke toelichtingen in de code.

 

Henriët van den Brink

Flashback Design - Onderdeel Nimda Groep

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Een CMS is inderdaad makkelijk mee te nemen naar een andere server.

Alleen voor aanpassingen aan dat CMS moet je wel beschikken over de bijbehorende documentatie.

Ik neem aan dat je die hebt anders heeft jouw huidige leverancier zijn werk niet goed gedaan. Wij leveren altijd documentatie met een uitleg van de functionaliteit en duidelijke toelichtingen in de code.

 

Henriët van den Brink

Flashback Design - Onderdeel Nimda Groep

 

Technisch kan dat inderdaad wel, maar het is maar de vraag of de leverancier bereid is om- en tegen welke kosten het CMS en de database mee te leveren. Hangt ook af van de gemaakte afspraken. Als het gaat om een open source CMS gaat, is het probleem met betrekking tot het meenemen van het CMS er niet, maar die indruk geeft de TS niet.

Link naar reactie
  • 0
Een echt gesprek heb ik nog niet gehad. Maar ik heb gewoon het idee dat zij veel liever werken voor de Rabobank of een paar van hun andere grote klanten. Dus wie weet zeggen ze dat ik dan maar iets anders moet gaan zoeken en ik wil hun dus een stap voor zijn (zodoende dit bericht).

 

Ik heb door schade en schande geleerd dat je niet al te veel voorveronderstellingen moet maken en het beter (en zeker goedkoper!) is bij onvrede eerst met de bestaande partij te gaan praten. Is dat niet ook de manier waarop je hoopt dat jouw klanten met jou omgaan bij eventuele onvrede?

 

Dat je voorbereid wilt zijn en wilt weten wat voor alternatieven je hebt is begrijpelijk maar m.i. niet direct noodzakelijk voor zo'n gesprek. Ik spreek uit ervaring: zelf in het verleden al eens veel tijd en moeite gestoken in het zoeken naar alternatieven waarvan achteraf bleek dat een goed gesprek met de bestaande aanbieder alle problemen met wederzijdse tevredenheid oplosten

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Het is niet dat ik al aan het flirten ben met een andere aanbieder. Ik wil gewoon is kijken hoeveel moeite het zou kosten om over te stappen en waar ik dan, al dan niet, mee te maken zal krijgen.

 

Zeker omdat ik nu al 9 jaar bij hen zit, is het wel is goed om de alternatieven is goed te bekijken (en daar ook veel kosten mee te besparen).

 

Het geen wat we gemaakt hebben wil ik natuurlijk meenemen naar de nieuwe aanbieder en wellicht in een nieuw jasje gieten.

Link naar reactie
  • 0

PHP is een script-taal voor websites e.d. Je moet eerder denken aan Joomla, Mambo, Typo3.

 

Ik zou eerst kijken of er een mogelijkheid bestaat om met de huidige beheerder de zake op orde te stellen.

 

Zo niet, dan risico's en mogelijke consequenties uitzoeken en kijken wat het verschilt in prijs met andere webdesigners en service richting jou.

 

Als je een link van je site neer kan zetten (mag ook via PM) dan is het een stuk makkelijker te beoordelen.

 

Ernst

 

 

Link naar reactie
  • 1

Even een berichtje van de andere kant, namelijk van een webbouwbedrijf wat in de situatie kwam waarin jouw webbouwer misschien ook zit. Overigens bestaan wij toevallig ook negen jaar en ook hebben wij ook ooit voor de Rabobank een project gedaan - al gok ik niet dat je op ons doelt :)


 

Het kan dat de relatie gewoon op is, en dat je op zoek moet naar een andere partij die met nieuwe, frisse ideeën je internetactiviteiten weer een nieuwe impuls kan geven. Net als een relatie tussen mensen, kan ook een relatie tussen bedrijven soms uitgewerkt zijn. Om allerlei redenen die buiten die samenwerking liggen, maar die er wel van invloed op zijn. Dat is een natuurlijk proces, simpelweg een gevolg van dat organisaties in beweging zijn.

 

Zoals al eerder geopperd, zou ik even contact opnemen met je leverancier en je gevoelens uitleggen. Grote kans dat zij het direct beamen, en heel behulpzaam zijn met het vinden van een alternatieve oplossing. Of ze schrikken ervan en gaan je vanaf nu weer ouderwets goede service leveren. Hoe dan ook: bespreek het, dat kan je veel voordeel opleveren.

 

Ik weet hoe het is, want wij hebben dat als bedrijf zelf moeten initiëren bij een aantal van onze klanten, toen we erachter kwamen dat we niet meer de service konden leveren die ze van ons gewend waren. Door veranderende bedrijfsactiviteiten, groei in interessante segmenten, nieuwe mensen binnen het bedrijf met andere achtergronden, het aanbrengen van focus en het moeten en willen maken van keuzes (je kunt je tijd immers maar één keer besteden) kan dat gebeuren. Dat waren lastige gesprekken omdat onze klanten tot dan toe er weinig van gemerkt hadden, maar wij echt op onze tenen liepen om het iedereen naar de zin te maken.

 

Het is, als je groeit als bedrijf, altijd erg lastig om iedereen van dienst te blijven zijn. We hebben ervaren hoe lastig het is klanten te vertellen dat we niet meer voor ze kunnen werken omdat we onze dienstverlening aan hen niet van niveau kunnen laten zijn wat zij nodig hebben. En dat we ze willen helpen om over te gaan naar een andere partij die dat wel kan.

 

Sommige hadden echt zoiets van 'maar voor óns blijven jullie toch nog wel werken?' of het simpelweg weigerden het te geloven en ons braaf bleven benaderen zoals voorheen, dus dat was even doorbijten maar ik ben blij dat we daar doorheen zijn. We hebben 80%(!) van onze oorspronkelijke klanten op deze manier netjes bij anderen ondergebracht (ook bij HL'ers), en slechts een enkeling was echt beledigd en voelde zich bij het grof vuil gezet. Maar keuzes moeten worden gemaakt en het overgrote merendeel begreep het echter en was juist erg blij voor ons (had ik ook niet direct verwacht)!

 

Een lang verhaal, met als strekking: ga in overleg met je leverancier. Als ze niet van je af willen, laat ze dat dan waarmaken. Als ze moeite hebben je op het juiste niveau te blijven ondersteunen, laat ze dna helpen over te stappen. Zo voorkom je veel last en moeite en krijg je hopelijk spoedig weer het juiste niveau van dienstverlening.

Link naar reactie
  • 0

Je frustraties in een rustig moment in heldere punten op papier zetten.

Een gesprek aanvragen en proberen in een niet aanvallende manier antwoord te krijgen op je punten.

 

Wanneer je verwacht dat bepaalde zaken niet aansluiten bij jouw expertise en je het gevoel krijgt dat je het gesprek niet zou kunnen volgen/leiden schakel dan een kennis of een relatie welke gespecialiseerd is die jou kan ondersteunen tijdens het gesprek of kan voorbereiden op het gesprek.

 

Je hebt een lange periode (vermoed ik) naar tevredenheid samengewerkt. Dan is het zonde om dat in een keer teniet te doen.

 

Overstappen kan altijd nog, maar voordat je die beslissing neemt zou ik bovenstaande eerst aanraden. En misschien tijdens het gesprek je eventuele conclusie/maatregelen als de punten niet positief beantwoord worden door laten schemeren.

 

Wanneer je wel gaat overstappen, zou ik aanraden om wederom helder uit een te zetten wat je wensen zijn en inzicht te krijgen in de gevolgen, tijdsduur en verwachte winst. Want iemand kan zeggen dat hij het nu veel goedkoper kan, maar door gebrek aan inzicht in de lange termijn veel duurder zijn. En dit is misschien niemand zijn schuld (bv slechte communicatie, ondoordacht, niet flexibel etc) maar dan is het wel weer jouw portomonee, tijd en gemoedsrust.

 

En wanneer je graag tips en of suggesties wilt ontvangen binnen dit forum, zou je eerst helder moeten uitleggen wat je precies wilt en wat de huidige situatie nu is. En misschien is het dan nog beter om die vraag bij "vraag en aanbod" te plaatsen. Want dan mogen aanbieders zich commercieel voorstellen aan jouw.

 

Mvg,

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties.

 

Ik zet vooralsnog nog geen link van mijn website neer, want dat vind ik niet fair. Ook ben niet ik nog niet opzoek naar een nieuwe serviceprovider, dus dat komt t.z.t. wel.

 

Jeroen schetst denk ik een heel goed beeld van de situatie. Maar om zo'n gesprek aan te gaan met mijn huidige serviceprovider vraagt om moeilijkheden, daarom dit bericht. Ik denk dat ik al een heel eind verder ben en dit even laat rusten.

 

Op dit moment draait de website (super) goed. Ik ben dan ook kwa werk zeer tevreden over deze club, maar in de toekomst zou ik over kunnen stappen en dan wil ik weten of dit kan en wat voor problemen dit met zich mee zou kunnen brengen.

 

Overstappen is altijd moeilijk en je weet nooit wat je krijgt. Helderheid is hierbij een vereiste.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in ieder geval eens nagaan van wie de software is (het CMS). Het kan goed zijn dat dit niet opensource is en je alleen gebruikersrecht hebt.

 

Door de url wel openbaar te maken (al dan niet via PM) kan ik, of een ander, snel zien ofdat het een van de grotere opensource pakketten is of juist naar alle waarschijnlijkheid een eigen pakket van de service provider.

 

In het tweede geval zou het onmogelijk kunnen zijn het CMS (de back-end van je website) mee te nemen naar een andere provider.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0
In het tweede geval zou het onmogelijk kunnen zijn het CMS (de back-end van je website) mee te nemen naar een andere provider.

 

Dit is niet waar. Als je huidige 'provider' je daarin wil assisteren is dat geen probleem. Lees nog even mijn reactie door, eerder in dit topic.

 

Verder voegt dit niet echt veel toe aan de al gedane reacties. Wel ben ik benieuwd naar of er al nieuws is, peter007 heb je een update voor ons? :)

Link naar reactie
  • 0

Als Peter007 gebruikersrecht heeft op de applicatie (CMS), maar de applicatie eigendom is van zijn huidige provider kan hij dat niet meenemen. Gezien Peter007 hier geen uitsluitsel over heeft gegeven in zijn berichten is dat wel degelijk relevant.

 

Voorbeeld: Als jij nu een webwinkel hebt bij bv. mijnwinkel.nl maar niet tevreden bent over hun support kan je de winkel niet meenemen naar een andere provider.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 462 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.