Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
yvet
yvet
Hallo, wie helpt mij??????
Ben bezig met invullen IB aangifte ondernemer maar begrijp het echt niet.
Volgende mijn winst en verliesrekening : 1938 euro verlies (omzet-inkoop-overige kosten)
Balans activa:
voorraad 2546
liquide middelen 2087
totaal 4633
Maar nu weet ik niet wat ik op de passiva zijde moet zetten, moet ook 4633 worden toch?
Privestortingen waren 2920 euro
eigen vermogen zou dus beginvermogen 0 - verlies 1938 + privestortingen 2920= 982 euro toch
Maar hoe vul ik mijn passiva nu aan?????????????? En wat is nu mijn ondernemingsvermogen einde boekjaar:
982 of niet??
Of is ondernemingsvermogen "gewoon" 4633 met eigen vermogen van 982 en onder welk kopje plaats ik het verschil van 3651 dan???
Even aanvullende informatie:
- geen btw afdracht= op 0 gesteld via kleine ondernemersregeling
- geen crediteuren of debiteuren (alles wordt bij aflevering voldaan) internet winkel
- geen schulden alleen inbreng prive
- geen inventaris of overige bezittingen behalve voorraad tegen inkoopprijs en kas en banksaldo
Zou dus heel eenvoudig moeten zijn om een balans en IB aangifte in te vullen.
Wat zie ik voor belangrijks over het hoofd? Wat doe ik fout?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19808-krijg-passiva-niet-gelijk-aan-activa-bij-ib-aangifte-vermogen-niet-duidelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag