Ga naar inhoud

babyvoeding exporteren naar China

Geplaatst:

Mientje1688

Wil graag Nederlandse babyvoeding exporteren naar China. Wegens vele schandalen, slechte hygiene en matig toezicht / controle van de overheid zijn daar veel bedrijven die slechte kwaliteit leveren.

Omdat ik van origine uit China kom en nog vele familieleden en kennissen daar heb, is het mij gelukt enkele nieuwe potentiele kanalen aan te boren. Het is namelijk moeilijk voor bedrijven van buitenaf iets willen verkopen in China, dan als je van binnenuit al enkele conecties hebt.

Dus de afname is geen probleem, die kan oplopen tot zelfs 3 x 40" flc op jaarbasis. Het in China binnenkrijgen is ook geen probleem, want zij kennen ook mensen bij de Chinese douane.

Het probleem zit hem in het verkrijgen van deze hoeveelheid en kwaliteit (moet echt uit NL komen), want Campina en Nutricia wil het niet aan mij verkopen. Die hebben namelijk verplichtingen tegenover de Nederlandse groothandels. De groothandel wil het wederom ook niet aan mij verkopen, want die hebben al relaties opgebouwd in China. Maar het kan toch niet mogelijk zijn, dat maar twee bedrijven heel China wil bevoorraaden, via die twee groothandels! Terwijl er in heel veel provincies deze twee merken niet te verkrijgen valt, ondanks er wel heel veel vraag naar is!

Er moet toch een manier zijn om deze hoeveelheid en kwaliteit daar heen te exporteren? Dus hoe krijg ik het voor elkaar via de juiste kanalen een goede handelsprijs per product te krijgen met een minimumafname van 1000 blikken. Verder is de Nederlandse douane daar ook niet zo makkelijk om het Nederland uit te krijgen.

Wie kan mij hieraan helpen? Of doorverwijzen naar de juiste instanties?

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Toch nog even doorgezocht. In Thail is Dutch Lady tijdelijk van de markt gehaald omdat producten met melamine besmet waren. De productie was (deels) uitbesteed naar China. Dutch Lady is eigendom van FrieslandCampina. Komt dicht in de buurt.

Overigens zijn in 2008 ook bepaalde varianten M&M's en Snickers van de markt gehaald, die gelinkt werden aan ingredienten uit China.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Anoniem9876

En daar gaan we weer.

Geplaatst:

Bismuth

En daar gaan we weer.

Vandaar dat ik vandaag weer een paar chineesen met dozen vol melkpoeder bij de postkantoor zag!

Hij stond daar en de baliemedewerker vroeg aan hem wat de waarde van de 'lading' was.

Hij keek zo even verbaasd en zei: "Euhh.. 5 euro!". Die baliemedewerker vond het maar raar!

• 1 month later...
Geplaatst:

Ricky 71

Hebben jullie wel eens van Lypack gehoord? Zijn een onafhankelijke producent en vooral gericht op eigen merken. Wellicht dat daar iets mee te doen is?

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Asiambition

Zag gisteren op Taoabo, de Chinese versie van "Ebay/Marktplaats", dat er een aanbieder is die grote hoeveelheid Nutrilon poedermelk aanbiedt.

Vraag me af of het mogelijk is om zo "grote" hoeveelheden in te kopen is bij Etos. Melkproducten met totale waarde van ongeveer 25.000 EUR.

• 11 months later...
Geplaatst:

Ffie_87

Hoi allemaal,

Hierbij wil ik aangeven dat ik de beschikking heb over

het niet kunnen lezen van de regels van dit forum. Geen SPAM, acquisitie, aanbod van diensten!! mod edit

Geplaatst:

Vyn

@Efraim

Mmm... 87 staat toevallig voor 1987?

Anyway je hebt alle documenten in orde om op een legale manier babyvoeding te exporteren naar China.

De Chinese voedsel en waren autoriteit is akkoord? Juridisch klopt alles? Je hebt Chinese tekst op de potjes?

etc etc

Geplaatst:

Ffie_87

Zoals je weet is het haast onmogelijk om op een legale manier deze producten in china te krijgen. Wij

hebben echter onze eigen werkwijze. Het gebeurt dus niet op een legale wijze. Ik heb verder wel een distributieovereenkomst

met Hero en Nuticia over alle producten van Friso en Nutrilon.

Gr. Efraim

Ps

Age is just a number :D..

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Het gebeurt dus niet op een legale wijze. Ik heb verder wel een distributieovereenkomst met Hero en Nuticia over alle producten van Friso en Nutrilon.

Bericht van de moderator:

Higherlevel.nl is op geen enkele wijze de plek om over illegale zaken te praten. En als dit waar is en Hero en/of Nutricia hier ahcter komt, lijkt me dit geen lang leven beschoren.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Jck2806

Zoals je weet is het haast onmogelijk om op een legale manier deze producten in china te krijgen. Wij

hebben echter onze eigen werkwijze. Het gebeurt dus niet op een legale wijze. Ik heb verder wel een distributieovereenkomst

met Hero en Nuticia over alle producten van Friso en Nutrilon.

Gr. Efraim

Ps

Age is just a number :D..

Gelukkig zeg je haast onmogelijk, Wanneer is het dan wel mogelijk?

Dan wordt een leuke feestje in CHINA..

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

ik sluit me aan bij Jeroen en om erger te voorkomen gaat dit topic op slot.

groet

Joost

HL admin

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.