• 0

Ontwikkeling webwinkel staat stil: Uitbesteden? Nieuwe pakket?

Gezien de enorme drukte in mijn webwinkel het laatste half jaar kom ik zelf haast niet meer toe aan het zelf ontwikkelen van nieuwe functionaliteit voor mijn webwinkel. Ik rommel hier en daar nog wel in de code om een paar quick wins door te voeren, maar gedegen ontwikkelwerk om iets nieuws te bouwen, het komt er gewoon niet meer van. En dat vind ik jammer, want ik heb nog ideeen zat!

 

Ik zou dus een programmeur in de arm kunnen nemen om nieuwe ontwikkelingen voor mijn site te realiseren. Op zich is dit niet zo moeilijk, ware het niet dat mijn webwinkel verre van standaard is door al het ontwikkelwerk dat ik er zelf aan heb gedaan.

Maar, is het welicht een goed idee om dit als omslagpunt te bestempelen en om op een geheel nieuwe webwinkel over te stappen? Voordeel is dat je vanaf nieuw kunt beginnen en een echte professional al je eisen en wensen kan inbouwen. Deze persoon weet dan alle ins en outs van je winkel en toekomstige ontwikkelingen kunnen veel eenvoudiger worden doorgezet.

Of zou een goede programmeur z'n hand niet omdraaien voor mijn code? (en wellicht in een weken durende slappe lach liggen?)

Ik overweeg nieuwe software omdat ik vooral aan de back office kant wel wat verbeteringen kan gebruiken die zo te zien bij nieuwere pakketten al geintegreerd zijn. En ik ben danig onder de indruk van bijvoorbeeld een pakket als WordPress, hoe eenvoudig je daar aanpassingen en toevoegingen installeert... vergeleken met mijn software!

 

Kortom: ik zoek advies.

Ontwikkelwerk uitbesteden: ja/nee

Bestaande software/nieuwe software

 

Sowiezo moet de vormgeving op de schop voor de nieuwe winkel, die wordt heel anders... ;D

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Henri,

 

Je zou ook vaste blokken tijd kunnen inruimen voor je ontwikkelwerk. Als je jezelf voor neemt het volgende te doen:

 

08:30-10:00 Orders wegwerken van de avond van te voren/mailtjes beantwoorden

10:15-11:30 Ontwikkeltijd

12:00-14:00 Mailtjes beantwoorden/orders inpakken

14:30-16:00 Ontwikkeltijd

16:00-17:30 Mailtjes beantwoorden/orders inpakken

17:30-18:30 Pakketjes wegbrengen naar TNT-Business point

 

Is dat niet iets? Als je specifiek van te voren een planning maakt, dan zou je er aan toe kunnen komen.

 

Ik ben zelf ontwikkelaar en zelf vindt ik dat er niets gaat boven je eigen software. Als je het zelf gemaakt hebt ken je alle details van het pakket, zit je niet met overbodige dingen en kun je alles aanpassen op je eigen wensen. Je zou dit door een ontwikkelaar kunnen laten doen, maar dan ben je zo enorm veel geld kwijt, ik weet niet hoe je omzet is, maar ik ben bang dat je dan lang moet draaien voordat je het er uit hebt.

 

Heb je wellicht al gekeken naar welke werkzaamheden je nu veel tijd kosten? Zou je wellicht tijd kunnen besparen door verzenddozen te laten maken op maat die precies passen voor het gene wat je verstuurd? Als je minder tijd per verzending kwijt bent, komt er opeens een hoop tijd vrij.

Link naar reactie
  • 0

Inpakken is slechts een deel van de werkzaamheden.

Nieuwe modellen fotograferen, foto's bewerken en hernoemen, product informatie bewerken, uploaden, website bijwerken.

Diverse fora voorzien van nieuwe content.

Blog bijwerken.

Diverse verkoopsites (MP etc) bijwerken.

 

Nou heb ik het bovenstaande al een heel eind versimpeld door een giga Excel sheet die voor iedere nieuwe modelauto output levert o.a. in BBCode, HTML en formats voor de diverse verkoopsites. Dus dat is een kwestie van knippen en plakken.

 

En dan nog mail, mail en nog eens mail. Orders updaten...

Inpakken is ongeveer 20% van de tijd denk ik. Dat is al super efficient.

 

Ik heb gewoon de tijd niet om eens lekker een paar weken iets heel nieuws te bouwen. Dat wordt bij mij maanden en dat duurt te lang.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Zou eens denken aan een stagiair of weekend hulp. Wij hebben op zaterdag een jongen van het grafisch lyceum. Een heleboel van de regelmatig terugkerende zaken kan hij prima voor ons doen. Voor het salaris hoef je het niet te laten. Zelf als je 150% van het miniumum betaald blijft het een schijntje van wat je zelf per uur moet kosten.

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer de tijd ervoor niet ruimschoots aanwezig is, zou ik de klus hoe dan ook uitbesteden aan een goede programmeur. Deze kan dan gebruikmaken van een van de vele (zeer goede) open source softwarepakketten, zodat je alleen hoeft te betalen voor een eventuele uitbreiding van het pakket, en de installatie op je website.

 

Zelf heeft Magento, geheel gratis, een grote aantrekkingskracht op me. Hoewel ik het nog nooit gebruikt heb, ziet het er fantastisch uit. Het is een van de bekendste open source pakketten, in dit genre.

 

Demonstratie van het beheerpaneel: http://demo-admin.magentocommerce.com/index.php/admin/ (inloggen met admin / 123123)

En een voorbeeld van een webwinkel: http://www.magento-mall.com/

 

Let ook op de tabbladen bovenaan! Je kunt doorklikken naar andere shops, die je allemaal vanuit hetzelfde beheerpaneel kunt beheren (maar die wel volledig losgekoppeld zijn). Zo zou jij daar bijvoorbeeld de tabbladen "Tiny Toy Cars" en "Tiny Company Cars" kunnen maken!

Link naar reactie
  • 0

Inpakken is slechts een deel van de werkzaamheden.

Nieuwe modellen fotograferen, foto's bewerken en hernoemen, product informatie bewerken, uploaden, website bijwerken.

Diverse fora voorzien van nieuwe content.

Blog bijwerken.

Diverse verkoopsites (MP etc) bijwerken.

 

Nou heb ik het bovenstaande al een heel eind versimpeld door een giga Excel sheet die voor iedere nieuwe modelauto output levert o.a. in BBCode, HTML en formats voor de diverse verkoopsites. Dus dat is een kwestie van knippen en plakken.

 

En dan nog mail, mail en nog eens mail. Orders updaten...

Inpakken is ongeveer 20% van de tijd denk ik. Dat is al super efficient.

 

Ik heb gewoon de tijd niet om eens lekker een paar weken iets heel nieuws te bouwen. Dat wordt bij mij maanden en dat duurt te lang.

 

Mogelijk doe je alles al zo efficiënt mogelijk maar probeer anders in beeld te brengen hoeveel tijd je kwijt bent aan de diverse processen. Dan kun je bekijken of hier nog tijdwinst valt te behalen door e.e.a. anders in te richten.

Bijvoorbeeld produktfoto's in een (DHZ) mini-fotostudio (a-la het te dure http://nl.packshot-creator.com/)

Mogelijk dat commerciële addons verlichting kunnen brengen. Denk aan http://www.magneticone.com/store/osCommerce.Modules/Store.Manager.for.osCommerce

of

http://www.magneticone.com/store/osCommerce.Modules/osCommerce.Data.Feeds

 

En al die mails: rubriceer e.e.a. eens een periode en mogelijk zou je met een FAQ-gedeelte op de site al een flink deel van de mails kunnen uitbannen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou je een paar avonden besteden aan een duidelijk draai-design-beheer boek voor je nieuwe site, een vrije dag nemen om eens een paar bureaus te bezoeken met dit boek, en daarna een vrije avond plannen om met een goed glas wijn eens te besluiten wie je je nieuwe ondernemers machine gaat laten bouwen. ;D

Link naar reactie
  • 0

Henri.... Kan je eens een overzicht geven van wat je allemaal aangepast hebt in oscommerce en wat je in de toekomst nog nodig denkt te hebben in je software.

 

Een lijstje met functies die je echt nodig hebt, een lijstje met wensen en een lijstje met dingen die leuk zijn om te hebben.

 

Kortom... wat is voor jou nu echt van belang bij het maken van een besluit of je de huidige shop verder wil blijven laten verbouwen of dat je een nieuwe shop met nieuwe software laat opzetten.

Link naar reactie
  • 1

Als je zelf ontwikkelaar bent of daar affiniteit mee hebt, is het veel te leuk zelf aan te kl#ten met je winkelsoftware! Juist dat wil je niet uitbesteden.

 

Daarnaast kan je het verwerken van orders, inpakken en verzenden veel beter uit besteden aan je neefje, buurjongen of iets dergelijks die 's avonds 2 uurtjes komt helpen. Die 2 uur kost je 15 euro. 2 uur uitbesteden aan een webbureau kost je 80 euro... Do the math :-)

 

 

 

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

He henri,

 

Wellicht een vraag die je je kan stellen: wil ik op het gebied van online verkopen een leader & trendsetter zijn: een bedrijf dat met nieuwe, creatieve ideeen verkopen stimuleert. Of ben je follower op dat gebied?

 

De leader/trendsetter rol gaat gepaard met veel ontwikkel werk, de follower zou goed overweg moeten kunnen met standaard oplossingen (i.c.m. unieke designs). Dit zou OS commerce kunnen blijven, maar wellicht is Magento een goede optie.

 

Ik werk zelf veel met OS commerce en met Magentocommerce. Ik moet zeggen dat Magento commerce erg veel mooie dingen heeft die bij OS commerce ontbreken. De keuze van die software hangt volgens mij met name af van de fase waarin je bedrijf zich bevindt.

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.