• 0

Online Personal Branding, Ben jij je ervan bewust?

Personal branding

 

Personal branding wordt steeds belangrijker op het internet want mensen doen geen zaken met bedrijven maar met personen. Ze zijn over het algemeen sceptisch en willen graag meer informatie over de persoon achter het bedrijf.

 

Maar niet alleen voor ondernemers is personal branding belangrijk maar ook voor bijvoorbeeld mensen die gaan solliciteren voor een nieuwe baan. Er wordt al snel door een bedrijf even gezocht op Hyves of andere sociale netwerken om meer achtergrondinformatie van deze persoon te achterhalen. Ben je er dan ook van bewust van de informatie die je op deze sociale netwerken plaatst ook klopt met de werkelijkheid.

 

Maar wat nog meer gebeurt is dat mensen die meer informatie van je willen hebben je op je naam gaan "Googlen". Ga eens voor jezelf na welke websites en informatie er in de resultaten van Google komt wanneer je jou naam intikt? Wordt er niet een verkeerd beeld geschetst?

 

Dit is simpel op te lossen door hoog te scoren in Google met de sociale netwerken waar jij actief op bent.

 

Maar hoe doe je dit?

 

In het volgend voorbeeld heb ik Twitter als uitgangspunt genomen, maar je kunt dezelfde techniek toepassen op Hyves, Linkedin, Facebook & MySpace.

 

Hoe scoor ik hoog met mijn Twitter account op mijn naam in Google?

 

Stap 1: Zorg er voor dat je een Twitter account aanmaakt met je eigen naam. Google ziet dan "Je Eigen Naam" staan in de URL van Twitter.

 

Stap 2: Plaats links op blogs, andere sociale netwerken, marktplaatsen, startpagina's enzovoorts.

 

LET OP: Zorg er wel voor dat je met de goede anchor tekst link dus niet met "Twitter" en daarachter je link naar je Twitter account plaatsen maar met de anchor tekst "Je Eigen Naam" (veranderen in je eigen naam)

 

Stap 3: Update je profiel vaak met nieuwe content! Google houdt van content dus zorg ervoor dat je ook actief bent op het sociale netwerk.

 

Behalve dat je met bovenstaande stappen een positieve merkbeleving aan je naam geeft krijg je natuurlijk ook meer "Followers" (op Twitter) of meer vriendjes (op Hyves).

 

P.S: Ik ben zelf ook druk bezig om een online reputatie op te bouwen en wil mijn ervaringen dus graag met jullie delen en hopen dat jullie ook je ervaringen met mij zullen delen.

 

Bedankt & succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Linkspammen op Higherlevel is ook heel goed voor je Googleranking toch Danny ?

 

Ik ben benieuwd wanneer het nu kneusjes gaat regenen. Mensen hier op dit forum houden niet zo van reactanten die met de hele fanfare over zichzelf komen loftrompetteren.

 

Heb je negatieve reacties ook opgenomen in je personal branding advies ?

Link naar reactie
  • 0

Behalve dat je met bovenstaande stappen een positieve merkbeleving aan je naam geeft krijg je natuurlijk ook meer "Followers" (op Twitter) of meer vriendjes (op Hyves).

 

Ben ik niet met je eens. In hoeverre zorgt het hoog verschijnen in google voor een positieve merkbeleving?

En hoe los je dan het probleem van naamgenoten op?

Type mijn (nog niet eens veel voorkomende naam) maar eens in in linkedin en er komen er 3 tevoorschijn.

 

Een positieve merkbeleving creëer je door allereerst te zorgen dat je content goed en aansprekend is.

 

Een van de manieren waarop dat kan is door het schrijven van goed, informatieve en behulpzame posts op higherlevel bijvoorbeeld. Je wil niet weten wat dat voor je kan doen ;)

 

Hoog in google kom je dan vanzelf wel.

 

Dus, doe je best. Voor mij valt je bericht nog steeds in het grijze gebied van al dan niet linkspammen, maar overtuig me van het tegendeel

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onder andere mijn achternaam laten verwijderen bij recensies op Iens omdat deze hoog scoorden in Google. Als je mijn (unieke) naam intikt in google dan kwam er eerst Linked In en Xing (waar ik me uit heb geschreven maar dit blijft toch bewaard) en dan Higher Level en dan Iens en dan het bedrijf waar ik voor een deel van mijn activiteiten regelmatig mee samenwerk.

 

Ik vond het een beetje zonde dat er drie recensies van Iens op de eerste pagina stonden dus daarom heb ik dat aangepast.

 

Probleem met dubbelgangers heb ik in ieder geval niet. De combinatie Manon en Gagic komt echt niet nog een keer voor ;D

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je rekening moeten houden met je reputatie?

 

Je bent wie je bent en je verleden is je verleden.

Gelukkig is niet iedereen het zelfde en heeft iedereen een andere achtergrond.

 

Wel moet ik toegeven dat ik mijn Hyves pagina een beetje heb aangepast maar als je gaat spitten bij "vrienden" dan weet je wel ongeveer wat mijn achtergrond is.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je rekening moeten houden met je reputatie?

 

Is reputatie niet bijzonder belangrijk voor je zakelijke succes?

 

Dat wel maar moet je er om gaan liegen dan of bepaalde zaken weg laten?

 

Het zou een beetje achterbaks zijn je anders voor te doen dan dat je bent, de schrik zal veel groter zijn als men daar achter komt dan dat men weet met wie ze te maken hebben.

Gelukkig hebben je klanten ook allemaal andere hobby's en interesses en hebben ze vast ook wel hun "wilde" jaren gehad.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@René v. Zandwijk

Ik denk dat strategisch omgaan met je reputatie, wat je online zet en wat niet, niet achterbaks is maar slim.

Anderzijds merk ik ook dat dit beperkend is en bij mensen ook gemotiveerd kan zijn door angst voor afkeuring- wat ten koste kan gaan van hun welbevinden.

Ik heb me bij mijn weten nooit anders voorgedaan dan ik ben maar er is genoeg dat voor mij bij mijn privéleven hoort, of in elk geval niet in mijn online aanwezigheid thuishoort, of wel tot mijn skills en expertises behoort maar waar ik de nadruk niet op leg in deze fase.

Link naar reactie
  • 0

Dat betekend dus Nee tegen je vrienden zeggen omdat die niet op je Hyves pagina mogen staan omdat dat niet goed is voor je reputatie.

 

Ik leef liever mijn leven en heb zakelijke klanten waarmee het klikt dan meer klanten en ik moet me anders voor doen dan dat ik ben.

Je kennis en vaardigheden hebben niets met je privé reputatie te maken en denkt men daar anders over dan is dat pech en zoekt men maar iemand anders.

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer eigenlijk zelf vooral mijn privé zaken niet teveel online te zetten. Dus zakelijk vind ik het allemaal prima, maar een privé hyves doe ik dan weer niet. Vandaar ook mijn verhaal over iens. Ik heb er geen problemen mee dat iemand ziet waar ik heb gegeten en wat ik ervan vond, maar ik vind het meer zonde van de 1e pagina in google. Iens doet het blijkbaar erg goed in Google net als HL en daarom heb ik liever zakelijke teksten daar dan privé.

Link naar reactie
  • 0

Beetje raar.

 

Ik denk eerder dat je reputatie het beter doet als je iets goeds hebt opgebouwd. Hennie vd Most heeft ook geen hyves.Of een online ranking reputatie voor zijn zakelijke doeleinden. Maar is wel een voorbeeld. Ik denk dat je teveel bloot stelt zodat je makkelijker in te spelen bent. Want er zijn altijd slimmere mensen die misbruik daarvan kunnen maken. Hoe betere reputatie hoe sneller je een doelwit bent. Het is zo makkelijk om tegenwoordig community sites te kraken. Er zijn complete applicaties die daarvoor bestemd zijn om je profiel te wijzigen op hyves,Linkeldn,netlog etc. Het is jammer dat het nog niet zo bekend is maar het is er wel. Alle informatie kan tegen je gebruikt worden. Ook al denk dat er niks met je profiel gebeurd. Want wat zullen ze doen met mijn profiel? Maar ze pakken vaak niet 1 profiel dat gaat per 100 die tegelijktijdig worden veranderd. En daar gaat je reputatie ;)

Link naar reactie
  • 0

IS het eigenlijk niet erg vreemd dat we in een zogenaamd vrij land een discussie voeren over de "vrijheid" die je hebt om een profiel op één of meerdere netwerksites te hebben en de impact die dit op je on en offline reputatie kan hebben.

Leven we noou echt in een land waarin we op moeten letten wat we online over onszelf schrijven of wat we online voor vrienden hebben ?

 

In wat voor wereld leven we nu eigenlijk ? In eentje waar we angst moeten hebben op internet gevonden te worden ?

En waarop berust die angst, op het gebrek aan inlevings en relativerings vermogen bij de "vinder" ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.