In 2005 ben ik, samen met mijn vrouw, een unieke organisatie voor particuliere dienstverlening begonnen.
Middels zeer persoonlijke service lossen we alle problemen van abonneehouders op die zich voordoen op gebied van onderhoud van huis, tuin en computer. Ook verlenen we persoonlijke assistentie, als administratie en vervoer in de eigen auto. De abonnees bellen 1 telefoonnummer en alles wordt geregeld; van oppas tijdens de vakantie tot het uitzoeken en plaatsen van een nieuwe keuken, van schilderwerk tot schoorsteenvegen...
Voor het invullen van professioneel vakwerk hebben we een select gezelschap partners (loodgieters, hoveniers, schilders, aannemers...) onder contract staan.
In juni 2007 bereikten we de magische grens van 100 abonnees (9,95 per maand is het tarief).
Voorzichtig schatte ik in dat we eind 2008 dan de 200 moesten hebben gehaald.
Per vandaag zitten we op 140 abonnees (inclusief het nodige verloop van verhuizen, sterfte en opzeggingen).
Inmiddels hebben we er van alles aan gedaan om groei te bewerkstelligen: free publicity (veel nieuws hebben we helaas niet meer te melden, dus beperkte interesse bij pers), een advertentiecampagne in de lokale bladen, het ronddelen van honderden flyers, een mailing in samenwerking met een multinationale leverancier, in de tweemaandelijkse nieuwsbrief de nodige acties voor het aanbrengen van nieuwe abonnees...
Maar we blijven maar rond dit aantal zitten.
Onze doelgroep is tweeledig: enerzijds de senioren die graag zelfstandig blijven wonen en anderzijds de jonge gezinnen/tweeverdieners die geen zin/tijd hebben om alles te regelen.
We hebben in 2008 een topjaar gehad en dit jaar zal weliswaar minder, maar niet slecht zijn.
Ons verzorgingsgebied telt zo'n 100.000 inwoners en daar MOETEN gewoon meer geinteresseerden zijn. Ook al omdat de bestaande abonnees zeer tevreden zijn en zich afvragen hoe ze het hiervoor zonder ons gered hebben.
Ik heb niet als verwachting 500 abonnees te halen (dit is ook niet meer hanteerbaar voor een bescheiden vof zonder personeel), maar 135....?
Ik realiseer me goed dat het behouden en verder bewerken van bestaande relaties profijtelijker kan zijn dan het winnen van nieuwe, dus daar werken we ook aan. Alleen die nieuwe zijn absoluut nodig voor een gezonde basis.
Heeft er iemand een zinvolle suggestie hoe we ons bestand actief verder zouden kunnen uitbreiden?
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite. Het is een fantastisch mooi forum.
Joost Vellinga
Edit door moderator: even je plaatje flink verkleind, het trok het forum uit z'n lood :)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
debuurman
debuurman
In 2005 ben ik, samen met mijn vrouw, een unieke organisatie voor particuliere dienstverlening begonnen.
Middels zeer persoonlijke service lossen we alle problemen van abonneehouders op die zich voordoen op gebied van onderhoud van huis, tuin en computer. Ook verlenen we persoonlijke assistentie, als administratie en vervoer in de eigen auto. De abonnees bellen 1 telefoonnummer en alles wordt geregeld; van oppas tijdens de vakantie tot het uitzoeken en plaatsen van een nieuwe keuken, van schilderwerk tot schoorsteenvegen...
Voor het invullen van professioneel vakwerk hebben we een select gezelschap partners (loodgieters, hoveniers, schilders, aannemers...) onder contract staan.
In juni 2007 bereikten we de magische grens van 100 abonnees (9,95 per maand is het tarief).
Voorzichtig schatte ik in dat we eind 2008 dan de 200 moesten hebben gehaald.
Per vandaag zitten we op 140 abonnees (inclusief het nodige verloop van verhuizen, sterfte en opzeggingen).
Inmiddels hebben we er van alles aan gedaan om groei te bewerkstelligen: free publicity (veel nieuws hebben we helaas niet meer te melden, dus beperkte interesse bij pers), een advertentiecampagne in de lokale bladen, het ronddelen van honderden flyers, een mailing in samenwerking met een multinationale leverancier, in de tweemaandelijkse nieuwsbrief de nodige acties voor het aanbrengen van nieuwe abonnees...
Maar we blijven maar rond dit aantal zitten.
Onze doelgroep is tweeledig: enerzijds de senioren die graag zelfstandig blijven wonen en anderzijds de jonge gezinnen/tweeverdieners die geen zin/tijd hebben om alles te regelen.
We hebben in 2008 een topjaar gehad en dit jaar zal weliswaar minder, maar niet slecht zijn.
Ons verzorgingsgebied telt zo'n 100.000 inwoners en daar MOETEN gewoon meer geinteresseerden zijn. Ook al omdat de bestaande abonnees zeer tevreden zijn en zich afvragen hoe ze het hiervoor zonder ons gered hebben.
Ik heb niet als verwachting 500 abonnees te halen (dit is ook niet meer hanteerbaar voor een bescheiden vof zonder personeel), maar 135....?
Ik realiseer me goed dat het behouden en verder bewerken van bestaande relaties profijtelijker kan zijn dan het winnen van nieuwe, dus daar werken we ook aan. Alleen die nieuwe zijn absoluut nodig voor een gezonde basis.
Heeft er iemand een zinvolle suggestie hoe we ons bestand actief verder zouden kunnen uitbreiden?
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite. Het is een fantastisch mooi forum.
Joost Vellinga
Edit door moderator: even je plaatje flink verkleind, het trok het forum uit z'n lood :)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20189-stagnerende-groei-vlot-trekken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
56 antwoorden op deze vraag