• 0

Prototype

Hallo,

 

Op dit moment ben ik druk bezg een studentenonderneming op te zetten met een nieuw en innovatief product. Een industrieel ontwerper heeft al uitgebreide 3D ontwerpen gemaakt en we zijn klaar om een prototype te laten maken.

 

Nu zijn daar vele opties voor, echter kosten deze aardig wat geld. Nu ben ik op zoek naar een goedkoop alternatief of adres. Ik kan me herinneren dat tijdens een seminar van New Venture gerept werdt over een deal met protospace waar wij dan goedkope prototypes kunnen laten maken. Op de site van Protospace stond echter dat ze de benodigde machine, de SLS (synthetic laser sintering), niet hebben.

 

Weet iemand waar ik dit goedkoop kan laten doen?

 

Ik ben al getipt over de innovatievouchers van SenterNovem, daar ben ik nu mee bezig.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij het FabLab in Utrecht kun je voor relatief weinig geld een echt 3D model laten maken, zit in hetzelfde gebouw als deNOVU.

 

Maar alleen kunststof onderdelen. Toch? Waar kun je terecht als je bijvoorbeeld een prototype wilt (laten) maken waar (staal)plaatconstructies, laswerk, metaaldraai- en/of freeswerk etc. in zit? Vroeger had je de dorpssmid...

 

Vriendelijke groet

 

Cees van der Waal

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar alleen kunststof onderdelen. Toch? Waar kun je terecht als je bijvoorbeeld een prototype wilt (laten) maken waar (staal)plaatconstructies, laswerk, metaaldraai- en/of freeswerk etc. in zit? Vroeger had je de dorpssmid...

 

Fablab is kunststof inderdaad.

 

Zelf heb ik een geheel eigen netwerk als ik iets nodig heb, van groot tot klein.

Het eerste wat ik iemand adviseer als deze iemand zoekt om iets te maken is; kijk eerst eens in je eigen netwerk, vraag het eens aan vrienden, op de sportclub enz. En uiteraard, zoek eens op internet wat er bij jou in de buurt aan bedrijven zitten.

Als je daar niks vind, neem de fiets en kijk eens wat ze op industrieterreinen bij jou in de buurt allemaal maken, de mooi edagen komen weer aan, je staat er versteld van wat je allemaal te weten komt van mensen die buiten hun broodje zitten te eten of even een peukie roken.

 

Voor specifieke zaken zijn er allerlei vakbeurzen waar je kennis kunt halen als het gaat om wie iets voor je kan en helaas soms ook wil maken.

 

Eigenlijk zit er een leidraad in mijn verheel, netwerken, netwerken, netwerken.

 

Ook hier op HL zit veel kennis, als iemand vastloopt post het gewoon hier en je hebt binnen een paar uur een oplossing.

Link naar reactie
  • 0

Als je echt toppers wil hebben...

http://www.pezy.nl/nl/hoofdmenu/cases

Die maken prototypes voor Philips, NS, Sony Ericsson, Heineken, Unilever etc.

 

Ken één van die jongens van Pezy via de sportschool.

Maar daar kom ik bijna niet meer.

Als je wat leuks of interessants te prototypen hebt, denk ik dat je wel een goede en redelijke gesprekspartner zult vinden.

Tarieven? In Groningen wonen doorgaans wel redelijke mensen.

 

Link naar reactie
  • 0

Als het om een kastje, object of mechanische functionaliteit gaat:

Heb je de site http://www.shapeways.com/ al eens bekeken, ik meen een spin-out van Philips?

Je kunt je bestaand 3D ontwerp uploaden en 3D printen, je betaalt meen ik per gram materiaal.

Is natuurlijk geen alternatief voor een vakman, maar als je al een 3D ontwerp hebt kun je dit zo snel tastbaar maken.

 

Gaat het om een electronische functionaliteit, dan heb je die discipline er ook nog bij nodig, vaak kan je net niet kopen wat je wilt of wordt het bij grote aantallen wat duur.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.