• 0

Hoe bepaal je als administratiekantoor een vaste prijs?

Goedemiddag allen,

 

Ik ben na jaren bij diverse accountantskantoren te hebben gewerkt voor mezelf begonnen met een administratiekantoor en nu dus druk bezig met klantenwerving, maar waar ik nu over struikel is hoe ik bepaal welke prijs ik moet vragen, ik heb advies gekregen om te schatten hoeveel tijd in het werk gaat zitten wat gedaan gaat worden maar dat kan je toch onmogelijk van tevoren weten, en een uurtarief wil ik liever niet meer werken omdat ik weet dat dat potentiele klanten afschrikt, die hebben liever een vast tarief zodat ze weten waar ze aan toe zijn.

 

Weet iemand wat vragen wat ik aan potentiele klanten kan stellen zodat ik daaruit wellicht een tarief kan opmaken, ik weet het even niet meer.

 

Bedankt voor jullie hulp!

 

Groet,

 

M. Saidi

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Denk zelf even na wat je variabelen zijn? Bijv aantal facturen inkoop/verkoop, aantal personeelsleden, BV, VOF, EMZ etc

 

Jij moet dan aan de hand van je ervaring in kunnen schaten wat dan het aantal uren is.

 

Wanneer je de input bij je offerte zet en de klant daar uiteindelijk vanaf wijkt (bijv 2x zoveel facturen) kan je daar later ook op terugkomen om je tarief aan te passen.

Link naar reactie
  • 0

je hoeft geen uurtarief bekend te maken, zonder toch een uurtarief te rekenen.

 

Bedenk voor jezelf hoelang je bezig bent met een aangifte vermenigvuldig met je gewenste uurloon, tel hierbij op de kosten de je maakt, eventueel je gewenste winst (waarschijnlijk zit dat al in je uurloon) en een marge (de ene klant vraagt meer tijd dan de ander) en onderaan de streep heb je een vast tarief.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie, maar daar zit m bij mij het hele eiereneten, ik weet van tevoren niet hoelang ik over een administratie doe, het kan heel snel klaar zijn maar kan ook uren duren, zoiets kan je van tevoren toch onmogelijk weten of ligt dat aan mij :)

Link naar reactie
  • 0

in dat geval kun je geen vaste prijs gaan rekenen, tenzij je een gemiddelde kan maken, maar dat is wel heel gevaarlijk. Als je veel klanten hebt die veel tijd vragen kun je erg bedrogen uitkomen. Maar als je je vaste bedrag te hoog maakt dan heb je straks alleen klanten die veel tijd nodig hebben.

 

Kun je niet werken met een vanaf prijs?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie, maar daar zit m bij mij het hele eiereneten, ik weet van tevoren niet hoelang ik over een administratie doe, het kan heel snel klaar zijn maar kan ook uren duren, zoiets kan je van tevoren toch onmogelijk weten of ligt dat aan mij :)

 

Klinkt misschien iets bot: maar ja, dat ligt een beetje aan jou ;). (sorry)

 

Als je niet van tevoren enige schattig kunt geven over de kosten, ga je het nog heel moeilijk krijgen.

Ik neem aan dat als een klant zijn administratie NETJES en GEORGANISEERD bij jou aanlevert (eerste voorbehoud op de offerte!) jij aan de hand van het aantal geschreven nota's en ontvangen nota's een schatting kunt maken van de hoeveelheid werk die je kwijt bent.

Daar bouw je natuurlijk een kleine reserve in.

 

Voor fiscale adviezen en extra begeleiding zou ik ook een voorbehoud plaatsen op een offerte. Klanten moeten weten dat je voor het standaardtarief standaard werkzaamheden verricht.

 

Kun je het niet vergelijken met een collega (concurrent)?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie, maar daar zit m bij mij het hele eiereneten, ik weet van tevoren niet hoelang ik over een administratie doe, het kan heel snel klaar zijn maar kan ook uren duren, zoiets kan je van tevoren toch onmogelijk weten of ligt dat aan mij :)

 

 

Het blijft inschatten, je kan geen prijs tot 5 decimalen afgeven !

 

Ik neem aan dat je kan inschatten hoeveel arbeid een bepaalde post gaat kosten afhankelijk van branche,aantal personeelsleden/omzet/facturen etc. en dan nog afhankelijk van de wijze waarop men de gegevens aanlevert. Op grond daarvan kan je toch een vaste prijs afspreken die zonodig jaarlijks wordt bijgesteld. ( bedrijven groeien, de bijbehorende administratie ook !!).

 

En ja soms leg je er wat bij en soms levert het wat op. In het eerste geval zal je je prijs bij moeten stellen, in het tweede zorgen dat je klant tevreden blijft

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wederom bedankt voor de reacties, tja ik denk dat ik het onderschat heb, ik ben natuurlijk wel goed in mijn werk maar het wel en wee daar omheen heb ik wellicht wat onderschat....

Collega (concurrenten) geven niet zomaar hun prijs etc dus dat is een moeilijk verhaal

Link naar reactie
  • 0

Wederom bedankt voor de reacties, tja ik denk dat ik het onderschat heb, ik ben natuurlijk wel goed in mijn werk maar het wel en wee daar omheen heb ik wellicht wat onderschat....

Collega (concurrenten) geven niet zomaar hun prijs etc dus dat is een moeilijk verhaal

 

Er staan zat prijzen op het net.

Gewoon alle boekhoudkantoren aanklikken en kijken of er een prijslijst op staat.

 

Hoe uitgebreider je zoekterm hoe meer resultaat, b.v. prijzen boekhouding/administratie

Zo heb ikzelf ook een prijslijst samengesteld, zie http://retailadviespunt.nl/Administratie-pakket.php

 

Prijzen zijn trouwens de prijs die ik betaal aan een administratiekantoor met een kleine opslag.

 

Edit: Dit is geen spam, de dienstverlening bestaat niet meer.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Saidi

 

Prijsstelling is het gevolg van wat mensen bereid zijn te betalen voor jouw diensten. Daarom speelt mee: kwaliteit, vakkennis, snelheid, bijzondere kennis, etc. Een zelfstandig accountant zal al snel 120 euro per uur vragen. Een administrateur wellicht maar 60.

 

Werk inschatten, doe je zodra je een intakegesprek hebt met een potentiële cliënt. Dan kun je een schatting maken van de omvang van de werkzaamheden. Maal uurtarief is dan de offerte. Als je slim bent, neem je daarin de optie tot nacalculatie op!

 

Uiteraard speelt ook mee dat je moet eten en wonen, dus je kunt ook omgekeerd rederneren:

welk inkomen heb ik nodig? Hoeveel uren werk ik per maand? = tarief. Of dat dan concurrerend genoeg is, zal de tijd snel uitwijzen.

 

Succes in elk geval!

 

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 146 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.