Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
retail
retail
Vorige week sprak ik een ondernemer die het in de ogen van de buitenwereld en vooral collega's goed doet.
Hij is van 1 sportzaak in 5 jaar tijd gegroeid naar 4 goedlopende winkels.
Het gesprek ging over het feit dat de ondernemer in kwestie weer graag terug zou willen naar 1 winkel.
De extra zorgen, problemen, de extra uren en vooral het gebrek aan contact met klanten deden hem dit besluit nemen.
Nu was dit niet het eerste gesprek wat ik heb gehad met een ondernemer die weer terug verlangde naar 1 winkel i.p.v. meerdere filialen.
Het vorige was zo'n 6 jaar geleden met een makelaar die bijna de zelfde redenen aangaf.
Toevallig was vandaag de ING in het nieuws die ook weer back to basic gaat, een tijdje geleden gaf Ahold aan ook weer op de kleintjes te gaan letten.
Weliswaar hebben de ING en Ahold economische redenen om terug te gaan naar de basis maar je ziet en hoor het steeds meer in het bedrijfsleven.
Dit brengt mij bij de vraag; is groei van de onderneming belangrijk?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20428-back-to-basic/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag