• 0

Marktplaats voor webmasters

Enkele jaren geleden kwam ik met iemand op het idee om een eigen webmaster marktplaats/community op te starten. Wij maakte veelvoudig gebruik van 2 andere webmaster marktplaats/community's, echter wouden wij het op onze manier realiseren met een aantal veranderingen en streng beleid om oplichters erbuiten te houden.

 

Wij zijn toen begonnen met het bedenken en uitwerken van onze plannen, toen wij halverwege waren zijn wij door tijdsgenoot gestopt.

 

Ongeveer 2 maanden geleden ben ik begonnen met het hervatten van het idee, en het uitwerken van de layout en het script. Hier heb ik ongeveer 100 a 150 uur in gestoken om tot een resultaat te komen zoals het nu is www.easyd.nl

 

Toen 2 weken geleden de eerste beta versie online ging was er een groot lek gevonden wat mij heeft genoodzaak een professionele php beveiliger in te schakelen welke voor mij het hele script van top to bottom heeft beveiligd om XSS hacking en andere hack soorten tegen te gaan om tot een veilig script te komen.

 

Nu het script zo goed als af is, en de website al enkele dagen draait zonder grote bugs te zijn gevonden kan hij de verkoop in zoals het bedoeld is.

 

Nu is mijn vraag wat vinden jullie ervan, de website is bedoeld voor jong en oud, ondernemer en particulier.

 

Graag beoordelen op de volgende onderwerpen;

 

- Eerste indruk

- Functionaliteit

- Duidelijkheid

 

Mocht je nog goede verbeterpunten hebben en deze kunnen onderbouwen met goede argumenten, aarzel dan niet en laat het weten.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mocht je nog goede verbeterpunten hebben en deze kunnen onderbouwen met goede argumenten, don't bother to post.

 

Ben zo eigenwijs om het toch te doen: je mist de functie om een advertentie te kunnen verwijderen.

 

Hier is speciaal niet voor gekozen. Dit zodat alles goed controleerbaar voor het team is.

 

Bijvoorbeeld :

 

Iemand plaats een advertentie, bied een layout welke een regelrechte kopie is van een ander. Gebruikers reageren hierop. Advertentie plaatser verwijderd zijn advertentie voordat het moderatie team de advertentie heeft gezien.

 

Zo kunnen wij uiteraard de advertentie plaatser geen waarschuwing/ban geven. Omdat wij het gewoon niet kunnen controleren.

 

Link naar reactie
  • 0

Zo kunnen wij uiteraard de advertentie plaatser geen waarschuwing/ban geven. Omdat wij het gewoon niet kunnen controleren.

 

Eén bitje in je database voor wel/niet tonen op de site en dat probleem is opgelost en gebruiksvriendelijk(er)

 

Dat is uiteraard ook een mogelijkheid, maar zoals het nu is geeft dit gebruikers ook weer een idee van hey daar moet ik niet mee handelen. Begrijp je wat ik bedoel?

Link naar reactie
  • 0

 

...

Mocht je nog goede verbeterpunten hebben en deze kunnen onderbouwen met goede argumenten, don't bother to post.

...

 

Ik durf nu niet meer te posten ;D.

 

Je bedoelt het anders, neem ik aan?

 

Inderdaad, nu je het zegt klinkt het wel heel appart. ;D Ik bedoel uiteraard, dat mocht je een goed onderbouwde mening met verbeterpunten hebben. Aarzel niet, en plaats een reactie.

Link naar reactie
  • 1

Hoi het grote onderscheid van sitedeals.nl en tbforum.nl moet dus het beleid zijn. Dat is wel erg lastig. Naast het gegeven dat ik je website wel heel veel op de vorige versie van sitedeals (wel héél mooi) vind lijken is beleid als USP iets heel moeilijks om je (potentiële) leden van te overtuigen. Alleen door het hier neer te zetten overtuig je mij namelijk niet, pas wanneer andere gebruikers hierover gaan praten ga ik nadenken om over te stappen, en dat is het moeilijkste.

 

Een marktplaats valt of staat met de hoeveelheid handel die er gedreven wordt. Dus ten eerste moet er veel en goed aanbod zijn en aan de andere kant voldoende geïnteresseerde kopers. Als ik enkel wil kopen of verkopen dan ga ik nog altijd daar waar de kritische massa zich ook bevind, voorlopig dus nog op sitedeals en tbforum.

 

Hier komt bij dat ik bijvoorbeeld de mening niet deel dat er iets mis is met het beleid van SiteDeals. Er zitten wat oplichters tussen maar ik denk dat dat vooral verholpen kan worden door de leden beter voor te lichten, als jij dit allemaal persoonlijk moet gaan toetsen krijg je ernstige problemen met het opschalen van je gemeenschap. Jij kan het in je eentje geen enorme hoeveelheid adverteerders en advertenties toetsen en gezien het gegeven dat groeiende kleine/middelgrote community's redelijk lastig te monetizen zijn lijkt het me niet dat je iemand kunt betalen die deze toetsing gaat doen.

Het zou eventueel kunnen met vrijwilligers, maar daar is het verantwoordelijkheidsgevoel een stuk minder dan bij jou en zal het beleid op termijn waarschijnlijk niet zo strikt als dat in het begin wel was. En hier heeft iedere community, inclusief HL, een flinke kluif aan (heb zelf ook wat community's 'groot' gemaakt, ik spreek uit ervaring).

 

Ook vind ik de domeinnaam sitedeals wat meer catchy als easyd.

 

Kortom, Sitedeals heeft inmiddels een enorm marktaandeel opgebouwd, voor handelaren is de kritische massa het belangrijkste voor hun handel. Ik heb moeite met beleid als USP, beleid is namelijk heel moeilijk te schalen omdat je altijd zal blijven werken met de interpetatie van je mede-beheerders (vrijwilligers). Het is dus een gevalletje 'eerst zien dan geloven' en ik vrees dat dat voor heel veel collega's zal gelden. Er zullen nogal wat (invloedrijke) schapen de dam over moeten voordat de massa ook gaat overstappen.

 

Erg lastig. Ben benieuwd wat Ber|Art en Vossie hier van vinden, beide ook actief in deze scene.

Link naar reactie
  • 0

Heb even gekeken.

 

Mooie, duidelijke indeling. Strak!

 

Je hebt het over 100% gratis, maar er is een betaalde upgrade. Ik zou dat formuleren als: alle functionaliteit is gratis, alleen voor extra advertentiemogelijkheden is er een betaalde upgrade.

 

In Stap 3 gebruik je de woorden 'fijne communicatie'. Vind ikzelf niet fijn klinken.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi het grote onderscheid van sitedeals.nl en tbforum.nl moet dus het beleid zijn. Dat is wel erg lastig. Naast het gegeven dat ik je website wel heel veel op de vorige versie van sitedeals vind lijken is beleid als USP iets heel moeilijks om je leden van te overtuigen. Alleen door het hier neer te zetten overtuig je mij namelijk niet, pas wanneer andere gebruikers hierover gaan praten ga ik nadenken om over te stappen, en dat is het moeilijkste.

 

Een marktplaats valt of staat met de hoeveelheid handel die er gedreven wordt. Dus ten eerste moet er veel en goed aanbod zijn en aan de andere kant voldoende geïnteresseerde kopers. Als ik enkel wil kopen of verkopen dan ga ik nog altijd daar waar de kritische massa zich ook bevind, voorlopig dus nog op sitedeals en tbforum.

 

Hier komt bij dat ik bijvoorbeeld de mening niet deel dat er iets mis is met het beleid van SiteDeals. Er zitten wat oplichters tussen maar ik denk dat dat vooral verholpen kan worden door de leden beter voor te lichten, als jij dit allemaal persoonlijk moet gaan toetsen krijg je ernstige problemen met het opschalen van je gemeenschap. Jij kan het in je eentje geen enorme hoeveelheid adverteerders en advertenties toetsen en gezien het gegeven dat groeiende kleine/middelgrote community's redelijk lastig te monetizen zijn lijkt het me niet dat je iemand kunt betalen die deze toetsing gaat doen.

Het zou eventueel kunnen met vrijwilligers, maar daar is het verantwoordelijkheidsgevoel een stuk minder dan bij jou en zal het beleid op termijn waarschijnlijk niet zo strikt als dat in het begin wel was. En hier heeft iedere community, inclusief HL, een flinke kluif aan (heb zelf ook wat community's 'groot' gemaakt, ik spreek uit ervaring).

 

Ook vind ik de domeinnaam sitedeals wat meer catchy als easyd.

 

Kortom, Sitedeals heeft inmiddels een enorm marktaandeel opgebouwd, voor handelaren is de kritische massa het belangrijkste voor hun handel. Ik heb moeite met beleid als USP, beleid is namelijk heel moeilijk te schalen omdat je altijd zal blijven werken met de interpetatie van je mede-beheerders (vrijwilligers). Het is dus een gevalletje 'eerst zien dan geloven' en ik vrees dat dat voor heel veel collega's zal gelden. Er zullen nogal wat (invloedrijke) schapen de dam over moeten voordat de massa ook gaat overstappen.

 

Erg lastig. Ben benieuwd wat Ber|Art en Vossie hier van vinden, beide ook actief in deze scene.

 

Kijk dit zijn berichten waar ik op zat te wachten.

 

Ten eerste hey Joost!,

 

Omdat even in te gaan op je bericht. Ik draai(de) al jaren mee op sitedeals lees zo'n 5 jaar en heb daar altijd met plezier gehandeld. Echter toen het overgenomen werd door iemand anders vond ik het (Mijn mening) steeds minder worden, mogelijk komt dit door de hoeveelheid advertenties die er bij kwamen dat voor mij het community gevoel echt sterk verminderde.

 

Evenlater werd ik gebanned voor 'eeuwig' zoals ze dat mooi noemen, dit omdat ik meermaals de verkeerde prijs in de topic titel heb geplaatst. Dit vond ik wel zeer appart.

 

Ik ben het compleet met je eens dat het zeer moeilijk is om de markt te veroveren en dat hier veel geld/tijd in moet zitten voordat het echt overtuigend overkomt.

 

Echter is het verschil tussen EasyD en Sitedeals / Tbforum (wat nu nog niet is te zien) dat ik ander publiek wil aantrekken, en niet de kiddies (dus de zolderjongetjes) die naar mijn mening de markt verpesten met hun prijzen terwijl de geen dergelijke kwaliteit kunnen leveren. (Zitten ook hele goeie tusssen)

 

Dit moet er voor zorgen dat EasyD een zakelijke marktplaats en tevens een fijne community waar goed gehandeld kan worden.

 

Over het oplichters verhaal, dit ben ik met je eens en is zeker moeilijk tegen te gaan. Ik vind dat zowel tbforum en sitedeals hier goed tegen handeld, en heb ik ook verder niets op te zeggen.

 

Dit zal ik uiteraard nooit alleen kunnen, echter met een compleet vrijwillig team er achter mogelijk wel.

 

Het domeinnaam is exact dezelfde domeinnaam als dat ik ongeveer 3 a 5 jaar geleden heb verzonnen. Dit is een afkorting van EasyDeals dit zegt uiteraard niets over het soort deals.

 

Het domeinnaam is inderdaad nog een punt, en zal in de toekomst mogelijk gewijzigd worden. Op dit moment draait er nog een beta dus aanpassen is geen probleem. En daarom ook dit topic.

 

Resize thumbs van user icons naar een kleiner formaat en dan bedoel ik écht resizen, niet alleen in de browser. Dat scheelt _veel_ traffic.

 

Goed punt, neem ik mee.

 

Heb even gekeken.

 

Mooie, duidelijke indeling. Strak!

 

Je hebt het over 100% gratis, maar er is een betaalde upgrade. Ik zou dat formuleren als: alle functionaliteit is gratis, alleen voor extra advertentiemogelijkheden is er een betaalde upgrade.

 

In Stap 3 gebruik je de woorden 'fijne communicatie'. Vind ikzelf niet fijn klinken.

 

Succes!

 

Ik moet inderdaad nog eens goed naar die teksten kijken, hier zullen zeker aanpassingen in komen. Bedankt voor je reactie.

Link naar reactie
  • 0

Even off-topic: ik vind het best bijzonder dat je feedback vraagt en tegelijkertijd het geheel te koop aanbiedt... worden alle 'fouten' die gevonden worden nog gefixt voorafgaand aan de verkoop?

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Even off-topic: ik vind het best bijzonder dat je feedback vraagt en tegelijkertijd het geheel te koop aanbiedt... worden alle 'fouten' die gevonden worden nog gefixt voorafgaand aan de verkoop?

 

 

 

Ik begrijp je volkomen, deze punten zullen zeker overweegt worden (mocht het nog niet aangepast zijn) met de potentiele koper.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 52 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.