• 0

Wat vinden jullie van mijn personal branding product?

Zoals jullie misschien weten hou ik me al jaren bezig met personal branding, zowel het hierover nadenken als mensen helpen hun merk zo goed mogelijk neer te zetten.

Ik merkte echter dat de kant die dit bij de meeste aanbieders opgaat mij zelf niet zo aanspreekt en dat ik goed aanvullend kan zijn, juist voor dié mensen die zich meer thuis voelen bij een creatieve, procesmatige aanpak.

Doelgroep is niet zozeer op basis van een bepaalde beroepsgroep of zzp'ers of werknemers of directie, eerder op basis van een 'mindset' waardoor deze benadering ze aanspreekt.

 

Ik hoor graag jullie feedback hierop!

 

http://www.annedienhoen.nl/hetmagischepadvanhetzelf

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Beste Annedien,

 

Ik heb me nog nooit verdiept in personal branding om eerlijk te zijn. Wellicht kun je dan ook niets met mijn reactie wanneer je site echt bestemd is voor mensen die dat wel hebben gedaan en dus direct begrijpen wat er staat.

Ik heb het nu een aantal keren doorgelezen en geprobeerd te lezen wat er staat maar ik begrijp het niet :-[.

Aan de ene kant moest ik wellicht beter niet reageren, aan de andere kant ben ik best nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar wat jij verwacht van deze site en wie hier nu op moet reageren. Dus geen specifieke doelgroep maar mensen die hier al meer mee bezig zijn. Begrijp ik dat zo goed uit je verhaal?

Ik ga in ieder geval voorlopig nog niet mee op reis.. ik durf niet omdat ik niet weet wat me te wachten staat, maar wel weet wat het me gaat kosten…maar ik ben dan waarschijnlijk ook geen potentiële klant van je toch? Ik ben benieuwd naar andere reacties.

Groet ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het spreekt mij wel aan in principe: Ik herken dat de richting van een personal brand geen vanzelfsprekendheid is en dat jij daar bij kan helpen maak je aannemelijk. Volgens mij past de pagina perfect bij wat je aanbiedt. (Anders zou het product ook niet geloofwaardig zijn natuurlijk) Aan de andere kant roept het bij mij wel m'n natuurlijke weerzin tegen 'softe' zaken op, terwijl juist de mensen met die zelfde weerzin er misschien wel het meest bij gebaat zijn uiteindelijk :) Maar of je daar iets aan kan doen....

 

Misschien kun je in de witruimte rechtsonder een box maken met een korte uitleg: 'Waarom Personal Branding?' om de waarde van je product wat meer te rechtvaardigen voor mensen die misschien niet helemaal bekend zijn met het concept.

 

Edit: kun je niet één introducerende thuiswerk opdracht weg geven om een beetje een indruk te geven of je benadering iemand aanspreekt?

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik al eerder over PB heb gelezen snap ook ik niet helemaal wat hier nu aangeboden wordt. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over het product. :)

 

Ik vind personal branding iets typisch Amerikaans. Het is een beetje als een borrel. Een kleine hoeveelheid, prima. Over gedoseerd werkt het bij mij compleet averechts.

 

In de natuur zie je ook personal branding. Denk bijvoorbeeld aan een koekoeksjong dat met zijn grote en fel gekleurde snavel veel meer eten krijgt dan de stiefbroeders en zusjes. Een bepaalde soort koekoek heeft het nog beter voor elkaar.

 

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article999650.ece/Koekoeksjong_imiteert_snavel_met_vleugels

 

Iemand met te veel schmink wordt al snel een clown. 8)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar zoals ik het lees is dat juist wat Annedien aanbiedt: De zoektocht naar iets moois van jezelf waardoor je die schmink niet nodig hebt.

 

De spijker op z'n kop, wat mij betreft! En niet alleen zoeken (en vinden) maar dan ook gebruiken in je onderneming.

 

Annedien, ik vind je pagina heel krachtig en duidelijk en zeer onderscheidend tov typisch Amerikaans geleuter. Je verhaal is een mooie kruising tussen personal branding en persoonlijke ontwikkeling. Ook heel sterk vind ik dat dit alle info is die iemand nodig heeft om te beslissen. Een mooi obstakel om mee te beginnen. Een aantal mensen valt daardoor af, maar die overblijven, daar kun je ook wat mee! En het scheelt jou tijd en energie om allerlei twijfelaars over de streep te trekken ;).

 

Wel zou ik je PS meer in het zicht willen zien, bijv onder de Moleskin. Je foto is nogal krachtig, daardoor valt de PS daaronder niet op. En haal dat 'Meer weten?' weg, dat wil je toch juist niet?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

De inhoud intrigeert me. Heb het twee keer gelezen, helemaal , inclusief de PS, dus dat zegt al wat voor mij.

 

Waar ik enthousiast over ben, is dat ik bij de inhoud ideeën heb en dat ik mijn eigen invulling daaraan kan geven zolang ik niet bij je bent geweest. Tegelijkertijd is de uiterlijke vorm wel duidelijk: 3 x 2 uur in 6 weken en zijn de kosten ook duidelijk.

 

Net als de opmerking van Fred: Haal het "Meer Weten" weg. Dat zwakt jouw opmerking af dat dit alles is wat je kunt melden vooraf.

 

De foto is voor mij te heftig, waardoor ik minder toegankelijkheid ervaar. Letterlijk een beetje 'donker'.

 

Ik ervaar het in ieder geval als iets nieuws.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een intrigerend idee, maar...

 

Je vraagt wat wij vinden van jouw concept, echter kunnen we daar denk ik niet echt een mening over hebben:

 

Jouw doelgroep bestaat uit mensen die jouw concept aantrekkelijk vinden, zoals je in je OP schrijft.

 

Vind ik je concept niet aantrekkelijk dan behoor ik niet tot de doelgroep en kan ik moeilijk bepalen of jouw doelgroep op deze manier goed benaderd wordt, waardoor ik moeilijk een reactie op je vraag kan geven.

 

Vind ik je concept wel aantrekkelijk dan behoor ik tot je doelgroep en zal ik het dus met het concept eens zijn.

 

Een soort van self fulfilling prophecy dus. Je zoekt een doelgroep die past bij je concept.

 

Hetzelfde zou zijn als ik een paars/rood/gele/groene komkommer zou kweken en als mensen zeggen dat ze er niets aan vinden zou reageren met "dat maakt niet uit, want dan behoor je gewoon niet tot mijn doelgroep"

 

Hoop dat ik het een beetje duidelijk overbreng op deze manier.

 

Dus laat ik de vraag maar eens omdraaien. Hoe ziet je doelgroep eruit en waarom zouden ze hierdoor aangesproken worden? En denk je dat je doelgroep groot genoeg is.

 

(let op dit is in het geheel geen mening over je concept, laat staan een negatieve reactie, maar meer een poging tot verheldering)

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

Annedien, ik vind het een leuk onderwerp. Dat voorop gesteld. Heb er ook wel wat boeken over gelezen en er vervolgens niets mee gedaan. Die manier van PB ontwikkelen werkt bij mij dus niet. Prima dus dat je een andere aanpak kiest.

 

Over deze aanpak: ik vind het wat vaag. Maar heb tevens het idee dat dit de bedoeling is. Bereik je door mensen te verrassen meer effect? Als het niet functioneel vaag is, zou ik wel wat meer duidelijkheid willen zien. Of anders testimonials van eerdere reizen o.i.d. Het reizen zelf vind ik wel grappig, ook al wordt de metafoor vaker gebruikt.

 

Over personal branding heb ik de volgende opvatting: het mooiste wat je kunt zijn is jezelf. Er zijn al anderen genoeg...

Link naar reactie
  • 0

Ik draai al een tijdje om dit topic heen.

 

Ik kan er geen mening over vormen. Vind ik het concept nu wel interessant of juist niet.

 

Zoals ik het lees en begrijp is het voor mensen die "zichzelf" nog niet helemaal ontdekt hebben en hiermee aan de slag kunnen door de juiste tools te hanteren en goede begeleiding te krijgen.

 

Persoonlijk heb ik het niet nodig misschien dat het me daarom minder aanspreekt ( het product zelf).

 

Ik vind het wel een hele mooie en moderne site. Je hebt het over een proces gerichte aanpak, maar beschrijft het proces niet. Is het een proces dat zich moet ontwikkelen als er eenmaal is gestart?

Link naar reactie
  • 0

Nieuwsgierig naar wat jij verwacht van deze site en wie hier nu op moet reageren. Dus geen specifieke doelgroep maar mensen die hier al meer mee bezig zijn. Begrijp ik dat zo goed uit je verhaal?

Ik ga in ieder geval voorlopig nog niet mee op reis.. ik durf niet omdat ik niet weet wat me te wachten staat, maar wel weet wat het me gaat kosten…maar ik ben dan waarschijnlijk ook geen potentiële klant van je toch? Ik ben benieuwd naar andere reacties.

Groet ronny

 

Ik verwacht van de site dat het mensen interesseert in wat ik voor ze kan betekenen als personal branding expert met een andere aanvliegroute dan de meeste experts. Als je geen weet hebt van personal branding en je leest dit voor het eerst zal het inderdaad wel even puzzelen zijn. Op zich hoef je er niet al mee bezig te zijn, maar het kan zo zijn dat de aanpakken je tot dusver niet aanspraken en deze wel. Zoals ik eerst artikelen schreef vanuit mijn eigen ervaringen bied ik nu dit proces aan vanuit mijn eigen ervaringen. Er staan trouwens flink wat aanwijzingen in de tekst die aangeven wat je te wachten staat.

 

Link naar reactie
  • 0

Het spreekt mij wel aan in principe: Ik herken dat de richting van een personal brand geen vanzelfsprekendheid is en dat jij daar bij kan helpen maak je aannemelijk. Volgens mij past de pagina perfect bij wat je aanbiedt. (Anders zou het product ook niet geloofwaardig zijn natuurlijk) Aan de andere kant roept het bij mij wel m'n natuurlijke weerzin tegen 'softe' zaken op, terwijl juist de mensen met die zelfde weerzin er misschien wel het meest bij gebaat zijn uiteindelijk :) Maar of je daar iets aan kan doen....

 

Misschien kun je in de witruimte rechtsonder een box maken met een korte uitleg: 'Waarom Personal Branding?' om de waarde van je product wat meer te rechtvaardigen voor mensen die misschien niet helemaal bekend zijn met het concept.

 

Edit: kun je niet één introducerende thuiswerk opdracht weg geven om een beetje een indruk te geven of je benadering iemand aanspreekt?

Ik ben benieuwd waarom dit met "softe" zaken geassocieerd wordt, wat zie je dat dit veroorzaakt? Ik weet niet of mensen met een weerzin daartegen er daardoor bij gebaat zijn, ik hoef niet de allergie van iemand weg te nemen- al helemaal niet als iemand iets meent te zien dat er misschien helemaal niet is ;D Wat je al zegt- of ik daar iets aan kan doen?

 

Goede suggesties, dank daarvoor! Ik ga ze denk ik doorvoeren. Er komen ook nog testimonials bij, dat zal ook een hoop doen denk ik.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik al eerder over PB heb gelezen snap ook ik niet helemaal wat hier nu aangeboden wordt. Maar dat zegt waarschijnlijk meer over mij dan over het product. :)

 

Ik vind personal branding iets typisch Amerikaans. Het is een beetje als een borrel. Een kleine hoeveelheid, prima. Over gedoseerd werkt het bij mij compleet averechts.

 

In de natuur zie je ook personal branding. Denk bijvoorbeeld aan een koekoeksjong dat met zijn grote en fel gekleurde snavel veel meer eten krijgt dan de stiefbroeders en zusjes. Een bepaalde soort koekoek heeft het nog beter voor elkaar.

 

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis/article999650.ece/Koekoeksjong_imiteert_snavel_met_vleugels

 

Iemand met te veel schmink wordt al snel een clown. 8)

Wow, nou was de koekoek al een interessante strategie, maar om het dan ook nog te maximaliseren met die vleugels. Wat toch een vernuft in de natuur.

Met je metaforen kan ik eerlijk gezegd niet zo goed uit de voeten. En hoewel ons Westerse concept van de clown mij volstrekt niet aanspreekt is de Heyoka (de 'heilige clown') een geweldig inspirerend figuur ;D Ik denk dat je er meer overeenkomsten mee vertoont dan je weet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Heyoka

 

Link naar reactie
  • 0

Maar zoals ik het lees is dat juist wat Annedien aanbiedt: De zoektocht naar iets moois van jezelf waardoor je die schmink niet nodig hebt.

 

De spijker op z'n kop, wat mij betreft! En niet alleen zoeken (en vinden) maar dan ook gebruiken in je onderneming.

 

Annedien, ik vind je pagina heel krachtig en duidelijk en zeer onderscheidend tov typisch Amerikaans geleuter. Je verhaal is een mooie kruising tussen personal branding en persoonlijke ontwikkeling. Ook heel sterk vind ik dat dit alle info is die iemand nodig heeft om te beslissen. Een mooi obstakel om mee te beginnen. Een aantal mensen valt daardoor af, maar die overblijven, daar kun je ook wat mee! En het scheelt jou tijd en energie om allerlei twijfelaars over de streep te trekken ;).

 

Wel zou ik je PS meer in het zicht willen zien, bijv onder de Moleskin. Je foto is nogal krachtig, daardoor valt de PS daaronder niet op. En haal dat 'Meer weten?' weg, dat wil je toch juist niet?

 

Klopt! @ meer weten, ga ik weghalen. Dank!

En de rest van je analyse is zeer juist denk ik. 8)

Link naar reactie
  • 0

De inhoud intrigeert me. Heb het twee keer gelezen, helemaal , inclusief de PS, dus dat zegt al wat voor mij.

 

Waar ik enthousiast over ben, is dat ik bij de inhoud ideeën heb en dat ik mijn eigen invulling daaraan kan geven zolang ik niet bij je bent geweest. Tegelijkertijd is de uiterlijke vorm wel duidelijk: 3 x 2 uur in 6 weken en zijn de kosten ook duidelijk.

 

Net als de opmerking van Fred: Haal het "Meer Weten" weg. Dat zwakt jouw opmerking af dat dit alles is wat je kunt melden vooraf.

 

De foto is voor mij te heftig, waardoor ik minder toegankelijkheid ervaar. Letterlijk een beetje 'donker'.

 

Ik ervaar het in ieder geval als iets nieuws.

Misschien moet dat ook wel, een beetje 'donker' zijn - het is in elk geval een gebied dat ik niet schuw. Dat moet natuurlijk ook niet in mijn rol/functie. Jij kunt er zelf in je zwarte catsuit anders ook wat van trouwens ;)

Op zich klopt dat van die toegankelijkheid wel trouwens. Ik ben geen allemansvriend, het hoéft ook geen leuk, spontaan, joviaal verhaal te zijn. En mensen vinden het vaak juist wel interessant, de krochten van het bestaan. Alleen komen we daar vaak alleen maar mee in aanraking als we door ziekte, rampen of andere gebeurtenissen naar dat stuk van onszelf gedreven worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een intrigerend idee, maar...

 

Je vraagt wat wij vinden van jouw concept, echter kunnen we daar denk ik niet echt een mening over hebben:

 

Jouw doelgroep bestaat uit mensen die jouw concept aantrekkelijk vinden, zoals je in je OP schrijft.

 

Vind ik je concept niet aantrekkelijk dan behoor ik niet tot de doelgroep en kan ik moeilijk bepalen of jouw doelgroep op deze manier goed benaderd wordt, waardoor ik moeilijk een reactie op je vraag kan geven.

 

Vind ik je concept wel aantrekkelijk dan behoor ik tot je doelgroep en zal ik het dus met het concept eens zijn.

 

Een soort van self fulfilling prophecy dus. Je zoekt een doelgroep die past bij je concept.

 

Hetzelfde zou zijn als ik een paars/rood/gele/groene komkommer zou kweken en als mensen zeggen dat ze er niets aan vinden zou reageren met "dat maakt niet uit, want dan behoor je gewoon niet tot mijn doelgroep"

 

Hoop dat ik het een beetje duidelijk overbreng op deze manier.

 

Dus laat ik de vraag maar eens omdraaien. Hoe ziet je doelgroep eruit en waarom zouden ze hierdoor aangesproken worden? En denk je dat je doelgroep groot genoeg is.

 

(let op dit is in het geheel geen mening over je concept, laat staan een negatieve reactie, maar meer een poging tot verheldering)

 

Frans

Ik kan het verhelderen met de uitleg dat ik dit meer aanvlieg als een conceptmerk dan als iets dat uitgaat van een doelgroep. Je komkommervoorbeeld klopt dus precies. En is hoe branding nou eenmaal werkt; het sluit uit. Een Seat Ibiza sluit een bepaald soort mensen uit als potentiële koper. Maar treft een ander soort koper juist 'tussen de ogen', die daardoor overgaat tot aanschaf. Zelf kan ik me wel een mening vormen van dingen waarvoor ik zelf niet als doelgroep gedefinieerd ben, maar dat komt misschien ook omdat ik ook als identity strateeg / marketeer / merkontwikkelaar werk.

Doelgroep zijn mensen die het reguliere aanbod personal branding trajecten ofwel al doorlopen hebben en verdieping annex een andere aanvliegroute zoeken, of door reguliere personal branding nooit echt getriggerd werden en hierdoor wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Annedien, ik vind het een leuk onderwerp. Dat voorop gesteld. Heb er ook wel wat boeken over gelezen en er vervolgens niets mee gedaan. Die manier van PB ontwikkelen werkt bij mij dus niet. Prima dus dat je een andere aanpak kiest.

 

Over deze aanpak: ik vind het wat vaag. Maar heb tevens het idee dat dit de bedoeling is. Bereik je door mensen te verrassen meer effect? Als het niet functioneel vaag is, zou ik wel wat meer duidelijkheid willen zien. Of anders testimonials van eerdere reizen o.i.d. Het reizen zelf vind ik wel grappig, ook al wordt de metafoor vaker gebruikt.

 

Over personal branding heb ik de volgende opvatting: het mooiste wat je kunt zijn is jezelf. Er zijn al anderen genoeg...

 

Het is niet "functioneel vaag", het is heel concreet. Het gaat alleen over een materie waar niet iedereen meteen een beeld bij heeft, danwel vergt enig uitstel van oordelen. Dat wat aan moet spreken is het idee van een avontuurlijke reis maken, waarbij vanuit het proces zelf nieuwe patronen, inzichten en richtingen tevoorschijn komen. Ik benoem eigenlijk alleen maar iets dat we allemaal wel kennen maar nooit echt zo bij stilstaan. Achteraf maken we overal een logisch verhaal van terwijl uit levensprocessen vaak hele onverwachte dingen naar voren komen. Of dat noemen we dan serendipiteit, synchroniciteit, toeval, grappig, betekenisvol en ga zo maar door.

Ik weet niet of je op enig vlak scheppend bezig bent, of in een proces zit of zat? Als je daar aan denkt zie je hoe er eigenlijk altijd dingen gebeuren die je niet had voorzien maar die wel van waarde zijn. Toch?

Link naar reactie
  • 1

Ik vind het wel een hele mooie en moderne site. Je hebt het over een proces gerichte aanpak, maar beschrijft het proces niet. Is het een proces dat zich moet ontwikkelen als er eenmaal is gestart?

Klopt. Het is een proces waarvan de uitkomst niet vaststaat. Dat is voor de één een lekker spannend avontuur en voor de ander een onverdraagbare onzekere factor ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik twijfel niet aan mezelf en ik stippel altijd heel pragmatisch mijn "pad" uit. Wat je aanbiedt zweeft me dus teveel, alhoewel ik zelf ook wel aan zelfreflektie doe.

 

Ik heb je site bekeken en ook even een paar kreten op Google gegooid. Het blijkt een hele cult te zijn. Dat bedoel ik niet negatief. Maar als je een doelgroep wilt bereiken die jou moet vinden, zou ik daar eens over gaan nadenken. De etrm "personal branding" leidt niet naar jouw site. Verzin dus een list..... ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik twijfel niet aan mezelf en ik stippel altijd heel pragmatisch mijn "pad" uit. Wat je aanbiedt zweeft me dus teveel, alhoewel ik zelf ook wel aan zelfreflektie doe.

 

Ik heb je site bekeken en ook even een paar kreten op Google gegooid. Het blijkt een hele cult te zijn. Dat bedoel ik niet negatief. Maar als je een doelgroep wilt bereiken die jou moet vinden, zou ik daar eens over gaan nadenken. De etrm "personal branding" leidt niet naar jouw site. Verzin dus een list..... ;)

Klopt. Ik sta als je in het NL op 'personal branding' Googlet wel drie keer in de eerste tien resultaten, maar leidt nog niet naar mijn site- daar wordt nu aan gewerkt in samenwerking met de beste 'designer for online persuasion' in Nederland, Tanja de Bie (www.daags.nl) :-) Gaan we het even een niveautje hoger tillen.

Dank voor je suggesties in elk geval!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wow, nou was de koekoek al een interessante strategie, maar om het dan ook nog te maximaliseren met die vleugels. Wat toch een vernuft in de natuur.

Met je metaforen kan ik eerlijk gezegd niet zo goed uit de voeten. En hoewel ons Westerse concept van de clown mij volstrekt niet aanspreekt is de Heyoka (de 'heilige clown') een geweldig inspirerend figuur ;D Ik denk dat je er meer overeenkomsten mee vertoont dan je weet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Heyoka

 

Dank voor de link naar de heilige clown. Klopt heel aardig dat ik om een probleem beter te kunnen begrijpen heel vaak de reversie methode gebruik.

 

Je zegt weinig met de metaforen niet uit de voeten te kunnen. Dus laat ik me wat duidelijke proberen uit te drukken. Je gaat er vanuit dat PB iets is wat je kan ontwikkelen. Daar gaat bij mij, net als bij StefanO, een alarmbel rinkelen.

Een merk kan je ontwikkelen en waarde geven. Daar zijn allerlei marketing tools voor. Maar je bent wie je bent. Daar kan wel een laag make-up op om je van je beste kant te laten zien maar iets te veel make-up zorgt voor verlies aan authenticiteit.

 

Je kan in mijn beleving dus zelf amper je eigen merk beïnvloeden, je bent wie je bent. En dat proberen te veranderen werkt dus per definitie tegen je. Je krijgt niet meer waarde door wat voor jezelf te doen, juist niet. Waarde creëer je door iets voor anderen te doen.

 

Kijk hier op HL. Er zijn mensen die proberen een PB te ontwikkelen maar de sterkste merken zijn een merk van zichzelf. Ik kan hier best de naam van Ruben gebruiken denk ik. Wel geinig dat juist hij een tijd de clown als avatar had.

 

Link naar reactie
  • 0

Wow, nou was de koekoek al een interessante strategie, maar om het dan ook nog te maximaliseren met die vleugels. Wat toch een vernuft in de natuur.

Met je metaforen kan ik eerlijk gezegd niet zo goed uit de voeten. En hoewel ons Westerse concept van de clown mij volstrekt niet aanspreekt is de Heyoka (de 'heilige clown') een geweldig inspirerend figuur ;D Ik denk dat je er meer overeenkomsten mee vertoont dan je weet?

http://en.wikipedia.org/wiki/Heyoka

 

Dank voor de link naar de heilige clown. Klopt heel aardig dat ik om een probleem beter te kunnen begrijpen heel vaak de reversie methode gebruik.

 

Je zegt weinig met de metaforen niet uit de voeten te kunnen. Dus laat ik me wat duidelijke proberen uit te drukken. Je gaat er vanuit dat PB iets is wat je kan ontwikkelen. Daar gaat bij mij, net als bij StefanO, een alarmbel rinkelen.

Een merk kan je ontwikkelen en waarde geven. Daar zijn allerlei marketing tools voor. Maar je bent wie je bent. Daar kan wel een laag make-up op om je van je beste kant te laten zien maar iets te veel make-up zorgt voor verlies aan authenticiteit.

 

Je kan in mijn beleving dus zelf amper je eigen merk beïnvloeden, je bent wie je bent. En dat proberen te veranderen werkt dus per definitie tegen je. Je krijgt niet meer waarde door wat voor jezelf te doen, juist niet. Waarde creëer je door iets voor anderen te doen.

 

Kijk hier op HL. Er zijn mensen die proberen een PB te ontwikkelen maar de sterkste merken zijn een merk van zichzelf. Ik kan hier best de naam van Ruben gebruiken denk ik. Wel geinig dat juist hij een tijd de clown als avatar had.

 

Dat je bent wie je bent is een aanname die ik niet onderschrijf. Identiteit is een construct.

Daarnaast denk ik wel dat er grenzen zijn aan wat je met traditionele personal branding kunt bereiken, dat ís ook een truukje. Toch kan je in het soort proces dat ik beoog (en ook al doorlopen heb met een groot aantal mensen) dingen over jezelf ontdekken, veranderingen inzetten, gedrag identificeren en eventueel veranderen, enzovoorts.

Ik heb in mijn profilering in de loop der jaren heel bewust een paar switches op 'aan' gezet en anderen op 'uit' zodat ik een bepaald merk zou worden, en "toch" ervaren mensen mij als authentiek.

 

Link naar reactie
  • 1

 

...

Je kan in mijn beleving dus zelf amper je eigen merk beïnvloeden, je bent wie je bent. En dat proberen te veranderen werkt dus per definitie tegen je. Je krijgt niet meer waarde door wat voor jezelf te doen, juist niet. Waarde creëer je door iets voor anderen te doen.

...

 

 

Je kunt je eigen merk wel degelijk beinvloeden! Ik denk dat PB in eerste instantie een zoektocht is naar wie je bent en wat je wilt, en vervolgens dat goed in de markt zetten. Dat betekent dat je je niet anders moet voordoen (een Annedien moet geen Hans willen zijn en omgekeerd) dan je bent, maar wel dat je je zo positief mogelijk aabiedt aan de markt. Net als bijv een sollicitatiegesprek of een CV: je benadrukt je voordelen, en de nadelen ontwijk je niet, maar hoef je je gesprekspartner ook niet door de strot te duwen.

 

Daarnaast denk ik dat PB ook een aantal methoden en technieken biedt waaruit je kunt kiezen wat bij jou past. PB is voor mij dus vooral bewustwording, en dan er iets mee doen. Wat een PB coach ook doet is die dingen aanreiken die je nog niet kent.

 

En ja uiteraard zul je waarde moeten verkopen, anders helpt zelfs de beste PB niet ;).

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de inhoud van de site helemaal gelezen en ik mis nog iets. Jij biedt een middel aan om een doel te bereiken. Het middel is wel duidelijk, maar het doel komt niet duidelijk uit de verf. In de ondernemerswereld is duidelijk profileren noodzakelijk om je klanten direkt te overtuigen van hetgeen ze zouden kunnen bereiken als ze met jou in zee gaan. De tekst komt nu erg vrijblijvend over en ik denk niet dat je daarmee veel echte ondernemers gaat aanspreken. Mischien komt dat ook omdat je je doelgroep niet duidelijk formuleert. Of sla ik de plank mis en wil je helemaal geen ondernemers bereiken?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de inhoud van de site helemaal gelezen en ik mis nog iets. Jij biedt een middel aan om een doel te bereiken. Het middel is wel duidelijk, maar het doel komt niet duidelijk uit de verf. In de ondernemerswereld is duidelijk profileren noodzakelijk om je klanten direkt te overtuigen van hetgeen ze zouden kunnen bereiken als ze met jou in zee gaan. De tekst komt nu erg vrijblijvend over en ik denk niet dat je daarmee veel echte ondernemers gaat aanspreken. Mischien komt dat ook omdat je je doelgroep niet duidelijk formuleert. Of sla ik de plank mis en wil je helemaal geen ondernemers bereiken?

Het staat er heel duidelijk; ik help mensen met de jacht op hun kracht.

Ik hoef niet per sé "ondernemers" te bereiken. Dat "truukje" ken ik ook ;-), doe ik bijvoorbeeld op www.annedienhoen.nl en www.impulsant.nl - maar dat is niet mijn direkte doelstelling. Ik denk wel dat er onder de groep die als ondernemers gekenschetst kunnen worden mensen zijn die dit een interessant format vinden en erdoor aangesproken worden. In die zin spreekt het ondernemers dus wel aan. Maar niet allemaal.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.