Ga naar inhoud
  • 0

20uur verloren, opzoek naar: webshop + boekhoudsysteem

 

Ik heb 2dagen lang fulltime gezocht naar een webshop + boekhoudsysteem, maar de vraagtekens nemen alleen maar toe wanneer ik me hierin verdiep.

 

Situatie nu:

Zonder studie of professionele kennis heb ik 1,5 jaar lang een beetje met excell/word geknutseld voor mijn bedrijf. Mijn bedrijfje groeit en ik wil meer data betreft klantenbeheer, voorraadsysteem, mailinglisten,etc. Met mijn huidige exceldocumenten moet ik hier veel te veel tijd in steken. Ik wil nu goede investering doen in zowel een webshop- + boekhoudsysteem of een combinatie hiervan.

 

Doel:

Tijd besparen, meer orders kunnen verwerken(tot 25), overzicht behouden op voorraad & klanten.

 

Probleem + vraag:

Ik weet exact wat ik nodig heb voor mijn website en boekhouding. Maar geen gevraagde verkoper kan me vertellen welk pakket precies bij mij past. Natuurlijk ook niet hoeveel het ongeveer gaat kosten. Kan iemand me hier straks een antwoord op geven?

 

 

Wat heb ik gedaan?

Ik heb veel gezocht op google. Er zijn geen vergelijkbare situaties met een oplossing. Meeste mensen hebben al één van beide systemen. Ze zoeken naar het beste boekhoud of voorraadsysteem dat bij hen past. Maar ik heb nog helemaal niets en ben op zoek naar de beste combinatie.

 

Gezochte systemen:

Snelstart(lichte voorkeur omdat boekhouder dit heeft):

Shopfactory (grootste webshopsoftware van NL)

Logivert (concurrent van Shopfactory)

Virtuemart/joomla (open source webshopsoftware)

Online systeem waarbij men maandelijks betaald voor een voorraad+boekhoudsysteem in 1.

 

Ik heb me vooral verdiept in Snelstart & Shopfactory omdat deze los van elkaar dicht bij mijn wensen komen. Probleem is dat deze twee bedrijven weinig van elkaar af weten. Ze kunnen dus niet adviseren wat het beste aansluit op mijn wensen. Zowel snelstart als Shopfactory bieden uitgebreid mogelijkheden voor klantenbeheer, voorraadsysteem. Ik wil bijv. niet overbodig dezelfde functies aanschaffen.

 

Snelstart + Shopfactory combinatie:

Shopfactory reageert niet (geeft ook een indruk dat de klant het zelf moet uitzoeken met de grote faq lijsten. Ook geen contact info op hun site. Hun e-mailadres verschijnt als een soort spam nadat je een demoversie heb gedownload). Snelstart weet weinig van Shopfactory af. Ze kunnen alleen afstemmen nadat ik al een webshop systeem heb. Hier schiet ik niks mee op.

 

Vraagteken Snelstart + Shopfactory combinatie:

Ergens heb ik ook in een forum gelezen (ruim 1 jaar oude post) dat de koppeling tussen snelstart & webshop alleen nuttig is voor simpele producten zonder opties. Ik heb geen idee wat met 'opties' exact bedoeld wordt. Er werdt een vb. genoemd met computer en componenten. Ik heb kleding/schoenen met verschillende maten en kleuren. Vraag is of het bij mij wel overgebracht kan worden naar snelstart.

 

Online voorraadsysteem met abonnementkosten:

- heb hier nog niet echt in verdiept. vooral op het gebiedt van website denk ik dat het niet aan mijn eisen zal voldoen. Alleen met de combinaties hierboven genoemd ben ik al 10uur mee bezig geweest.

 

Andere webshopsoftware:

Logivert+winkelpro zijn alternatieven van Shopfactory. Goedkoper, maar ik zag niet de nuttige functies die ik bij Shopfactory had gezien. Elk bedrijf zet de functies weer in een ander vorm neer wat enorm veel energie kost om te vergelijken.

 

Opensource + snelstart:

VirtueMart/joomla + snelstart zou ook gecombineerd kunnen worden. Dit vergt weer enorm veel opzoekwerk. Mijn vriend die goed is in websitedesign zou veel tijd moeten steken om alle applicaties te vinden die Shopfactory al heeft. Hier tegenover heeft Shopfactory geen extra mogelijkheden dan wat in het pakket zit. Als iets ontbreekt, dan moet je maar hopen op een goede update welk overigens weer geld kost.

 

 

Mijn wensen in het kort:

- 1 factuur sturen en de voorraad moet zowel in webshopsysteem + boekhoudsysteem automatisch aangepast worden

- ik moet op 1 plek(boekhoud- of webshopsysteem) klantengegevens kunnen bijhouden: dus wat,hoeveel en wanneer een klant iets heeft gekocht. Op basis van klantnaam/klantnummer(liefst allebei) moet ik de hele geschiedenis van de klant kunnen opzoeken.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van voorkeur klant.

- eenvouding een mailinglist genereren op basis van aankopen klant.

- Wishlist functie: klanten geven aan welke producten ze in de toekomst willen kopen of afgeprijst willen zien.

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciaal voor hen gemaakte aanbiedingen kunnen zien

- klanten/verenigingen moeten kunnen inloggen en speciale kortingstarieven kunnen zien

- lay-out van website moet bij liefst helemaal naar imago& smaak van bedrijf aanpasbaar. (Ik heb een vriend die me in webdesign kan ondersteunen)

- voor boekhouden moet het bankafschriften kunnen inlezen

 

Ik heb ook een uitgebreid lijst van ruim 2 pagina's. Als iemand deze lijst wil doornemen met advies erbij, graag!

Wie zou me kunnen vertellen wat het beste bij me past en hoeveel het ongeveer gaat kosten?

 

Nu na ruim 22 uur ben ik nog steeds niet door de orientatie fase heen gekomen.

Alle tips om door deze fase heen te komen zijn welkom!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn hier al diverse posts over webshop software te vinden, even zoeken kan geen kwaad.

Je zal dan o.a. Prestashop tegenkomen, daar zit een factureersysteem al bij in.

osCommerce is voor mij op dit moment nog steeds de topper. Deze is goed te combineren met Snelstart maar je zal iemand aan het werk moeten zetten (inhuren).

Software die echt opkomt op het moment is Magento.

 

osFinancials is een zeer compleet boekhoudpakket met een koppeling voor osCommerce. Inmiddels heet die koppeling eCommerce koppeling en kan hij ook met andere webshopsoftware overweg.

 

We hebben zelf enkele webshops op osCommerce draaien maar venwege de "inhouse" kennis hebben we dat zelf zwaar aangepast tot een zeer compleet systeem. Deze gekoppelt aan één osFinancials. Alle bestellingen en klantgegevens kunnen we zo importeren. Voorraadbeheer doen we nu in de afzonderlijke shops maar we gaan dit via osFinancials doen omdat we voor één webshop een traditionele winkel gaan openen en osFinancials ook als POS systeem gaan gebruiken. Zo blijven de voorraden in de winkel en op de webshop gelijk lopen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik ben niet te lui om te zoeken, maar het heeft tot nu toe nog niet veel opgeleverd. Nu lees ik allerlei dingen met enkele voor- en nadelen kennen van pakketten, maar nog steeds kom ik niet wat het beste bij mij past. Iedereen heeft verschillende wensen/eisen. Wat voor de ene goed is, kan voor mij anders zijn.

 

Project:

Voor eind juli 2009 moet ik mijn website af hebben en liefst ook al ingewerkt. Anders maak ik (voor mij) veel omzetverlies. Ik wil liever niet blindelings in alle pakketten verdiepen(downloaden,testen,uitproberen). Zo raak ik nog 50uur kwijt en straks nog gefrustreerd ook. Tijd = geld.

 

Wat heb ik:

- budget 1500-2000 euro

- Mijn beschikbare uren: ca. 150uur (kennis over word,excel, snelle keyboard&muis coördinatie)

- Support van een vriend met kennis over goede kennis met dreamweaver en Virtuemart/joomla.

>> (moet extra efficient omgaan met zijn tijd)

 

 

Ik wil zo efficient mogelijk werken. Het budget moet inclusief alle bijkomende (onzichtbare) kosten zijn, zoals webkoppelingen, ING ideal aansluiting,etc. Ik heb nog geen zicht wat er naast boekhoud- + webshopsoftware nog bij moet komen. Gebruiken wij een open Source software zoals OsCommerce, dan moeten we bekijken of het haalbaar is met tijd om alle nieuwe dingen uit te zoeken. Een professional inschakelen is mogelijk, wel moet het binnen het budget blijven.

 

 

Optie1:

OsCommerce+OsFinancials + snelstart combinatie:

Voordeel:

- lees veel positieve feedback en mogelijkheden

- gratis

 

Nadelen voor mij:

- mijn vriend is niet bekend met OsCommerce, wel met VirtueMart/joomla.

- kost ons extra veel tijd = geld

- ik moet het straks grotendeels zelf kunnen beheren. Zo niet, dan moet ik veel overhouden van mijn budget om het uit te laten besteden.

 

Mijn omzet komt grotendeels uit gewone bonnenboekjes. Slechts 20% internet. Ik wil het verschuiven naar 30% kas, 70 online verkopen. Os Financials zou ik ook nodig hebben. Hoeveel kost dit?

Hoeveel tijd&geld heeft het u gekost om Os Commerce 'zwaar' om te laten bouwen?

 

Optie 2:

Shopfactory + Snelstart:

Ik heb veel negatief (over oude versies) van Shopfactory gehoord en een beetje positief. Als ik hun functielijst bekijk, komen ze toch wel aardig bij me in de buurt. Door beperkte kennis, gebruik ik hiervoor de uren van mijn vriend om hun demoversie te proberen.

 

Optie 3:

Ik zie een waslijst van aanbieders. Als ik er eenmaal aan begin, wordt ik weer meegeslurpt in hun salesverhaaltje. Er is jammer genoeg nog geen vergelijkingssite voor mijn probleem. Uiteindelijk moet ik het toch zelf uitproberen. Dit kost enorm veel tijd om de gevorderde functies te kennen van hun systeem. Ik schat gauw weer 5-20uur om echt een goed zicht te krijgen over de voor mij belangrijke functies.

 

Mijn grote vraag is of een ervaren persoon hier bereid is om mijn eisenpakket van 2-3pagina's door te nemen(staat op Word Doc). Ik heb hierop een antwoord nodig met wat ik allemaal moet aanschaffen, downloaden, etc. Voordat ik op avontuur ga, wil ik dus eerst goed plannen wat ik allemaal nodig heb, hoe lang het duurt en hoeveel het kost. Tips of efficient door deze orientatiefase door te komen worden ook van harte gewaardeerd.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

...

Mijn grote vraag is of een ervaren persoon hier bereid is om mijn eisenpakket van 2-3pagina's door te nemen(staat op Word Doc). Ik heb hierop een antwoord nodig met wat ik allemaal moet aanschaffen, downloaden, etc. Voordat ik op avontuur ga, wil ik dus eerst goed plannen wat ik allemaal nodig heb, hoe lang het duurt en hoeveel het kost. Tips of efficient door deze orientatiefase door te komen worden ook van harte gewaardeerd.

 

 

 

 

 

Zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat iemand die jou hier goed in kan adviseren, daar wel een factuur voor stuurt. Voor jouzelf moet je beslissen: investeer ik geld of tijd?

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Kijk hier voor meer shopoverzichten. Zit wellicht iets bij dat je nog niet gezien hebt.

 

Die 20 uur heb je niet verloren trouwens. Weten wat je niet wilt is ook een resultaat ;)

 

Bedankt voor de reactie, ik ben blij dat u probeert te helpen.

 

Ik heb veel doorgenomen, maar ben eigenlijk nog meer in de war geraakt door de vele keuzes. Vele systemen kunnen dicht in de buurt zitten, maar vergen andere extra applicaties, kosten, tijd of professionele inschakeling.

 

Ik dacht dat de verkoper me exact kon vertellen hoe en wat ik nodig heb voor hun pakket om aan mijn eisenpakket te kunnen voldoen. Dit valt erg tegen :'(

 

Ze reageren niet of geven een antwoord waar ik niets mee opschiet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat iemand die jou hier goed in kan adviseren, daar wel een factuur voor stuurt. Voor jouzelf moet je beslissen: investeer ik geld of tijd?

 

Succes!

 

Waar kan ik zo'n iemand vinden? Heeft u een schatting hoeveel het kost? Afhankelijke van de prijs ben ik best bereid om dit uit te besteden.

 

Wordt het makkelijker als ik vraag of één pakket (zoals OsCommerce) past bij eisenpakket. En welke applicaties+waar ik ze kan downloaden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je probleem wel, maar ik verwacht niet dat veel mensen heel inhoudelijk op je vragen kunnen ingaan. Dat kost nl te veel tijd.

 

Nog een paar tips:

- kijk eens op vergelijkbare shops als die jij wilt, bel de eigenaren en vraag ze naar hun ervaringen en hoe zij eea hebben aangepakt.

- ga niet voor 100%, maar voor 'goed genoeg is goed genoeg'. Gebruik MOSCOW: Must have, should have, could have and want to have om je eisen in te delen. Focus op de must haves en de should haves.

- Ik heb zelf in het verleden wel een opdracht gedaan voor een leveranciersselectie maar dat was wel omvangrijker. Dat was 'uurtje / factuurtje' werk. Als je iemand inhuurt, maak dan heel duidelijke afspraken over te bereiken resultaten!

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ik ken wel iemand die dit op maat voor je kan maken. Hij is zowel technisch ( zelf software maken en toepassen) als bedrijfskundig onderlegd.

 

Maar of hij tijd heeft is een tweede, :-\

 

Moet ik voor je informeren?

 

Op maat maken klinkt prijzig. Als u denkt dat het met mijn budget geschikt is, graag informeren.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp je probleem wel, maar ik verwacht niet dat veel mensen heel inhoudelijk op je vragen kunnen ingaan. Dat kost nl te veel tijd.

 

Nog een paar tips:

- kijk eens op vergelijkbare shops als die jij wilt, bel de eigenaren en vraag ze naar hun ervaringen en hoe zij eea hebben aangepakt.

- ga niet voor 100%, maar voor 'goed genoeg is goed genoeg'. Gebruik MOSCOW: Must have, should have, could have and want to have om je eisen in te delen. Focus op de must haves en de should haves.

- Ik heb zelf in het verleden wel een opdracht gedaan voor een leveranciersselectie maar dat was wel omvangrijker. Dat was 'uurtje / factuurtje' werk. Als je iemand inhuurt, maak dan heel duidelijke afspraken over te bereiken resultaten!

 

 

Iemand die het proces grondig heeft doorlopen zo als het goed is in no time per punt/wens kunnen vertellen of zijn product mijn wens kan realiseren. Zo ja, welke acties moet ik dan ondernemen en hoeveel kost het.

 

Iemand een uurtje betalen zou beter zijn dan 50uur zonder zekerheid experimenteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

verloren tijd heb je niet, alleen het resultaat was niet wat je ervan verwacht had...

Ik zelf het met tussenpozen ongeveer een half jaar gezocht, getest, gevraagd en geprobeerd voordat ik tot een keuze kwam.

Voor ons was het iets makkelijker, we hadden al een webshop en moesten er alleen nog maar een boekhoudprogramma aan koppelen... het resultaat mag er zijn vindt ik zelf.

oscommerce +ohmega

perfecte koppeling met osc en je kunt facturen printen, voorraad bijhouden, po versturen telebankieren, noem het maar op

 

succes met je keuze.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Patrick Heijmans:  Online marketing specialist en consultant

Link naar reactie
  • 0
oscommerce +ohmega

perfecte koppeling met osc en je kunt facturen printen, voorraad bijhouden, po versturen telebankieren, noem het maar op

 

Ik hoor dat ohmega goed werkt inderdaad. Ze hebben naar mijn mening een mooiere POS module dan osFiancials. Het grote verschil is dat ohmega ronde de 1000 euro kost (incl. oscommerce koppeling en POS module) terwijl osFinancials open source (gratis voor één gebruiker) is.

 

Je kan ze beide uitproberen, osFinancials onbeperkt en ohmega voor 30 dagen meen ik. Voor bankkoppelingen moet je bij osFinancials overigens ook betalen al vind ik het een kleine bijdrage voor een hoop gemak.

 

Het zou mij niet verbazen als de osFinancials eCommerce koppeling ook al werkt met Joomla!VM. Anders is dit te laten bouwen ver binnen budget.

Als je met Joomla!VM een goede shop naar je zin kan laten maken door je vriend is dit wellicht het juiste pad om te nemen. Waarschijnlijk doet geen één pakket precies wat je wil. Voordeel van osCommerce is dat er zoveel voor geschreven is dat bijna alles wel tot de mogelijkheden behoort, dit is gelijk ook een nadeel. Niet alle contributies zijn even veilig en stabiel.

 

Ga eens op osFinancials.org kijken. Het pakket kan ook gekoppelt worden aan vTiger. Heb je gelijk een CRM systeem er aan hangen.

Wij gebruiken osFinancials naar tevredenheid. Het is alleen weer een dagje (of twee) vloeken als we een nieuwe versie gaan gebruiken. Eenmaal draaiend hebbende gaat het wel zonder problemen. We importeren de bestellingen en klantgegevens uit de shop in osFinancials. In osFinancials kan je de facturen als PDF direct naar de klant laten e-mailen, wij printen ze gewoon uit en doen ze bij de bestellingen. Er zit ook een mogelijkheid in om naar TNT te exporteren zodat je gelijk adresstickers kan printen zonder alles over te hoeven typen (moet je wel klant bij TNT zijn).

 

Alle uitgaven, inkopen en verkopen exporteren wij naar een excel bestand, in dit bestand schuiven we met wat kolommen en de accountant kan het imoprteren in zijn pakket.

Link naar reactie
  • 2

Hoi Maurits,

 

Ontzettend leuk dat je TS wilt helpen, en dat je je daar zelfs voor geregistreerd hebt.

Welkom op HigherLevel trouwens

 

Zou je die kennis met ons willen delen? Welk pakket is volgens jou het beste voor TS en waarom?

 

Op Higherlevel zijn we gewend dat kennis openlijk wordt gedeeld, beargumenteerd en besproken.

Dit zodat de andere lezers en googelaars er ook wat aan hebben.

 

Net zoiets als jullie op sitedeals.nl doen bij het inkopen van ontwerpen zeg maar.

 

Graag lees ik alsnog je toelichting.

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

SnelStart heeft een API / koppeling waarmee je erg eenvoudig verschillende webshops op SnelStart aansluiten. Eenvoudig als in dat een programmeur binnen een dag of enkele dagen met vrijwel elke webshop een koppeling kan bouwen voor de afhandeling van de administratie. Voorraadbeheer zou ik verder gewoon aan je webshop overlaten en niet via je boekhoudpakket doen.

 

Webshops zijn er een boel van, op meerdere plekken worden die al uitvoerig besproken. Kies er wel eentje die goede XHTML / CSS ondersteund en met de nieuwste PHP versies werkt (mijn voorkeur is momenteel PrestaShop). Ik zou een webshop kiezen wat aan je wensen voldoet, en er dan een paar honderd euro voor uittrekken om een koppeling met SnelStart te schrijven.

Link naar reactie
  • 0

verloren tijd heb je niet, alleen het resultaat was niet wat je ervan verwacht had...

Ik zelf het met tussenpozen ongeveer een half jaar gezocht, getest, gevraagd en geprobeerd voordat ik tot een keuze kwam.

Voor ons was het iets makkelijker, we hadden al een webshop en moesten er alleen nog maar een boekhoudprogramma aan koppelen... het resultaat mag er zijn vindt ik zelf.

oscommerce +ohmega

perfecte koppeling met osc en je kunt facturen printen, voorraad bijhouden, po versturen telebankieren, noem het maar op

 

succes met je keuze.

 

 

Pika: ik geef je volledig gelijk. Het probleem hier is dat ik vaak ergens aan begin, leuke dingen leer, maar uiteindelijk niet het belangrijke resultaat behaal. Ik heb nu 1maand full time de tijd. Hierna komen er weer vele dingen tussendoor.

Link naar reactie
  • 0

In de bijlage heb ik mijn wenspakketje toegevoegd met een overzichtje wat mijn aanpak is. Misschien wilt iemand van jullie dit nog doornemen. Dit project sluit aan op mijn studie, hobby en werk. Erg belangrijk voor me dus. Mocht dit project goed verlopen zijn, dan hoop ik hier mijn kennis weer te delen.

 

Samenvatting waar jullie goede ervaring mee hebben:

- Ohmega (1000euro) = betere versie van gratis osFinancials (meer veiligheid)

-   PrestaShop & Snelstart

 

-   VirtueMart & osFinancials eCommerce

-   osCommerce & osFinancials eCommerce + excell

(Voordeel: veel beschreven, alles mogelijk. Nadeel: contributies mogelijk niet stabiel)

 

-   osFinancials.org, gratis vTiger (CRM systeem)

 

Opmerking: Shopfactory (duur pakket) heb ik niet gehoord, het verbaasd me dat de zogenaamde nr.1 niet geschikt is voor 'High Level' gebruikers.

 

 

Ingewikkeld gedeelte van mijn wenspakketje:

-   Leden/verenigingen moeten na het inloggen speciale kortingen kunnen zien. Bijv. per product zien ze lagere prijzen(zelf manueel ingevoerd) of gewoon 10% korting op alle producten. Naast de korting moet ik ook op maat gemaakte aanbiedingen voor ze kunnen maken. (must have)

 

Weet iemand of dit met Joomla Virtuemart , os commerce of iets anders gerealiseerd kan worden?

 

Mail_High_Level.doc

Link naar reactie
  • 0

Samenvatting waar jullie goede ervaring mee hebben:

- Ohmega (1000euro) = betere versie van gratis osFinancials (meer veiligheid)

-   PrestaShop & Snelstart

Voor zover ik weet is osFinancials niet onveilig. Als je ondersteuning nodig hebt is dit (tegen betaling) beschikbaar net als bij elk commercieel pakket.

 

-   VirtueMart & osFinancials eCommerce

-   osCommerce & osFinancials eCommerce + excell

(Voordeel: veel beschreven, alles mogelijk. Nadeel: contributies mogelijk niet stabiel)

Met osCommerce moet je iemand in huren die er verstand van heeft of zelf veel proberen in een test omgeving voordat je dit live gaat invoeren. Goede contributies bouw je dus twee keer in (éénmaal test en éénmaal live), slechte contributies komen niet door de testfase maar kosten dus wel tijd.

 

-   osFinancials.org, gratis vTiger (CRM systeem)

 

Opmerking: Shopfactory (duur pakket) heb ik niet gehoord, het verbaasd me dat de zogenaamde nr.1 niet geschikt is voor 'High Level' gebruikers.

Shopfactory is een pakket dat je klanten kan kosten. Wij hebben leveranciers waar we eindelijk online inkopen kunnen doen, ze hebben bijna allemaal voor shopfactory gekozen. Voor de bezoeker een ramppakket. Als je je concurrentie voor wil blijven moet je voor iets beters gaan.

 

Ingewikkeld gedeelte van mijn wenspakketje:

-   Leden/verenigingen moeten na het inloggen speciale kortingen kunnen zien. Bijv. per product zien ze lagere prijzen(zelf manueel ingevoerd) of gewoon 10% korting op alle producten. Naast de korting moet ik ook op maat gemaakte aanbiedingen voor ze kunnen maken. (must have)

 

Weet iemand of dit met Joomla Virtuemart , os commerce of iets anders gerealiseerd kan worden?

 

Met osCommerce kan het zeker, nogmaals dit kost je tijd óf geld.

Wellicht dat Magento dit ook kan.

 

Prestashop is een mooi pakketje met aardig wat mogelijkheden maar naar mijn idee nog niet helemaal volwassen.

 

Het beste kan je Prestashop gaan installeren en uitproberen, het is niet moeilijk en je ziet binnen één a twee dagen of het aan je wensen voldoet. Dit ook met Magento, is al wel iets moeilijker en het stelt nog al wat eisen aan de hosting.

Link naar reactie
  • 0
Shopfactory is een pakket dat je klanten kan kosten. Wij hebben leveranciers waar we eindelijk online inkopen kunnen doen, ze hebben bijna allemaal voor shopfactory gekozen. Voor de bezoeker een ramppakket

 

Dit zou ik, als shopfactorygebruiker, graag uitgelegd zien.

Natuurlijk zitten er nadelen aan shopfactory, zoals bij elk pakket, maar jij stelt het wel erg extreem.

Ik ben benieuwd.....

Link naar reactie
  • 1

Wij hebben voor een aantal klanten webshops gebouwd. Sinds kort werken wij ook met prestashop. VOlgens mij is het voordeel van prestashop dat het vrij makkelijk te leren is, het is zeer compleet en draait op zowat elk fatsoenlijk hosting pakket. Daarnaast is het op dit moment sterk in ontwikkeling en er komen voortdurend nieuwe modules voor.

 

Magento is zoals al eerder door iemand gezegd een zeer zwaar pakket en vergt veel inwerk tijd. OsCommerce is inderdaad een pakket waar je de meeste plugins en modules voor kan krijgen, alleen het implementeren ervan is voor een gebruiker vrijwel niet te doen, je moet dan toch echt iemand gaan inhuren om het aan je wensen aan te passen.

 

Ik ben trouwens wel van mening dat theoretische kennis over een pakket lang niet alles is. Mijn advies zou ook zijn om OsCommerce en prestashop te downloaden, te installeren en er een paar dagen mee te spelen.

 

Een andere mogelijkheid is uiteraard je eisen bij een ervaren webshop bouwer neer te leggen en maatwerk te laten maken.

Houd er dan wel rekening mee dat je waarschijnlijk meer dingen niet opschrijft dan wel en vervolgens regelmatig je shop moet aanpaasen / uitbreiden.

 

 

 

 

WX Automatisering :: Betaalbare ICT en Internetdiensten voor startende ondernemers, kleine zelfstandigen en het MKB. http://www.wxa.nl

 

Gratis ICT Quick-Scan: http://www.wxa.nl/quick-scan.phtml

Link naar reactie
  • 0

Veel van de door jou gewenste functies zal je in geen enkel standaard pakket vinden (zoals de gepersonaliseerde nieuwsbrief met producten naar voorkeur van de klant).

 

Maar meeste wensen van jou zijn met met magento in combinatie met exact online goed te realiseren.

en dit is ook nog wel binnen jou budget te doen mits je dus bereid bent zelf ook veel te doen (alle inhoudelijke zaken van de shop zoals invoeren producten, configureren enz..)

 

Als je me een pm stuurt kan ik je een paar voorbeelden laten zien van shops die ik hier nu mee aan het online zetten ben.

Link naar reactie
  • 2

Shopfactory is een pakket dat je klanten kan kosten. Wij hebben leveranciers waar we eindelijk online inkopen kunnen doen, ze hebben bijna allemaal voor shopfactory gekozen. Voor de bezoeker een ramppakket

 

Dit zou ik, als shopfactorygebruiker, graag uitgelegd zien.

Natuurlijk zitten er nadelen aan shopfactory, zoals bij elk pakket, maar jij stelt het wel erg extreem.

Ik ben benieuwd.....

 

> Onderstaande is niet om naar of vervelend te doen. Het is naar mijn idee ook ontopic omdat de topic starter nog een keuze moet maken en ik hieronder uitleg waarom niet voor Shopfactory of één van de vele vergelijkbare pakketten te kiezen. Ik ben wellicht wat stellig in dingen maar het is en blijft slechts mijn mening. <

 

Shopfactory is (voor de bezoeker) functioneel. De look and feel van deze shops zijn allemaal redelijk hetzelfde en doen goedkoop aan. Shopfactory is heel duidelijk ontwikkeld vanuit de gedachte producten aan te bieden, terwijl een goede shop ontwikkeld is voor de winkelbeleving van de bezoeker. Prestashop en Magento doen dat veel beter.

Om in jouw branche te blijven heb ik een voorbeelde opgezocht (gewoon van de eerste pagina van google), http://www.stripweb.be. De verschillen in look and feel zijn duidelijk.

 

In mijn ervaring zijn Internet klanten vele malen kritischer dan klanten in traditionele winkels. Er wordt op Internet ook veel meer vergeleken. Als Shopfactory webshop leg je het gewoon af in de concurrentiestrijd. Het gaat hierbij dus niet eens om het aanbod, de serviceverlening etc.

 

Veel winkeliers vinden het al bijzonder als ze hun assortiment ook op Internet aanbieden. Dit is echter lang niet genoeg, presentatie is ook op Internet van enorm belang.

 

Naar de broncode (van de gegenereerde pagina) kijkend zie je ook gelijk waarom Shopfactory shops in zoekmachines slecht scoren.

Link naar reactie
  • 1

shopfactory is slecht kwa uiterlijk, indeling van de shop (klantvriendelijkheid), functionaliteiten, uitbreidbaarheid, beheer enz..

Is mijn persoonlijke mening hoor maar is dus naar mijn mening 1 van de aller slechtste e-commerce oplossingen welke er verkrijgbaar zijn (wist destijds niet hoe snel ik het weer van mijn server moest afgooien)

Link naar reactie
  • 0

Astron & wxlan & vossie:

erg bedankt voor jullie feedback. Als ik jullie niet had, was ik al vermoeid aan het testen met shopfactory, logivert en andere vergelijkbare (éénmalige aanschaf) softwarepakketten. Met een tijdslimiet en veel druk moet ik zorgvuldig omgaan met de beschikbare tijd die ik heb. Prestashop eerst proberen en als het niet lukt OsCommerce zijn waardevolle adviezen!

 

Samenvatting waardevolle reacties Astron & wxlan:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ingewikkeld gedeelte van mijn wenspakketje:

- Leden/verenigingen moeten na het inloggen speciale kortingen kunnen zien. Bijv. per product zien ze lagere prijzen(zelf manueel ingevoerd) of gewoon 10% korting op alle producten. Naast de korting moet ik ook op maat gemaakte aanbiedingen voor ze kunnen maken. (must have)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OsCommerce >> geen enkel probleem. Tijd voor implementatie // geld

Magenta >> kan wellicht ook. Zwaar pakket, veel inwerktijd.

Prestashop >> onbekend of het kan Echter eenvoudig in gebruik, nog weinig implementaties.

JoomlaVirtueMart >> onbekend of het kan minder implementaties dan OsCommerce, wel meer lay out mogelijkheden

 

Project stap 1 (orientatie):

a) keuzes beperken >> Prestashop, JoomlaVirtueMart, OsCommerce.

 

Vragen Prestashop:

- is het met snelstart(boekhoudsotfware) te combineren? of kan er eenvoudig i.c.m. een programma als OsFinancials

gewerkt worden >> excell exporteren, kolommen verschuiven (max. 1uur werk) >> gereed voor boekhouder

- bij google kwam ik het volgende tegen:

geen kosten voor de webshop maar wel 1 tot 4% van je omzet. Klopt dit? Op hun eigen site heb ik dit niet gevonden.

- Kan de bovenstaande eis ook gerealiseerd worden met Prestashop?

- Goed gevoel is 'eenvoud & fatsoenlijk'

 

Vragen Os Commerce:

- Ik lees via de links hieronder dat het betreft lay-out weinig mogelijkheden heeft t.o.v. JoomlaVirtuemart. Klopt dit?

- Goed gevoel is: alles kan!

 

Vragen VirtueMart:

- is het met snelstart(boekhoudsotfware) te combineren?

of kan er eenvoudig i.c.m. een programma als OsFinancials gewerkt worden >> excell exporteren, kolommen

verschuiven (max. 1uur werk) >> gereed voor boekhouder

- Kan de bovenstaande eis ook gerealiseerd worden met VirtueMart?

- Goed gevoel is: lay out + minder inwerktijd.

 

Vergelijking OsCommerce vs JoomlaVirtueMart:

Kort technisch: http://www.joomlavirtuemartideal.nl/2008112138/joomla-en-virtuemart/oscommerce-vs-virtuemart.html

Uitgebreid: http://blog.centresource.com/2006/10/12/virtuemart-vs-oscommerce-first-glance/

kort algemeen: http://www.uwwinkel-online.nl/veelgestelde_vragen.html

 

 

 

Shopfactory valt af:

In het begin was ik erg enthousiast over shopfactory vanwege de vele functies zoals e-mail lijst genereren, voorraad- & klantenbeheer. Er waren vrijwel geen negatieve dingen over te vinden. Zo wel, dan was het een zeer oude post. De makkelijke videobeelden en hun nummer 1 aanbieding waren erg verleidend..

Wat me geen goed gevoel gaf was hun service. Ik kreeg geen reactie. Alleen spam mailtjes. Ergens in hun automatische e-mail zag ik een zeer uitgebreide FAQ lijst. 'Zoek het maar zelf uit', was mijn gevoel. Achteraf heb ik hun voorbeeldsites gezien. Er waren naar mijn mening geen sites die in de buurt van mijn eisen kwam.

 

Voorbeeldsites Prestashop & Shopfactory:

Prestashop: http://www.prestashop.com/en/showcase_liveshops

Shopfactory: http://www.easyaddin.nl/contents/nl/d146_webshop_shopfactory_webwinkel_website_voorbeelden.html

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.