Jump to content

Stripfanaat

Senior
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    NS Plein 10, Tilburg, 5014da, Netherlands
  • Company or organization name
    Stripspeciaalzaak De Stripfanaat
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Streetview is gedateerd he. Minstens een jaar oud. Vorige week kwam de google auto weer voorbij dus wie weet wordt het binnenkort weer geupdate. Ik heb na de verhuizing een oranje spandoek in frame op de gevel gehangen van 2 bij 1 meter. Dus dat lijkt me wel duidelijk. Ik zie er in ieder geval veel mensen naar kijken die langskomen. Ik heb er snel even een foto van gemaakt.
  2. @Rene: De conversie is op dit moment door de lage voorraad niet goed. Wel altijd goed geweest. @Qudo: Kwa leveranciers heb je eigenlijk geen keus. Ik ken alle leveranciers in Nederland en Belgie. Voornamelijk MDS Benelux die de grote uitgeverijen doet, Strips in Voorraad die de kleine uitgeverijen doet, Pep comics voor alle buitenlandse uitgaven (comics, manga, t-shirts), parastone voor beeldjes, Stribbel heeft ramsj, Aldipress en Van Ditmar. @rk: bedankt voor je comliment. Andere passies zijn computergames, films en vvordat ik met mijn winkel begon werkte ik in de ict, daar deed ik pc's repareren, offertes maken, inkoop en verkoop, netwerken beheren, problemen oplossen en klanten adviseren. @Qudo: De website blijft een zorgenkindje. Omzet is heel laag terwijl het heel veel tijd kost om de website up to date te houden, de bestellingen die binnenkwamen betreft vaak uitverkochte uitgaven die dan net al in de winkel waren verkocht en die ik dus niet kan leveren wat dan weer veel tijd kost. Wegens achterstallige fakturen is mijn account tijdelijk opgeschort. @ Roel: We zij per 1 januari verhuisd. Geen huurcontract van 5 jaar, ik mag gewooon opzeggen maar wel een opzegtermijn natuurlijk van enkele maanden. We hebben gekozen voor de verhuizing omdat de omzet terugliep en we dus moesten bezuinigen. Het pand wat ik nu huur is veel goedkoper en de locatie is beter, er komen minstens 10x zoveel mensen voorbij dan op de oude locatie. Ik zit midden in de straat, recht tegenover de ingang van het koningsplein waar het vrijdagoxhtend en zaterdag markt is. Vooral de markt op zaterdag trekt duizenden bezoekers! Dan is het voor mijn winkel echt heel druk. Ik ben dan ook al even aan het denken wat ik erbij zou kunnen doen om die mensen die ook naar de markt gaan binnen te krijgen. Tja en wat missen we nog in de buurt....... TNT pakket afhaalpunt zit 50 meter verderop bij de Albert Heijn, stomerij zit recht tegenover mijn winkel. Snoep is inderdaad een optie, evenals goedkopere merchandise en cadeauartikelen. Kiala punt heb ik eigenlijk geen idee van waar die zit. Nogmaals iedereen bedankt voor alle reakties, we hebben er echt wel wat aan en zet ons toch weer aan het denken.
  3. Met het negatief geladen zijn ben ik het gedeeltelijk wel eens, daar zijn de omstandigheden ook wel een beetje naar. Maar dat wil niet zeggen dat ik er het bijltje al bij neergegooid heb. De opties die ik heb aangegeven waren om diverse redenen eigenlijk geen optie. Ik heb daar uitgebreid onderzoek naar gedaan. Bijvoorbeeld wat betreft de bordpsllen, wil je dat fatsoenlijk kunnen verkopen moet je je klanten toch echt uitleggen hoe het spel werkt, tournooien organiseren etc. De tweede reden is dat er al een spellenwinkel is. Deze verkocht vroeger ook strips maar toen ik ben begonnen met mijn winkel, is hij gestopt met zijn strips en heb ik zijn voorraad overgenomen. Ik vind dat ik het niet kan maken om dan nu in zijn vaarwater te gaan zitten. En zo heb ik van alle opties de voor- en nadelen bekeken, erover nagedacht en een conclusie getrokken. Vandaar dat ik ook dit forum ingeschakeld heb, voor een frisse kijk op de zaak. Want soms is dat gewoon nodig.
  4. Kuifje artikelen zijn gewoon te bestellen bij de distributeur in Belgie. Ook dat hebben we geprobeerd. Maar die artikelen zijn van een dusdanig hoog prijsniveau dat ik ze niet verkocht kreeg. Uiteindelijk na 2 jaar heb ik die beelden maar tegen inkoopprijs weer weggedaan. In 2 jaar tijd had ik geloof ik 2 beelden verkocht.
  5. Nog vergeten: We zijn ook bezig geweest met tijdschriften en tabak. Echter de marges op die produkten zijn zo laag dat je wel heel erg veel moet verkopen wil je daar iets mee verdienen. Tijdschriften 20% marge en tabak 15-25 cent per pakje.
  6. Bedankt allemaal voor het meedenken. De videobandentruc lijkt me in mijn branche geen optie. Das echt te ingewikkeld. Want stel nou dat videotheek A dezelfde films heeft als videotheek B, dan valt er niet zoveel te ruilen natuurlijk. Dus met nieuwe strips gaat het verhaal sowieso niet op, winkels hebben staan wat leverbaar is. Vaak zoeken klanten titels die allang uitverkocht zijn, er is geen winkelier die zegt geef mij die nieuwe leverbare boeken maar en dan krijg jij van mij die moeilijke boeken. Openingstijden wijzigen heb ik wel eens aan gedacht en zelfs ook al eens geprobeerd. Dat leverde geen extra omzet op. Ook gekoelde frisdrank heb ik al gedaan, ook geen succes. Een koffiehoekje gaat niet lukken omdat daar simpelweg geen ruimte voor is. Overigens zijn we al een tijdje aan het nadenken om er iets anders bij te gaan verkopen maar wat? Dingen waar we aan dachten: - Boeken (geen verstand van) - Tweedehands cd's / dvd's (weinig omzet per artikel) - Snoep (waarom sluiten alle snoepwinkels) - Meer merchandise zoals disney beelden en action figures (lage omzetsnelheid, hoge investering, hebben we al eens geprobeerd) - Bord- en kaartspellen (geen verstand van en er zit al een gespecialiseerde winkel hiervoor in de stad) Mochten jullie nog iets kunnen bedenken, hou je vooral niet in.
  7. @qudo Hier heb ik ook aan gedacht maar er ziten wat haken en ogen aan. Wat betreft het retoursturen, dat is geen optie. Op alle nieuwe uitgaven zit een retourrecht van 9 maanden tot 1 jaar, Alles wat teruggestuurd wordt door winkels, wordt vernietigd. Dit schijnt goedkoper te zijn dan de boeken weer in de voorraad op te nemen en opnieuw te versturen naar winkels. Ongelofelijk maar waar. Verder heb ik met mijn leveranciers prettige contacten. De meeste doen heus niet zo moeilijk en er valt zeker met te praten. Ze weten zelf ook wel dat het met de hele branche slecht gaat. Er zijn in Nederland nog amper 30 stripwinkels en een gedeelte daarvan staat er niet beter voor dan ik. Onder andere lage marges (35%) zijn daar de oorzaak van. @ronaldinho Helaas hebben we een lening die dan niet betaald kan worden. Leveranciers zal nog wel lukken.
  8. Ik begrijp dat als ik zou willen of moeten stoppen dat de WSNP de beste optie is ? Moet ik dat aanvragen bij de gemeente? Want ik heb hier ook ergens gelezen dat de gemeente geen ondernemers helpt. Faillissement kan je beter voorkomen begrijp ik.
  9. Bedankt voor jullie suppersnelle reakties. Mijn boekhouding is op orde, die wordt gewoon wekelijks bijgewerkt. Het aangegeven topic heb ik gelezen, daar staan wel bruikbare tips in. Wat betreft de stripmap, die bestaat al heel lang. Echter lezen kinderen tegenwoordig niet zoveel strips meer. Die hebben toch echt liever een nintendo of een playstation. Ik heb er al moeite mee om mijn eigen kinderen strips te laten lezen.
  10. Na 2 jaar de eindjes aan elkaar knopen, betalingsafspraken maken met leveranciers en hopen dat ik me eraan kan houden, zie ik nu even niet meer wat ik moet doen. De situatie is als volgt. In 2005 zijn wij begonnen met onze winkel. Onze omzet ging steeds een beetje omhoog, er zat een stijgende lijn in tot eind 2008. Diverse klanten werden werkloos en de omzet begon na een tijdje te dalen. De crisis sloeg hard en onverbiddelijk toe! Stripboeken lezen en verzamelen is puur hobby natuurlijk en 1 van de eerste dingen waarop bezuinigd zal worden als dat nodig is. Er ontstonden op den duur betalingsproblemen maar telkens kwamen we er wel uit. Nu is de situatie dat we te weinig voorraad hebben om nog een kostendekkende omzet te realiseren. Echter geld om de voorraad nog aan te vullen is er niet meer. Van de bank hoef ik op dat vlak ook niets te verwachten. We hebben al wel onze maandelijkse kosten flink verlaagd waar ik natuurlijk heel blij mee ben maar ik vrees dat het toch niet genoeg is. Nu zijn er natuurlijk 2 mogelijkheden: Stoppen of doorgaan. Voorlopig ga ik uit van optie 1, want als de voorraad niet aangevuld kan worden kunnen we ook niet doorgaan. Overigens wil dit niet zeggen dat ik niks meer in mijn winkel heb staan, die staat gewoon bomvol, maar de nieuwe uitgaven komen nu niet meer binnen en dat is in mijn branche natuurlijk het belangrijkste. Tevens levert deze situatie zo veel stress op dat ik gisteren de ochtend bij de cardioloog mocht doorbrengen. Inmiddels zijn mijn nachten regelmatig een "living hell", de voornaamste reden hiervan is dat ik steeds nee moet verkopen aan mijn klanten. Dat doet me echt pijn. En dat ik mijn kinderen niet eens hun zakgeld kan geven doet me misschien me nog wel het meeste pijn,. En klanten zijn natuurlijk niet gek, na 3x nee gaan ze wel ergens anders shoppen. Ze moeten dan wel naar een andere stad, want ik ben de enige in de omtrek. Maar er is natuurlijk ook nog het internet waar klanten terecht kunnen. Stel dat ik besluit te willen stoppen, of te moeten stoppen, welke stappen moet ik ondernemen want daar kom ik niet alleen uit. Ik heb gezocht, gegoogled, gelezen (voornamelijk hier) maar ik lees zoveel tegenstrijdige berichten dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Ik lees vaak dat je het beste een gespecialiseerd bureau in de arm kunt nemen die alles met je gaat regelen maar waar moet ik die dan van betalen? Geld is er niet meer. Er komt nog wel geld binnen natuurlijk maar daar moet ik toch echt mijn kosten en leveranciers van betalen. O ja, en ik moet ook nog eten. Zoals jullie misschien begrijpen ben ik inmiddels echt aan het einde van mijn latijn. Er moet nu echt iets gaan gebeuren wil ik hier niet aan onderdoor gaan. Mijn vraag is dus of iemand mij kan vertellen wat ik nu het beste kan doen. Faillissement, schuldhulpverlening, schuldsanering, wsnp, ik weet t niet meer :( Ik hoop dat mijn verhaal niet te lang is geworden.. Verdere info: Het is een VOF (ik en mijn vriendin), we wonen in een huurhuis en hebben samen 3 kinderen. Mijn vriendin werkt sinds vorig jaar fulltime omdat we al aan zagen komen dat we het zwaar zouden krijgen maar ze krijgt maar een minimum salaris. Niet genoeg om onze vaste lasten van te betalen.
  11. Als je gebruikte goederen inkoopt en je betaald daar meer dan 227 euro voor, dan moet jij een inkoopverklaring opstellen en laten ondertekenen door de verkoper. Indien je minder inkoopt dan 227 euro volstaat een bonnetje voor je administratie. Zie ook: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-05.html#P49_7250
  12. Ik neem ook vaak pakketjes aan voor de buren maar ze stoppen dan wel altijd een briefje in hun brievenbus zodat de buren weten dat er bij mij een pakket ligt voor hun. De buurvrouw komt het pakket dan netjes ophalen. Op de pakketjes die ik verstuur plak ik ook altijd een sticker "Alleen huisadres" en dat werkt volgens mij goed. Ik krijg nooit geen klachten van mijn klanten dat pakketjes niet aankomen. Grotere bestellingen verstuur ik overigens altijd verzekerd, dit kost maar 1,50 extra geloof ik.
  13. Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en er is me nog 1 ding niet helemaal duidelijk. Ik vat het even simpel samen: - Bij goederen waar 19% BTW op zit moet je ook 19% BTW afdragen over de verzendkosten die je in rekening brengt aan de klant. - Bij goederen waar 6% BTW op zit moet je ook 6% BTW afdragen over de verzendkosten die je in rekening brengt aan de klant. - Bij een combinatie van bovenstaande goederen moet je 19% BTW afdragen over de verzendkosten die je in rekening brengt aan de klant. Maar nu: Ik verkoop ook tweedehands goederen via mijn website, als een klant dus uitsluitend tweedehands goederen besteld en dus geen BTW betaald over deze goederen, hoef ik dan ook geen BTW te betalen over de verzendkosten die ik in rekening heb gebracht?
  14. Ik ga voor een ford focus station: - Genoeg laadruimte (erg belangrijk voor mij) - Zeer goede kwaliteit, zeker motorisch en dus betrouwbaar - Goedkoop in onderhoud en reparatie (de sloop ligt vol met die dingen dus voor een paar tientjes te maken) - Representatief genoeg Op marktplaats zou ik voor deze gaan (€ 4750) : Ford Focus 1.8 Tdci 84kW Ambiente Van Kilometerstand: 133.000 km Brandstof: Diesel Bouwjaar: 2003 Transmissie: Handgeschakeld (5 versnellingen) Kleur: Zilver Motorinhoud: 1.753 cc Aantal cilinders: 4 Vermogen: 85 kW (116 PK) Topsnelheid: 193 km/u Wielbasis: 261 cm Gewicht: 1.300 kg Laadvermogen: 460 kg Maximaal trekgewicht: 1.300 kg (geremd) Gemiddeld verbruik: 5,5 l/100km (1 op 18,2) Motorrijtuigenbelasting: € 73 per kwartaal (Let op: voor particulieren geldt een ander tarief!) BTW/Marge: BTW (Bedrijven kunnen de BTW terugvorderen van de belasting) Prijs is exclusief BTW Al onze occasions worden afgeleverd met een nieuwe APK en gratis service beurt.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept