Ga naar inhoud
  • 0

Site raakt verouderd > updaten of compleet nieuw?

Ik heb nu sinds 2007 een shop draaien. De shop verkoopt audio-, video- en computerkabels. Vanaf het begin af aan draait de site goed en waren de reacties van klanten/bezoekers zeer lovend. Echter loop ik nu tegen het feit aan dat de site verouderd begint te raken.

 

De site is destijds opgezet met de volgende eisen;

- Het (laten) maken van de site mocht zo goed als niks kosten.

- Hij moest rust uitstralen, eenvoudig in gebruik zijn en niet te flashy/fancy zijn.

- Het bestel- en betaalproces moest gestroomlijnd lopen.

- Doorzoeken van de site moest goed (vlot en accuraat) gaan

- De site moest goed bevriend raken met Google.

 

Bovenstaand is allemaal goed gelukt. De site draait op een open-source webshop programma (Zen-Cart), hij is nog steeds vlot in het laden en er zijn weinig afhakers in het bestel- en/of betaalproces. Bovendien is er veel bezoek en is de conversie zeer hoog.

 

Echter zijn er nu de volgende knelpunten:

 

- Grootte van het assortiment.

Er staan dusdanig veel artikelen op de site dat de klant soms niet meer weet waar hij het moet zoeken. Een oplossing hiervoor zou een zeer uitgebreide zoekfunctie moeten zijn. Zo zou de klant moeten kunnen zoeken op type kabel, kwaliteitsklasse, levertijd en zelfs op het type apparatuur wat aangesloten zou moeten worden. Probleem: de open-source software kan hier niet goed mee overweg, dergelijk in laten bouwen kost een fortuin, nog buiten het feit dat bijna geen bedrijf hier aan wilt beginnen omdat het zo complex zou zijn.

 

- Uiterlijk van de site

Steeds vaker krijg ik te horen dat de site er 'stoffig' en 'verouderd' uit ziet. Dit klopt ook wel als je kijkt naar andere fancy webshops. Bij mijn site is het vrij duidelijk dat er open-source software achter draait. Het menu is vrij standaard en saai. Bovendien is er later veel aan toegevoegd, met name op de homepage en in de twee menu kolommen. Het is een beetje een allegaartje aan het worden. Probleem: Ik en geen van mijn collega's is goed in programmeren en/of beeldbewerken om het geheel wat op te leuken.

 

- Back-end is ontoereikend

Dagelijks alleen al zijn we met het printen van de orders en bijbehorende labels voor op de pakketten een paar uur bezig. De admin achter de shop heeft geen functies zoals het in één keer printen van alle nieuwe orders of labels. De labels worden bovendien gemaakt met Parcelware van TNT post en dit is nu nog copy-paste werk in het magazijn.

Ook is het voorraadbeheer ontoereikend. We hebben honderden artikelen op voorraad maar er is geen functie voor bijvoorbeeld voorraadlokaties, inkooplijsten en dergelijk. De artikelen op de pakbonnen staan er nu in willekeurige volgorde op.

Probleem: Een koppeling tussen Parcelware en Zen-cart is er nog niet. Zoiets laten maken kost ook weer een fortuin. Hetzelfde geld voor het printen van de orders en de voorraadlokaties.

 

 

Ik heb al bij diverse bedrijven geïnformeerd. Een complete shop nieuw laten bouwen die aan onze eisen voldoet kost tientallen ruggen (Ik stel kennelijk vrij hoge en ambitieuze eisen). Als voordeel biedt dit dat de site voorbereid zou zijn op de toekomst. Waar ik wel mee zit is dat de huidige site heel goed geïndexeerd staat in Google. Bij een nieuwe site moet dit allemaal opnieuw gebeuren en dan ontstaat er dus als het ware een gat. Bovendien zijn er nog een aantal kleine praktische probleempjes zoals dat alle producten mogelijk overnieuw ingevoerd zouden moeten worden, de werking weer wennen is voor ons en voor onze klanten en of de SEO uberhaupt goed uitpakt.

 

Er is een bedrijf gespecialiseerd in het aanpassen van Zen-Cart en deze zou het gros van de problemen kunnen oplossen maar ook zij vragen de hoofdprijs. Dan is nog maar de vraag of Zen-Cart uberhaupt toereikend zou zijn voor de toekomst. Het grote voordeel is echter dat de site "seo technisch" zou blijven zoals deze is en de praktische werking gelijk zou blijven.

 

De huidige site is hier te vinden.

 

Mijn eerste vraag aan jullie is dan ook; wat vinden jullie van de site zoals deze nu is? Vinden jullie deze er ook verouderd uit zien of zou hij nog prima mee kunnen?

 

En zouden jullie de site geheel nieuw laten bouwen, laten bijwerken door een professioneel bedrijf of zou ik eventueel zelf relatief eenvoudig wat aan kunnen passen zodat ik nog even voort kan met de huidige site?

Uiteraard zou ik ook graag alle andere op- of aanmerkingen over de site horen!

 

Alvast bedankt voor jullie tijd! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naar mijn mening straalt de site wel rust uit. Het is niet zo druk als een gemiddelde webshop dat je tegen komt, daartegenover staat dat het ook niet direct een professionele sfeer uitstraalt. Wel vind ik dat het een betrouwbare indruk wekt.

 

- Grootte assortiment

als commentaar op de uitgebreide zoekfunctie: ik zie een paar velden waarvan ik denk dat ze overbodig zijn voor gebruikers, zoals "inclusief sub-categorieen" en het zoeken op datum (overigens staat bij het zoeken op min en max prijs ook een label "zoeken op datum"). Ik denk zelf dat het voor bezoekers/gebruikers niet relevant is wanneer een product is toegevoegd. Wel kunnen vaste shoppers aan de hand van dat veld naar nieuwe artikelen zoeken sinds hun laatste bezoek, maar hiervoor zou je bijvoorbeeld een nieuwsbrief kunnen introduceren, waarbij de producten aansluiten op de voorkeuren van de klant (gepersonaliseerde nieuwsbrieven?).

 

Dat geen bedrijf er aan wil beginnen, kan ik me voorstellen. Ik ben zelf webontwikkelaar (op technisch vlak, php) en vaak kost het mij evenveel tijd om een webshop van klad op te zetten dan grote(re)/meerdere aanpassingen door te voeren in een bestaand systeem (hierbij het ik het dus echt over grotere aanpassingen in tegenstelling tot de punten die jij opsomt).

 

- Uiterlijk van de site

Zie eerdere opmerking. Overigens denk ik dat als je meerdere kolommen of blokken toe gaat voegen om de informatie te verdelen, het juist dan een drukker geheel wordt. Dit is namelijk wat je bij veel andere webshops wel ziet, en die komen in mijn ogen te druk over.

 

- Back-end is ontoereikend

Zoals gezegd kan het doen van aanpassingen soms veel tijd in beslag nemen. Het is vaak moeilijk om in te schatten wat je tegen gaat komen, waar je tegen aan gaat lopen, et cetera. Juist die onzekerheid/risico's kan ervoor zorgen dat er veel speling wordt meegenomen door bedrijven waardoor ze een hoge prijs vragen. In elk geval moet het -hoe slecht een systeem ook is- zeker wel mogelijk zijn om functies als het printen van orders toe te voegen aan een systeem.

 

Verder: ook wanneer je een nieuwe shop laat bouwen, kun je aangeven dat de url's behouden moeten blijven. De huidige producten zouden ook bij een nieuwe webshop eenvoudig verhuist kunnen worden, gegevens zouden niet opnieuw ingevoerd hoeven te worden (tenzij de huidige database zo slecht opgezet is, dat er nog wel handmatig gecontroleerd en bijgewerkt moet worden).

 

Ik denk dat je het best, voordat je ook maar iets aan laat passen, je je klanten specifieke vragen stelt over de navigeerbaarheid, ontwerp/indeling, zoekmogelijkheden. Verder misschien kijken naar de toekomst, een nieuwsbrief kan hierin misschien een idee zijn. Verwacht je in de toekomst andere uitbreidingen?

Indien je sterkste motivatie "voorbereid voor de toekomst" is, zou ik in elk geval wachten wanneer er van je klanten uit geen wensen voor aanpassingen zijn. Ook over 5 jaar kun je nog een nieuwe webshop laten bouwen of aanpassingen laten doen. Zeker tot die tijd zal je webshop nog goed blijven functioneren en niet achterlopen. Overigens sluit je in dat geval de komende 5 jaar wel bepaalde doelgroepen uit -zoals personen met bijvoorbeeld visuele beperkingen-. Als je dus ook bereikbaar wilt zijn/blijven voor alle doelgroepen, is het inderdaad verstandig uit te kijken naar uitbreidingen of andere mogelijkheden/alternatieven.

 

Je kunt voor jezelf nog beweegredenen opschrijven -dus welke aanpassingen zijn gewoonweg noodzakelijk- om uit te kijken naar aanpassingen in het systeem of een nieuwe webshop. Eén die ik opmaak uit je bericht is het printen van orders en de koppeling tussen Parcelware (ken ik overigens niet) en Zen-cart. Ik heb het idee dat de andere twee punten voort komen uit reacties van je klanten. Indien het bij dit soort punten blijft, is het misschien verstandiger om in eerste instantie het huidige systeem aan te passen op die punten, ipv een nieuwe shop te overwegen.

 

Overigens heb ik te weinig ervaring met Open Source Webshops om je hierin te kunnen adviseren. Ik denk dat je daarvoor het beste kunt wachten op reacties van personen die er in de praktijk ervaring mee hebben.

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Het uiterlijk van je site zou ik maar gewoon laten vallen als argument. Als er geen structurele fouten in het design zitten (en je geeft zelf al aan dat er weinig afhakers zijn de site een hoog conversie-percentage heeft) en je alleen wel eens hoort dat de site er "oud en stoffig" (wat dat ook maar mag betekenen) uitziet, zou ik dit niet laten meewegen. Kijk bijvoorbeeld eens naar een paar ontzettend succesvollle sites in NL: Hyves en Marktplaats. Beide zijn nou niet direct het boegbeeld van creatieve hoogstandjes...

 

Verder zou ik het hele vraagstuk iets anders benaderen en daarbij ga ik ervanuit dat jouw meeste bezoekers via zoekmachines op je site terechtkomen (roep maar als ik er naast zit) en SEO waarde van cruciaal belang is voor jouw onderneming. Indien je geen reden kunt bedenken waarom je absoluut vanaf punt nul met een geheel nieuwe site zou moeten beginnen, zou ik het gewoon NIET doen. Het risico dat je je huidige relatie met Google (en andere zoekmachines) beschadigd lijkt mij gewoonweg te groot.

 

Wat betreft de omvang van je assortiment; lijkt mij toch niet al te lastig hier wat verbetering in aan te brengen dmv eventueel een betere zoekfunctie of structurering van je assortiment.

 

Wat betreft de problemen met je backend; als ik mij niet vergis is Zen Cart ook gewoon geschreven in PHP en zou het dus geen probleem hoeven te zijn een programmeur in te huren en hem of haar de benodigde extra functionaliteit te laten programmeren.

 

Succes ermee!

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0

- Grootte van het assortiment.

Er staan dusdanig veel artikelen op de site dat de klant soms niet meer weet waar hij het moet zoeken. Een oplossing hiervoor zou een zeer uitgebreide zoekfunctie moeten zijn. Zo zou de klant moeten kunnen zoeken op type kabel, kwaliteitsklasse, levertijd en zelfs op het type apparatuur wat aangesloten zou moeten worden. Probleem: de open-source software kan hier niet goed mee overweg, dergelijk in laten bouwen kost een fortuin, nog buiten het feit dat bijna geen bedrijf hier aan wilt beginnen omdat het zo complex zou zijn.

 

Ik heb net drie kabels opgezocht op je site. Geen enkel probleem met het vinden van de kabels. Wist namelijk wat ik wilde hebben, kon via je navigatie zo doorklikken en kreeg een overzichtelijk pagina met maximaal 10 artikelen. En die tien waren dan in de meeste gevallen verschillende lengtes. Enige keuze momentje was het merk kabel. Verschil tussen 'monster', 'hq' etc is mij niet bekend. Dat kun m.i. beter oplossen door gerelateerde producten te tonen ('deze HDMI kabel is ook beschikbaar van ....') dan met een zoekfunctie waar ik alsnog moet kiezen voor een merk.

 

Het probleem ontstaat pas wanneer ik niet weet wat ik wil hebben. Daar helpt type, kwaliteit of levertijd me ook niet verder. Type apparatuur wel natuurlijk maar dat lijkt me ten eerste een (leuke) uitdaging en ten tweede is dat denk ik niet je doelgroep. Mijn moeder koopt haar kabel gewoon bij haar tv. Ik zal ze eerder bij jou bestellen (zeker gezien de prijzen ;) ) De groep tussen deze twee uiterste heeft baat bij extra informatie over bijvoorbeeld de verschillende mogelijkheden om je dvd aan te sluiten op je tv. Maar dat lijkt me minder geschikt voor een zoekfunctie.

 

Ik zou het navigeren in het grote aanbod dus niet zoeken in een uitgebreide zoekfunctie. Wel verbeteren door eerder genoemde 'zie ook deze kabel van een ander merk' ('andere mensen kochten ook' lijkt me voor je site nutteloos; wat heb ik aan het feit dat iemand een 3,5mm toslink kabel koopt terwijl ik naar dvi-hdmi kabels kijk?) En wil je het echt mooi maken selecties op eigenschappen zoals informatique doet.

 

Sowieso is het nuttig om 'identieke' producten met verschillende prijzen naast elkaar te zien. Mensen neigen om in het midden te gaan zitten als er keuze is. Dus niet de goedkoopste, dat is vast niet goed genoeg voor me :)

 

Als er al geen module voor gerelateerde producten bestaat voor zencart is het technisch niet zo'n enorme uitdaging. Categoriseren kan, al naar gelang het soort/aantal categorie, een stuk grotere uitdaging zijn. Al was het maar om de informatie consequent en compleet te maken.

 

Uit nieuwsgierigheid: wat versta jij onder een fortuin?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het uiterlijk is inderdaad niet mijn grootste reden om de site te laten veranderen.

 

Het gaat er voornamelijk om dat er nu uren per dag gaan zitten in het uitdraaien van orders -dit moet nu per order afzonderlijk- en het creeeren van labels voor op de pakketten. Dit is nu copy-paste werk. Als dit geautomatiseerd gaat dan scheelt dat al enkele uren per dag. Een module voor het uitdraaien van alle orders tegelijk is niet zo moeilijk. Het koppelen van Parcelware voor de labels en zen-cart is zo goed als onmogelijk is mij vertelt.

Dit heeft onder andere te maken met de databases die nu verkeerd opgemaakt zouden zijn.

 

Verder zou de uitgebreide zoekfunctie inderdaad vooral moeten zorgen dat men een keus tussen verschillende merken en/of kwaliteitsklasses kan maken. Het gros van de klanten weet inderdaad al exact wat voor type kabel ze moeten hebben, maar hebben geen idee welke kwaliteit kabel het beste past bij hun systeem.

 

Wat ik misschien ook niet goed naar voren heb laten komen is dat een compleet nieuwe site of de huidige aan laten passen qua kosten eigenlijk geen verschil maakt.

 

Even kort wat reacties:

 

Kijk bijvoorbeeld eens naar een paar ontzettend succesvollle sites in NL: Hyves en Marktplaats. Beide zijn nou niet direct het boegbeeld van creatieve hoogstandjes...
Dat klopt! Daar had ik eerlijk gezegd nog niet bij stil gestaan..

 

Het risico dat je je huidige relatie met Google (en andere zoekmachines) beschadigd lijkt mij gewoonweg te groot.
Klopt, hier ben ik ook bang voor. Echter, wat wel gezegd kan worden is dat ik opzich zelf weinig bewust SEO gedaan heb met de site. Zen-cart zelf lijkt al goed opgenomen te worden door google, dit in combinatie met het actueel houden van de site is al goed genoeg voor een mooie positie. Ik kan me voorstellen dat als er iemand met verstand van SEO er tegen aan gaat dat dit resultaat alleen maar beter zou worden. Echter krijg ik zelf vaak het idee bij een bedrijf die mijn site gaat optimaliseren vooral zijn eigen portemonnee erg optimaliseert in plaats van mijn site. Dit is overigens niet gebaseerd op eigen ervaringen.

 

Wat betreft de problemen met je backend; als ik mij niet vergis is Zen Cart ook gewoon geschreven in PHP en zou het dus geen probleem hoeven te zijn een programmeur in te huren en hem of haar de benodigde extra functionaliteit te laten programmeren.
Dat klopt, maar Zen-Cart zelf schijnt nogal een troep te zijn wat code betreft. Bovendien is Parcelware een toepassing op een desktop en daar een koppeling tussen maken zou zeer moeilijk zijn.

 

Wel verbeteren door eerder genoemde 'zie ook deze kabel van een ander merk' ('andere mensen kochten ook' lijkt me voor je site nutteloos; wat heb ik aan het feit dat iemand een 3,5mm toslink kabel koopt terwijl ik naar dvi-hdmi kabels kijk?)
Hier hebben we ook naar gekeken. Zencart heeft nog geen werkende (of in elk geval makkelijk te installeren) module hiervoor. De enige module die er nu voor beschikbaar is die werkt niet omdat er eerst een ander script gedraaid zou moeten worden op de server. Kortom; technisch verhaal waar ik zelf onvoldoende verstand van heb.

De "andere klanten kochten ook.." module is een standaard functie van zen-cart. Vroeger gebruikte ik deze functie om gelijkende kabels bij bepaalde kabels te laten zien, maar tegenwoordig werkt dat niet meer omdat er te veel besteld wordt en de inhoud van deze module constant veranderd.

 

Uit nieuwsgierigheid: wat versta jij onder een fortuin?

Ik heb van meerdere bedrijven offertes ontvangen met bedragen van 50.000 tot 100.000 euro. Dit is bijna het duizend-voudige van wat huidige site gekost heeft.. Voor dat bedrag zou de site wel alle functionaliteiten bevatten die ik maar zou willen. Aan de reacties van sommige vertegenwoordigers/verkopers van dergelijke bedrijven te merken stel ik dus kennelijk vrij ambitieuze eisen.

Ik heb echter nu een paar bedrijven gevonden die voor een iets zachter een nieuwe shop willen bouwen. Ik probeer me dus oa. aan de hand van dit topic een beeld te vormen of dat nodig is of dat ik ook op het huidige systeem nog verder zou kunnen.

Link naar reactie
  • 0

U zegt dat uw voornaamste probleem het uitdraaien van orders is. Het lijkt mij dat er nog eens goed onderzocht moet worden of er niet toch een oplossing mogelijk is om dat te automatiseren. Mijn inziens is een bedrag van 50.000 tot 100.000 nogal voorbarig.

Laat uw klanten snel en eenvoudig hun afspraken bij u plannen:

http://afspraak.misdefinitie.nl

Maatschappelijke weblog:

http://www.misdefinitie.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat je zelf weinig aan SEO hebt gedaan is op dit moment niet bijzonder relevant. Het is een simpel feit dat je site op dit moment goed is geindexeerd en bezoekers je goed weten te vinden.

 

Ook moet je niet teveel laten wijsmaken door zogenaamde "SEO" experts. De exacte interactie tussen websites en zoekmachines en de manier waarop rankings worden bepaald zijn zaken die zoekmachines koste wat het kost geheimhouden; men kan dus een poging doen om dezelfde resultaten met een nieuwe site te halen in termen van indexering en hoeveelheid verkeer, maar garantie dat alles hetzelfde blijf heb je gewoonweg niet.

 

Er wordt hier ook al geroepen om bijvoorbeeld een poging te doen om alle URL's te behouden; laten we stellen dat dit inderdaad gebeurt; met een nieuwe site veranderd de opbouw en content per pagina enigszins en we kunnen nooit met zekerheid zeggen dat de pagerank van een pagina hetzelfde gaat blijven of niet. Ik heb gevallen gezien waar het inderdaad gebeurde dat URL's werden behouden maar de pagerank in Google aanzienlijk achteruit ging. Oppassen geblazen dus!

 

Dat de code van Zen Cart is een rotzooi is heb ik inderdaad al vaker gehoord; echter zou dit volgens mij nog steeds niet veel uit hoeven te maken. Wanneer de functionaliteit uit zou willen breiden is het belangrijkste element je data; en deze staat allemaal netjes in een MySQL database. Je zou dus zelfs kunnen besluiten om een geheel nieuwe gebruikersinterface (webpagina's of een desktop/server applicaties) die werkt met de data uit je MySQL database, op deze manier heb je helemaal niets te maken met de slechte code van Zen Cart.

 

 

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 0
Er wordt hier ook al geroepen om bijvoorbeeld een poging te doen om alle URL's te behouden
Ik zeg overigens dat het bij de bouw van een nieuwe webshop het mogelijk is om de url's te behouden. Ik sluit me verder bij je aan dat het niet de enige factor is in het intact blijven van de zoekmachine resultaten. Het veranderen van de html-structuur kan hierin ook een (zowel positieve als negatieve) rol spelen.

 

Ik hoop trouwens aan te mogen nemen dat de genoemde bedragen voor een nieuwe webshop, inclusief SEO-stimulering is en het printen van orders en het uitbreiden van zoekmogelijkheden niet het enige is dat er onder valt..

Blue 2 Blond voorziet het MKB van gebruiksvriendelijke, toegankelijke, functionele CMS gestuurde maatwerk websites en webapplicaties

 

http://www.linkedin.com/in/erwinhofman

Link naar reactie
  • 0

Offertes van 50 tot 100 duizend euro heb ik in het verleden ook ontvangen dat ik ging kijken voor de bouw van een nieuwe webshop.

 

Toen ik eens verder ging rondkijken kwam ik op een standaard software pakket (x-cart) dat voor een 1500 euro eigenlijk al de belangrijkste basis bood en ik uiteindelijk voor een 15 duizend euro heb laten aanpassen naar mijn wensen in de loop van de tijd.

 

Helaas is dat door uitbreiding op uitbreiding niet helemaal naadloos op elkaar aangesloten en ga ik nu de boel opnieuw vernieuwen.

 

Nu heb ik een software pakket gevonden dat alles bied dat ik in het vorige pakket zelf had laten bouwen en dat pakket is zelfs helemaal gratis (magento).

 

Omdat ik echter nu nog meer uitbreidingen wil ga ik het geheel door een bedrijf laten instaleren, configureren en uitbreiden en nieuwe layout laten maken.

Ik ben dan een paar duizend euro kwijt maar heb uiteindelijk hetzelfde (of eigenlijk nog meer) als dat ik dat pakket voor 100 duizend euro helemaal zelf had laten bouwen (wat overigens nooit een optie geweest is voor mij).

 

Maar belangrijkste is dat je door elke aanpassing in je shop je in 1 keer je posities in de zoekmachine kan kwijtraken of je klantgedrag helemaal kan veranderen.

 

Als het even dus niet hoeft NIKS aanpassen in je shop.

 

Beter is voor een paar honderd euro een goede export functie te laten bouwen waarmee je alle gegevens uit je shop kan exporteren en kan importeren in een boekhoud programma als snelstart of exact online.

 

Ik weet dit uit ervaring en dat is ook de reden dat ik nu wel nog de boel opnieuw laat bouwen, ik moet wel omdat eerdere aanpassingen ook mijn posities hebben aangetast en ik met deze aanpassing die schade ongedaan hoop te maken.

 

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     4,6k 118

Probeer in dit soort situaties altijd als enige focus te behouden: Het gaat om de sales. Dus als iemand zegt dat het lelijk er uit ziet: Verkoopt het daardoor minder? Zoniet: Lekker zo laten. Scheelt je investering en scheelt je risico van omzetdaling.

 

Je kan beter kijken als je meer sales wilt halen waar je nog wel verbeteringen aan kan brengen.

 

Daarnaast natuurlijk die orderbevestigingen. Dat kan je echter ook eenvoudig doen met een externe tool, dat mogen de kosten niet zijn. Dat kan op veel verschillende manieren opgelost worden.

 

Als je dan echt toch besluit groots aan de slag te gaan dan zou ik een totaal nieuwe start maken. Dus niet voor heel veel geld gaan klussen aan je bestaande site maar een nieuwe bouwen. Dit kan je bijvoorbeeld doen op basis van je huidige layout.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je een zencart webshop hebt. Dit is een osCommerce basis. Voor osCommerce zijn voldoende interessante contributies die je werk aantrekkelijker kunnen maken. Zoals importeren en exporteren van je producten (easypopulate) een contributie om te kunnen exporteren naar parcelware voor de adresstickers, snel je voorraad bijwerken, exporteren naar een boekoudpakket etc.

 

Aan de voorkant hoef je niet veel te doen behalve dat belachelijke centershop er uithalen of het de rechterkolom laten vervallen als je producten bekijkt, dat brengt veel meer rust op je site (ziet er in FireFox niet goed uit nu). Het verschil in lettergrootte is ook ondoenlijk. De lettergrootte voor H1 en H2 zijn in je CSS zo aangepast. Verder vind ik het uiterlijk passen bij de producten, je hoeft geen slick uiterlijk, dit schept alleen maar wantrouwen denk ik.

 

Link naar reactie
  • 0
Voor osCommerce zijn voldoende interessante contributies die je werk aantrekkelijker kunnen maken. Zoals importeren en exporteren van je producten (easypopulate) een contributie om te kunnen exporteren naar parcelware voor de adresstickers, snel je voorraad bijwerken, exporteren naar een boekoudpakket etc.

Het implementeren van losse bestaande modules is bij mijn shop wat moeilijker. Er is al redelijk wat aangepast dus veel modules werken niet zonder dat die op hun beurt ook eerst weer aangepast zijn.

 

Ook moet je niet teveel laten wijsmaken door zogenaamde "SEO" experts
Dat deed ik sowieso al niet. Ik ben opgegroeid met internet en weet wel aardig hoe een en ander in elkaar steekt. :)

 

Ik begrijp uit de verschillende reacties dat het zeer de moeite zou lonen om de huidige shop aan te passen in plaats van een compleet nieuwe shop te laten maken. Ik denk dat ik dit dan ook ga laten doen. In elk geval bedankt voor jullie input en tijd!

Link naar reactie
  • 0
Ik begrijp uit de verschillende reacties dat het zeer de moeite zou lonen om de huidige shop aan te passen in plaats van een compleet nieuwe shop te laten maken. Ik denk dat ik dit dan ook ga laten doen. In elk geval bedankt voor jullie input en tijd!

 

Als ik lees dat je bestaande modules niet kunt gebruiken omdat die niet werken door aanpassingen aan je shop dan heb je denk ik het belangrijkste probleem van oscommerce / zen-cart ontdekt: het zit nogal houwtje-touwtje in elkaar. Ik heb zelf een aantal grotere software pakketten geschreven en eens in de code van zen-cart gedoken. En was niet erg onder de indruk (understatement ;) ) Misschien dat aanbieders om dezelfde reden niet aan je uitbreidingen willen / de 'hoofdprijs' vragen.

 

Het risico dat je indexering door google verslechterd, hoewel ik dat niet wil onderschatten, heb ik nog niet gezien. Zonder enige rekening te houden met indexering heb ik een shop vervangen met als effect dat de bezoekersaantallen stegen. Bij een tweetal andere sites, waar wel rekening gehouden is met inkomende links e.d., was afgezien van een tijdelijke dip van circa een maand, niets te merken. Drie ervaringen is te weinig om een conclusie te trekken maar zo somber als ik het hier lees ben ik niet. Sowieso kun je een tijdelijk dip meerekenen in de ontwikkelkosten (al dan niet door extra investering in bezoekers door adwords en/of wat extra SEO)

 

Ik zou dus vooral niet doorgaan met de huidige shop.

 

Helemaal vanaf nul laten bouwen zou ik ook niet doen. Ik heb een webshop vanaf nul gebouwd (Computershop Delft) Totaal niet rendabel. Merendeel van de functionaliteit kun je via bestaande pakketten voordeliger inkopen en iemand met ervaring met zo'n pakket moet het voor een normale prijs op maat kunnen maken. Maar opdrachtgever is een vriend van me en voor mij was het een leuke 'vingeroefening' om de fijne details van PHP te leren :D

 

Lees Vossie z'n advies nog eens. En, voor zover je het nog niet gedaan hebt, kijk ook naar commerciele winkelsoftware-pakketten.

Link naar reactie
  • 0

Als ik lees dat je bestaande modules niet kunt gebruiken omdat die niet werken door aanpassingen aan je shop dan heb je denk ik het belangrijkste probleem van oscommerce / zen-cart ontdekt: het zit nogal houwtje-touwtje in elkaar. Ik heb zelf een aantal grotere software pakketten geschreven en eens in de code van zen-cart gedoken. En was niet erg onder de indruk (understatement ;) ) Misschien dat aanbieders om dezelfde reden niet aan je uitbreidingen willen / de 'hoofdprijs' vragen.

Ja deze conclusie had ik inderdaad ook al getrokken.

Ik zou dus vooral niet doorgaan met de huidige shop.

[...]

Lees Vossie z'n advies nog eens.

Vossie adviseert -onder andere- ook juist om vooral niks aan te passen in de huidige shop.. ..of begrijp ik het nu verkeerd?

En, voor zover je het nog niet gedaan hebt, kijk ook naar commerciele winkelsoftware-pakketten.

Hier heb ik vroeger al wel naar gekeken maar dat was toen geen optie omdat die allemaal buiten mijn (studenten-) budget vielen. Ik zal er nu nog een keer naar kijken want mijn budget is nu iets ruimer.

 

Waar ik ook aan zit te denken is gewoon een gerenommeerd software bedrijf met enig specialisme in webshops te zoeken en met hen een onderhoudscontract af te sluiten. Zodoende zouden zij de site actueel (dan bedoel ik op technisch vlak, niet inhoudelijk) kunnen houden en dat spaart mij op termijn een hoop werk met uitzoeken zoals ik nu bezig ben. Echter lees ik in diverse andere topics hier dat een onderhoudscontract juist af te raden is. Is zoiets echt heel slecht of alleen af te raden bij starters? De topics gingen namelijk vooral over startende shops voor zover ik ze gelezen heb..

 

Ik heb in elk geval alvast een paar offertes aangevraagd, ben benieuwd wat er uit komt :)

Link naar reactie
  • -2

Hoi,

 

Ik weet niet of je al een offerte hebt ontvangen van het bedrijf Vicus LINK VERWIJDERD DOOR MOD Ik werk hier sinds kort voor en zij weten alles van Zen Cart. Een nieuwe site realiseren kost daar met alle toeters en bellen, opleiding en vormgeving maximaal zo'n 10k. Dus een aanpassing van een bestaande zal een stuk goedkoper zijn.

 

Succes!

Richard.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik weet niet of je al een offerte hebt ontvangen van het bedrijf Vicus (www.vicus.nl). Ik werk hier sinds kort voor en zij weten alles van Zen Cart. Een nieuwe site realiseren kost daar met alle toeters en bellen, opleiding en vormgeving maximaal zo'n 10k. Dus een aanpassing van een bestaande zal een stuk goedkoper zijn.

 

Succes!

Richard.

Bedankt voor de tip, heb al sinds enkele maanden contact met Luuk en heb hem ook weer een nieuwe offerte laten maken :)

Nadeel is dat ik de site op een server van jullie zou moeten zetten in plaats van op mijn eigen servers.. Maar hier valt op zich mee te leven :)

Link naar reactie
  • 0

Vossie adviseert -onder andere- ook juist om vooral niks aan te passen in de huidige shop.. ..of begrijp ik het nu verkeerd?

 

Ik lees dat als het niet moet je het niet moet doen. Maar als je je conversie / omzet kunt verbeteren of andere wijzigingen wilt dan 'zul je moeten'. In jouw geval is de achterkant het belangrijkst maar als de basis niet geschikt is voor de gewenste wijzigingen....

 

 

Echter lees ik in diverse andere topics hier dat een onderhoudscontract juist af te raden is. Is zoiets echt heel slecht of alleen af te raden bij starters? De topics gingen namelijk vooral over startende shops voor zover ik ze gelezen heb..

 

Een onderhoudscontract is zo goed als de inhoud van het contract. Ik sluit ze zelf nooit af (niet als afnemer en niet als leverancier) tenzij er van te voren bekend is dat periodiek onderhoud vereist is. In alle andere gevallen is het m.i. alleen interessant als in het contract een prestatieverplichting is opgenomen. Met andere woorden bij een probleem lossen ze dat binnen een vaste tijd op. Anders betaal je voor het beschikbaar zijn van iemand die dan alsnog misschien niet beschikbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om de huidige site aan de buitenkant te laten opfrissen en aan de achterkant grondig aan te laten passen zodat we de huidige groei door kunnen zetten. Als de nieuwe site opgeleverd is zal ik het laten weten! :)

Link naar reactie
  • 0

Sinds vanmorgen is de site live. Vernieuwd zijn oa. de actieknoppen om artikelen te bestellen, de voorraadindicatie cq. levertijden bij artikel-lijsten en de site zelf is een stuk breder geworden en komt daarom dus een stuk rustiger over.

Ook kan ik nu artikelen aan elkaar linken (cross-sell) en dat is ook weer goed voor de verkoop.

 

Verder is de site aan de achterkant voorzien van allerlei leuke snufjes die het leven voor mij en de mensen in het magazijn een stuk gemakkelijker maken!

 

To-do list;

menu aan de linker kant inkorten door de indeling te veranderen.

artikelen aan elkaar koppelen tbv. cross-sell.

 

Graag hoor ik van jullie wat jullie er van vinden en uiteraard sta ik open voor kritiek, tips en suggesties!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.