Ga naar inhoud

afschrijven van directe salariskosten

Geplaatst:

jaguarschild

ik heb een verbouwing achter de rug en nu wil ik de daarbijbehorende kosten gaan activeren in mijn admistratie. Maar ik heb buiten de materiaalskosten ook salariskosten van mijn directe personeel op dit project geboekt, die hebben meegeholpen aan de verbouwing. Mag ik deze directe salariskosten ook gewoon gaan activeren?

groet,

Chris

Featured Replies

Geplaatst:

Ryan16600

Waarom zou je dat willen? Lijkt mij het beste om de kosten meteen te nemen in de P&L. Of speel je met de investeringsaftrek?

Fiscalist in de maak

Geplaatst:

ROVened

De directe salariskosten moet je activeren. Voor zover mijn kennis strekt is het niet mogelijk om over de geactiveerde salariskosten investeringaftrek te claimen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Geplaatst:

Jeroen Reith

Waarom activeren ?

Als je niet activeert benut je direct de aftrek.

www.reith.nl

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

omdat de directe salariskosten deel uitmaken van de stichtingskosten van de verbouwing, oftewel het gebruiksklaar maken. Die kosten moeten gewoon geactiveerd worden op de balans.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.