Live verslag van I LOVE TEKNO

Aanbevolen berichten

Het leek mij wel eens leuk om een live verslag te maken van een feest waarvan ik enkel als geluidsman aan wezig ben.

 

Hoewel het freelance gebeuren maar een klein deel van mijn omzet vormt, is het wel een hele stabiele en leuke manier om geld te verdienen.

 

Vanavond ben ik aan het werk in Watt te Rotterdam, wat 1 van de mileu vriendelijkste discotheken van Nederland moet zijn. Het is nu een jaartje open. Hiervoor zat het bekende Nighttown in het pand. (wel een tijdje dicht geweest)

 

Vanavond zijn er verschillende DJ's die tekno komen draaien. Voor de mensen die niet weten wat het precies is, Het is een beetje een kruizing tussen gabber en terror. Kortom Harde snelle bassen in combinatie met wat melodieen. En dat op 105 DB. Dat wil zeggen dat ik dus de set aan het afmixen ben met oordoppen in. Wel lastiger, maar vooral voor het behoud van mijn oren.

 

Het is nu bijna 0.30 en de zaal begint al lekker vol te lopen. Tussen 01.00 en 03.00 zal het op zijn drukst zijn. Om 06.00 moet het afgelopen zijn. Dan nog even opruimen en dan naar huis. Met een beetje geluk lig ik om 07.00 in bed. Dat zal waarcshijnlijk de tijd zijn dat de meeste van jullie opstaan en dit zullen lezen ;D

Link naar reactie

De live stream is terug te brengen tot een sample van 4 maten met 3 beats per secconde. Ik heb helaas geen apparatuur die deze muziek kan streamen.

 

Ik hoor net dat we ook nog een vrouwelijk DJ team krijgen.

 

Maar het wordt nog spannend hier, want de temperatuur stijgt heel hard en daarbij neemt de hoeveelheid kleding af.

Helaas zijn de mannen in de meerderheid....

Link naar reactie

dan laat maar weten wanneer ik back-stage kan komen bij Simon en Garfunkel, Robbie Williams, Melissa E. e.d.

(ja, vreemde muziek liefhebber ;) )

 

Maar uit interesse : Men draait nog daadwerkelijk op 2 tafels en met vinyl ? Verzinnen/componeren de dj's nu dan ook de muziekstijl a.d.v. de sfeer en het publiek ? Of hebben de dj's geoefend, en een redelijk straatje uitgestippelt ?

 

Link naar reactie

Ik vind dit soort gechat niet echt op HigherLevel thuis horen. Volgens mij is hier juist dingen als Twitter voor uit gevonden, waar je op een makkelijke manier je eigen log bij kan houden. Daarnaast kun je net als anderen op HigherLevel een weblog op je eigen website neer zetten en in je HigherLevel profiel daar naar linken.

 

Ik begrijp dat er een aantal mensen behoefte heeft aan gezelligheid en contact, maar daar zijn zoveel andere mogelijkheden voor. Ik denk juist dat de kracht van HigherLevel het zakelijke karakter is, mogelijkheden om te chatten heb je al op zoveel andere websites. Er zijn al een aantal mensen verdwenen omdat het nivo van het forum terug loopt, ik denk dat we er erg voor moeten opletten dat dat er niet nog meer worden.

Link naar reactie

dan laat maar weten wanneer ik back-stage kan komen bij Simon en Garfunkel, Robbie Williams, Melissa E. e.d.

(ja, vreemde muziek liefhebber ;) )

 

Maar uit interesse : Men draait nog daadwerkelijk op 2 tafels en met vinyl ? Verzinnen/componeren de dj's nu dan ook de muziekstijl a.d.v. de sfeer en het publiek ? Of hebben de dj's geoefend, en een redelijk straatje uitgestippelt ?

 

Een beetje zelf respecterende DJ draait inderdaad gewoon nog met vinyl, maar het wordt wel steeds minder. De pionieer cd spelers zijn zo goed geworden dat je er alles mee kan wat met vinyl ook kan. (en meer).

 

Wat je wel steeds meer ziet zijn die dj's die met een hoop mp3's en een laptop komen draaien. Persoonlijk vind ik het er niet uit zien, maar sommige componeren hele nieuwe nummers live op stage.

 

 

Back stage kaarten regel ik niet. Hooguit voor mijn vriendin, maar ook dan met hoge uitzondering. Ik blijf graag onafhankelijk en professioneel.

Link naar reactie

Ik vind dit soort gechat niet echt op HigherLevel thuis horen. Volgens mij is hier juist dingen als Twitter voor uit gevonden, waar je op een makkelijke manier je eigen log bij kan houden. Daarnaast kun je net als anderen op HigherLevel een weblog op je eigen website neer zetten en in je HigherLevel profiel daar naar linken.

 

Ik begrijp dat er een aantal mensen behoefte heeft aan gezelligheid en contact, maar daar zijn zoveel andere mogelijkheden voor. Ik denk juist dat de kracht van HigherLevel het zakelijke karakter is, mogelijkheden om te chatten heb je al op zoveel andere websites. Er zijn al een aantal mensen verdwenen omdat het nivo van het forum terug loopt, ik denk dat we er erg voor moeten opletten dat dat er niet nog meer worden.

 

Ieder zijn mening, ik vind het een toevoeging om de mensen te laten zien wat ik doe en mensen kennis te laten maken met mijn vak. Ik heb er bewust voor gekozen om het in het off topic gedeelte te plaatsen. Niemand wordt verplicht dit te lezen.

Daarnaast heb ik al zeg ik het zelf al een behoorlijk bijdrage aan de site geleverd.

 

Aan webloggen en twitter doe ik niet, gwoonweg omdat het een eenmalig ding is en ik geen tijd en/of zin heb om dit soort dingen bij te houden.

Link naar reactie

Dat is waar... Ga je tocht gewoon je cam op het publiek zetten, deel je kaartjes uit van "je bent live te zien op www.ikbentezienopdepc.nl, met de hartelijke groeten van J.S. Coolen" en zorg voor extra traffic naar je site. Hoeven niet direct klanten te worden; maar de meeste klanten komen vanuit een netwerk en niet direct die je zelf aanspreekt.

 

Edit: Wellicht kun je het dan nog gooien op "sfeerimpressies". Een webcam is ook niet te duur. Afhankelijk van welke kwaliteit je wilt ;)

Link naar reactie

Ik vind dit soort gechat niet echt op HigherLevel thuis horen. Volgens mij is hier juist dingen als Twitter voor uit gevonden, waar je op een makkelijke manier je eigen log bij kan houden. Daarnaast kun je net als anderen op HigherLevel een weblog op je eigen website neer zetten en in je HigherLevel profiel daar naar linken.

 

...

 

Het klopt dat HL geen gezelligheidsclub is, hoewel er wel gezelligheid uit voortkomt. ;)

 

Aan de andere kant vind ik JC's initiatief toch wel weer nieuw, een soort 'kijkje in de keuken van'. Ik ben ook vooral geinteresseerd (in het kader van HL) wat je ervaringen zijn, JC. Wat gebeurt er op zo'n avond, hoe kom je aan zo'n opdracht, wat gaat er goed en mis, hoe los je dat op, etc

 

Al schrijvende lijkt me dit een variant op de 5 vragen topic, maar met een iets andere insteek.

 

@Maarten, verschillende mensen verlaten HL om verschillende redenen. Als iemand HL verlaat omdat in zijn ogen het niveau terug loopt, is dat zijn keuze. Een andere keuze is: het niveau wat je wilt hebben, inbrengen. Beide keuzes zijn valide.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.