Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

MOVING MIND

Geplaatst:

techno-lab

Herkenning,naamsbekendheid,wat blijft er bij een klant hangen op het moment als deze bij je langs is geweest in/bij je showroom?

Hoe koppel je,je naam onomstootelijk aan een product vast ?

 

[shadow=red,left]MOVING MIND [/shadow] =>voor elk product/dienstverlening is een prospect>het gaat mij om de suspects hoe zou je deze doelgroep een blijvende herrinering meegeven....... ???

Adverteren zul je wel denken,zelf denk ik dat dit ook anders kan,een eerste indruk dus je uitstraling als persoon,TOKO

is ook een vorm van adverteren maar ik zoek iets nieuws wie heeft hier ook al eens mee lopen stoeien? ::)

 

TECHNO-LAB ;)

leer elke dag

Featured Replies

Geplaatst:

Niemandje

Wat blijft er bij de klant hangen ligt veel aan het product, of het high of low involvement is. Showroom moet ik altijd meteen aan auto's denken, geen idee waarom hehe.

Probeer jezelf in te leven als klant en ga eens bij de concurrent langs, wat bij jouw blijft hangen, blijft ook bij de klant hangen.

Voor naamsbekendheid kun je voor 2 dingen kiezen, wil je een gedwongen of ongedwongen naamsbekendheid? De een is veeel makkelijker dan de andere, want met ongedwongen boks je al snel tegen grote jongens op. Grote ongedwongen naamsbekendheid betekent vaak een hoge kostenpost als je markt groter wordt (plaatselijk is een ander verhaal), niet altijd interessant.

Persoonlijke uitstraling evenals je toko is zeker van belang, niet voor niets eisen autofabrikanten (weet niet of allemaal) bepaalde indelingen van showrooms als je official dealer wilt worden.

Blijvende herrinnering is creatief zijn. Sleutelhangers, pennen, etui's, folders, schreeuwen vanaf je dakraam alles is mogelijk eigenlijk. Plaatselijk sponsoren doet het ook altijd leuk (de bal van vanmiddag werd aangeboden door blablabla)

Zorg ervoor dat als je de plaatselijke markt betreed de mensen het over je hebben op verjaardagen e.d. Ik koop mijn fruit standaard elke zaterdag bij 1 bepaalde kraam op de markt (geen idee waarom, vraag mijn vriendin :P).

Zodra je product goed is, zorg ervoor dat de mensen blij zijn met het gokochte goed, reduceer dus de cognitieve dissonantie zover mogelijk.

Hoe koppel je je naam aan je product vast......oef zeg ik dan. Branding kan een dure grap zijn, maar is een sterk wapen. Beste voorbeeld is Nike dat in principe alleen maar een merk verkoopt. Segmenteer je markt goed en focus daar waar het terecht in hoort.

Iets nieuws is leuk, maar ik ben bang dat je daar geen geniaal antwoord op krijgt aangezien er genoeg advertentie bureaus zijn die hier dagelijks naar op zoek zijn. Goed adverteren is goud geld.

 

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

WelleKe

  Quote
=>voor elk product/dienstverlening is een prospect>het gaat mij om de suspects hoe zou je deze doelgroep een blijvende herrinering meegeven.......

 

Een blijvende herinnering bij mensen van wie je verwacht (suspect) dat ze geïnteresseerd zijn in jouw product/dienst.....dat wordt lastig. Ik denk overigens dat iedere ondernemer wel eens geworsteld heeft (of dat nog altijd doet) met het bereiken van potentiële klanten.

 

Zelf zit ik daar ook mee. Ik wil naamsbekendheid opbouwen, maar kan dat niet doen door een landelijke mediacampagne te starten. Zoals mij al zo vaak is verteld; "dan moet je creatief zijn". Mond tot mond reclame stimuleren etc.

 

Maar jij hebt het over personen die al contact hebben met jou. Die moet je geen blijvende herinnering geven over het product/dienst, die moet je het product/dienst meegeven (verkopen)! Jouw product/dienst in combinatie met de werkwijze zorgen automatisch voor een herinnering. Doe dat goed en je hebt een goed gevoel bij de klant achtergelaten.

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

Toch zegt mijn gevoel dat verleiding de sleutel is,

Maar waarom weet ik zelf niet,je moet de sleutel vinden waarbij je dus die verleiding los maakt en kunt koppelen aan je verkoop.

Een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtnis

uit het dagelijks leven,welke niet direct verwijst naar je product

maar op de een of andere manier er aan is gerelateerd.

 

TECHNO~LAB

leer elke dag

Geplaatst:

WelleKe

ik weet niet of het aan mij ligt maar ik kan jouw opmerkingen moeilijk lezen...

 

  Quote
Toch zegt mijn gevoel dat verleiding de sleutel is,

Maar waarom weet ik zelf niet,je moet de sleutel vinden waarbij je dus die verleiding los maakt en kunt koppelen aan je verkoop.

Een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtnis

uit het dagelijks leven,welke niet direct verwijst naar je product

maar op de een of andere manier er aan is gerelateerd.

 

Verleiding is een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtenis uit het dagelijks leven ???

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

Annedien Hoen

  Quote
Herkenning,naamsbekendheid,wat blijft er bij een klant hangen op het moment als deze bij je langs is geweest in/bij je showroom?

 

Het gevoel dat je ze geeft.

 

 

Geplaatst:

Niemandje

  Op 3-9-2003 om 11:49, techno-lab zei:

Een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtnis

uit het dagelijks leven,welke niet direct verwijst naar je product

maar op de een of andere manier er aan is gerelateerd.

 

TECHNO~LAB

 

Dit noemt men herkenning en is dus door reklame (Amstel jongens bv) te realiseren.

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

Welleke,tracht het uit te leggen....

Verleiding is een terugkerend moment samen laten vallen met een gebeurtenis uit het dagelijks leven

VOORBEELD:

gebeurtenis=terugkerend(aankleden zwemmen tv kijken naar je werk naar de bank)

 

verleiding=lekker gevoel verslaving(warmte nat programma collega's geld transactie's)

 

hiertussen zit een leeg veld om het zomaar uittedrukken waar je een sleutel techniek zou moeten kunnen toepassen

 

je zegt zelf al, moeilijk dat is het ook,een gevoel op papier zetten is de verleiding die je moet kunnen verwoorden naar de suspect's/ prospect's

 

leer elke dag

Geplaatst:

Niemandje

Vertaling, je wilt dus dat bij iedere motorische handeling mensen aan je product denken?

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

Vertaling, je wilt dus dat bij (iedere)een motorische handeling mensen aan je product denken?

 

klink als wetenschap he' ;)

 

Groet TECHNO~LAB

leer elke dag

Geplaatst:

WelleKe

Aha ok. Nou het is niets nieuws natuurlijk. Sportsponsoring is zoiets.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

Niemandje

Marketing is wetenschap :)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

maar is wetenschap marketing?denk het niet ;D

(ONTDEKKEN misschien?) :o

groet

leer elke dag

Geplaatst:

WelleKe

blaat

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

Niemandje

Alle eiken zijn bomen, maar niet alle bomen zijn eiken ;)

Marketing is gecompliceerder dan de meeste mensen denken.

Ontdekken is er een onderdeel van, andere onderdelen zijn gokken, weten, denken, janken, gillen, lachen, huilen en ga zo maar verder :)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

THNKS,niets is simpel als het lijkt

zelfs ik ben mij dat bewust

ook de wetenschap zegt METEN IS WETEN

 

TECHNO~LAB

leer elke dag

Geplaatst:

Niemandje

  Op 3-9-2003 om 13:29, techno-lab zei:

 

ook de wetenschap zegt METEN IS WETEN

 

TECHNO~LAB

 

Dat is dus 1 van de grondwetten van marketing ;)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

WelleKe

En aangezien deze post dan toch nergens over gaat wil ik dan nog wel toevoegen dat ik op "meten=weten" ben ingesprongen met ICStats. (Helaas gebruikt Nedstat metenisweten.nl dus daar kan ik weer niet mee aankomen) ;D

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

dan maar in het engels verder welleke? wat adres betreft dan he, mijn engels is misschien wel net zo slecht als mijn MOVING MIND?? :)

 

leer elke dag

Geplaatst:

Niemandje

Wat bedoel je precies met moving mind?

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

WelleKe

Misschien moeten we de regel instellen dat er niet stoned mag worden deelgenomen aan het forum :o

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

hersenspinsel,hersenkronkel

je gedachten eens de vrije loop laten gaan op een forum :)

leer elke dag

Geplaatst:

Niemandje

  Op 3-9-2003 om 13:47, WelleKe zei:

Misschien moeten we de regel instellen dat er niet stoned mag worden deelgenomen aan het forum :o

 

 

hahaha, moet nog 9 minuten volmaken en dan moet ik naar vrouwenvoetbal kijken ;)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Geplaatst:

techno-lab

  • Auteur

sorry welleke ik doe niet aan.

kan prima zonder en jij?

 

maar ik krijg het gevoel dat dit niet echt verder moet mensen anders gaan er dingen worden geschreven die niet leuk meer zijn eens?

leer elke dag

Geplaatst:

WelleKe

Ja ik denk ook dat we dit gesprek voort moeten zetten in de koffiehoek van het forum, dit is niet echt de geschikte plaats.

 

Later

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Geplaatst:

zrski

OK, dit heeft lang genoeg geduurt... Tell me, ik zit te twijfelen tussen "off topic" en "marketing"? Welk forum moet het worden?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.