• 0

verpakking en opvulmateriaal

Hier een heel praktische vraag.

 

Ik ga plastic flesjes versturen (met cosmetische inhoud). Ik ga nu doosjes bestellen om dit in te versturen. Maar ik bestel ze te groot, zodat er ook meerdere producten in 1 doosje kunnen en omdat de iets grotere doosjes zelfs goedkoper zijn. Om te voorkomen dat de flesjes (die zitten ook weer in een doosje) gaan verschuiven lijkt het mij beter om de doosjes op te vullen. Nu kan ik natuurlijk oude kranten gebruiken, maar dit ziet er niet zo professioneel uit. Hebben jullie nog goede tips hoe ik dit zo goedkoop mogelijk kan doen?

 

Voorlopig heb ik nog geen grote aantallen, dus hoef ik geen systemen aan te schaffen en ook geen 36 zakken opvulmateriaal enzo.

Ook handige tips voor tape zijn welkom.

En als je een goedkoop idee hebt voor doosjes, verzending e.d. is dat ook van harte welkom.

 

Vast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Begin inderdaad met de inhoud van papiervernietiger (mits het wel een smalle strook is), daarna kan je via internet op www.verpakkingsshop.nl goedkoop aan papierwol komen. Mocht je veel gaan versturen kan je ook nog kijken naar een systeem voor plastic luchtzakjes (MOD-EDIT: sorry paul, geen reclame maken).

 

Succes!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Popcorn... wat een geweldig idee om net dat beetje extra te leveren ten opzichte van de concurrent. Geef je de klant van tevoren nog de keuze tussen gezouten, naturel of gezoet? ;D

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het ook een geweldig idee!

Maar gaat het niet erg plakken? :P :(

 

Ik heb inmiddelsmijn doosjes besteld bij verpakkingsshop. Deze is iets duurder, maar ik hoef niet gelijk 120 dozen te bestellen en 36 !!! rollen tape. Die krijg ik volgens mij in nog geen 10 jaar op!

 

Ik zat te denken om eens bij de Xenos langs te gaan, een paar glazen ofzo te kopen en dat heeeeel erg ruim in te pakken met dat papier van hun achter de kassa. :-[

Als mijn webshop dan ontzettend goed gaat lopen kan ik altijd nog een andere oplossing zoeken.

 

En een papiervernietiger heb ik niet. En zoveel papier heb ik nu ook weer niet om daardoorheen te doen en kranten lijkt me ook niet zo.

Link naar reactie
  • 0

Het is al eerder genoemd, maar wil www.paardekooper.nl nog eens noemen omdat de inkoophoeveelheden daar best laag zijn, dat is handig voor het beginnen. Als je nog kleinere wil is office centre ook een optie....

http://www.perfektpak.com/ heeft ook veel, sommige dingen stuk goedkoper dan bij paardekooper, maar gaat dan wel soms om grotere hoeveelheden.

 

Verder bewaar ik altijd de vulling van pakketten die ikzelf ontvang (tenzij vies natuurlijk), kan je het hergebruiken....

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn ook net begonnen met onze webwinkel en ik heb nog geen enkele doos of opvulmateriaal gekocht. Dat zou natuurlijk kunnen betekenen dat we geen orders krijgen maar dat is niet de reden ;D

 

Ik gebruik het verpakkingsmateriaal dat ik aangeleverd krijg van de fabrikant en tot nu toe komt het heel handig uit. Ik vouw ook vaak kartoen dubbel of driedubbel om dingen op te vullen en te zorgen dat dingen niet geen schuiven.

 

Succes met de shop!

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla... suiker voegen ze idd niet toe, maar ze hebben wel een heel slim alternatief gevonden om net dat beetje extra's te bieden:

And once you've unpacked the box you can put the popcorn in your compost bin - if you have one - where it will completely breakdown. If you don't yet have a compost, details are included in the box.

 

Ik vind het al bijna jammer dat onze verpakkingen niet extra opgevuld hoeven te worden... Ik zag de mega-popcornmachine bij wijze van spreken al in een hoekje van de woonkamer staan. Uiteraard af en toe eens 's avonds even proefdraaien of het productiemiddel nog naar behoren werkt, en dan met een grote bak op schoot een filmpje kijken. Zo lekker kan MVO zijn :P.

 

Edit: Omdat ik het overigens wel een geweldige tip van TwaBla vind krijg je van mij een reusje (was alleen vergeten erbij te zetten dat ie van mij kwam).

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Had vandaag een pakketje aan de deur waar de vrije ruimte was opgevuld met luchtkussens.

 

Die kun je zelf maken, zie hier

Neem aan dat de investering voor TS niet lonend is, maar wellicht voor anderen die dit draadje lezen.

 

Daarnaast voor de eco- groene en bio-ondernemers een bio-folie, die composteerbaar is (had jij daar niet een keer een draadje over manon?)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Ik verbruik te veel doosjes om te kunnen leven van de supermarkt en aanvoer via toeleveranciers van artikelen.

 

Wel recycle ik alle verpakkingsmaterialen die binnenkomen. Vooral opvulmateriaal als piepschuim stukjes: ik heb twee hele grote plastic zakken staan die ik daarvoor gebruik. Luchtzakken krijg ik van een naastgelegen bedrijf, die hebben veel leveringen die met luchtzakjes verpakt worden en die bewaren ze voor mij. Zo eens in de 1,5 a 2 weken komen ze weer zo'n giga zak brengen vol lucht...

 

Vwb popcorn / millieuvriendelijk: soms ontvang ik opvulmateriaal dat 'vreemd' (niet in vies, maar gewoon 'anders') ruikt en na verloop van een paar weken, krimpt het helemaal in elkaar. Volgens mij is dat ook op basis van popcorn.

 

Overigens mogen alle kleine webwinkels wel meeliften op mijn volgende bestelling van doosjes? Wil er gerust een stel extra bestellen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.