• 0

Zakelijke Aansprakelijkheid verzekeren

Ik heb nu 4 jaar een eigen bedrijf. Ik organiseer culturele evenementen en doe ook andere culturele activiteiten. Concreet ho9udt dit in dat ik voor opdrachtgevers festivals en andere activiteiten organiseer, maar ook promotie doe, artiestenmanagement en nog zo wat zaken.

Ik heb uiteraard mijn eigen WA-verzekering, maar nu vraag ik mij af of ik ook een zakelijke aansprakelijkheidsverzekering zou moeten nemen. Wat als er door mijn schuld iets gruwelijk misgaat bij een festival, of een optreden wat ik regel loopt volledig in de soep.

Wat kost zo'n verzekering doorgaans. Mijn bedrijf groeit, maar de opbrengsten zijn nog niet aanzienlijk.

Ik zou graag advies krijgen van iemand die hier verstand van heeft.

Hartelijke groeten,

Redfloor

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22298-zakelijke-aansprakelijkheid-verzekeren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0
Het blijft natuurlijk van cruciaal belang om goede leveringsvoorwaarden te hebben die goed aansluiten bij je bedrijfsactiviteiten en bij de voorwaarden en dekking van de aansprakelijkheidsverzekeraar.

I second that.

Het enkele feit dat verzekeraars het hanteren van eigen leveringsvoorwaarden niet altijd verplicht stellen wil niet zeggen dat het niet belangrijk is, integendeel! Veel huis-tuin-en-keuken voorwaarden die ik bij prospects tegenkom bevatten onrealistische aansprakelijkheidsbeperkende bedingen (max. 1 x factuurwaarde bijvoorbeeld) en er is geen exhoneratiebeding dat beperkt tot waarvoor men verzekerd is. Andersom is er ook vaak geen enkele beperking van directe en indirecte gevolgschade opgenomen. Dat is in geval van schade vragen om een hoop (en deels onnodige) juridische kosten voor het verweer.

Los daarvan mag ook bij "oplegging" inkoopvoorwaarden door de opdrachtgever wel wat meer en vaker tegengas gegeven worden. En dan uiteraard vóórdat er getekend wordt. Een simpel briefje of mailtje van een jurist of advocaat heeft al heel wat scherpe kantjes van al te rigide inkoopvoorwaarden afgehaald.

Maar wat helemaal een blinde vlek lijkt te zijn bij veel ondernemers, met name in het genoemde voorbeeld van import&installatie van zonnecollectoren, zijn de overeenkomsten met de eigen onderaannemers. Wat een drama. Soms worden onderaannemers volledig gevrijwaard voor schade of wordt gesuggereerd dat ze meeverzekerd zijn op de AVB van de hoofdaannemer, zonder dat dit overlegd is met de eigen verzekeraar. Verzekeraar is daar absoluut niet blij mee is: het beperkt immers regresmogelijkheden. In sommige verzekeringsvoorwaarden kan dit zelfs verlies van recht op uitkering bij schade opleveren.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar