Zoals de actieve forum volgers in middels weten neem ik mogelijk een adviesbureau over.
Nu had ik vandaag een gesprek met de "eigenaar" van het bureau. Daar kwam het volgende aan de orde:
Wat is mijn idee?
Dat het personeel ontslag neemt bij de "eigenaar" en bij mij in dienst komt.
Waarom?
De huidige contracten overnemen is niet handig. (niet aan de betreffende branche aangepast)
Wat is het probleem?
Dat het juridisch niet water dicht schijnt te zijn. Dat wil zeggen dat ze in principe later toch aanspraak zouden kunnen maken van de arbeidsvoorwaarden van de oude werkgever.
Is er een jurist in de zaal die dat precies weet?
< bericht aangepast nav bericht Frans. >
Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johannes Regelink
Johannes Regelink
Dag HL-ers,
Zoals de actieve forum volgers in middels weten neem ik mogelijk een adviesbureau over.
Nu had ik vandaag een gesprek met de "eigenaar" van het bureau. Daar kwam het volgende aan de orde:
Wat is mijn idee?
Dat het personeel ontslag neemt bij de "eigenaar" en bij mij in dienst komt.
Waarom?
De huidige contracten overnemen is niet handig. (niet aan de betreffende branche aangepast)
Wat is het probleem?
Dat het juridisch niet water dicht schijnt te zijn. Dat wil zeggen dat ze in principe later toch aanspraak zouden kunnen maken van de arbeidsvoorwaarden van de oude werkgever.
Is er een jurist in de zaal die dat precies weet?
< bericht aangepast nav bericht Frans. >
Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22556-ongewenst-toch-meenemen-van-arbeidsvoorwaarden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag