• 0

KvK mag gratis sjabloon ondernemingsplan niet meer aanbieden

De Kamer van Koophandel is veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding vanaf 1998 tot heden vanwege het aanbieden van haar bekende gratis sjabloon ondernemingsplan aan Easystart/Visionplanner.

 

De rechtbank heeft geoordeeld dat het aanbieden van de sjabloon in strijd is met de wet op de KVK.

 

De uitspraak is te vinden in de PDF-bijlage

 

Per maand maakten 40.000 tot 50.000 potentiele starters gebruik van het plan. Zij zijn nu aangewezen op een betaalde versie.

 

Meer informatie (naast de uitspraak) is te vinden op mkbservicedesk alsmede op ZIBB

 

De PDF met de uitspraak is afkomstig van de site van mkb.nl, maar aangezien de link aldaar niet altijd even goed schijnt te werken is hieronder dus een kopie bijgevoegd.

 

Frans

 

PS. Ideetje voor de volgende HL-Case Study: Gezamenlijk een sjabloon-ondernemingsplan schrijven voorzien van zoveel mogelijk info, wellicht gebaseerd op de KVK-sjabloon?

vonnis20160909.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Deelnemers aan HL mogen gerust (samen) een open source-plan ontwikkelen en aanbieden op dit forum. Dat is particulier initiatief, hoewel er meer aan de overheid gerelateerde initiatieven zijn die het prima doen in de markt. Sanoma gebruikt een content management-systeem dat door de VPRO gemaakt is en als open source ter beschikking gesteld is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Deelnemers aan HL mogen gerust (samen) een open source-plan ontwikkelen en aanbieden op dit forum. Dat is particulier initiatief, hoewel er meer aan de overheid gerelateerde initiatieven zijn die het prima doen in de markt. Sanoma gebruikt een content management-systeem dat door de VPRO gemaakt is en als open source ter beschikking gesteld is.

 

Daar zit ik al langer een beetje over na te denken...

 

Ik stel me zo voor dat we er een serie van maken, met per onderwerp een starttekst, en vervolgens commentaren daarop van andere leden, toelichtingen, verwijzingen naar relevante topics op HL en relevante wet- en regelgeving, bronnen voor marktcijfers etc.

 

Zijn er hier belangstellenden te vinden om daar aan mee te werken?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Wat is nu de meerwaarde van een online businessplan programma?

 

Ja, dat vraag ik me ook af bij instant soep en droge pudding. Maar als er elke maand 40.000/50.000 starters gebruik maken van dat KvK-programma? Even doortellen: da's 600.000 per jaar. Dan heb je in een jaar of dertig de hele Nederlandse bevolking gehad. Als de verhouding starters/non-starters 1:3 is, dan beginnen ondernemers blijkbaar elke tien jaar een nieuw bedrijf.

 

Ergens klopt hier iets niet... :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.