• 0

Wel bezoekers maar weinig verkoop

Mijn webwinkel worldoftoys.nl heeft een probleem met het aantal verkopen ten opzichten van het aantal bezoekers.

Er komen dagelijks +/- 200 bezoekers maar de verkoop bestaat uit 2 orders per dag gemiddeld.

De eerste vraag is ben ik te duur? Over het algemeen niet. De webwinkel is klantvriendelijk dit heb ik al eens laten nagaan via een callcenter.

Je kunt het eigelijk alleen vragen aan de bezoeker die niet tot kopen overgaat.

 

Mijn vraag is waar kan ik dit laten onderzoeken en zijn er anderen ondernemers met een webwinkel die hier tegen aanlopen.

 

De bezoekers die op de website komen is verdeelt via google analytics in 3 groepen: +/- 50% via verwijzende site (affiliate)

+/- 30% via zoekmachine

+/- 20% via direct naar de site.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marco Flier

World of Toys

mfworldoftoys.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag is waar kan ik dit laten onderzoeken en zijn er anderen ondernemers met een webwinkel die hier tegen aanlopen.

 

Uhhm, wellicht hier op HigherLevel? :)

 

Probeer eens een dit board en omschrijf je vraag zo duidelijk en compleet mogelijk. Zitten hier genoeg mensen die er wel een zinnig woord over kunnen zeggen.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Even snel doorheen geklikt maar de subcategoriën (zoals 'spelen/leren' en 'spelen' bij kleuters) zijn niet heel verhelderend. Daarbinnen staat alles weer door elkaar en zie ik de sorteervolgorde niet.

 

Ik zou streven naar een verdere uitsplitsing zodat er 1 (max. 2) pagina per subcategorie is om het overzichtelijk te houden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Dick Marjot

 

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
  • 0

Boven aan staan categorieën die volgens mij helemaal niet elkaar uitsluiten.

Ik kan een cadeau zoeken voor iemand die EN een jongen is EN een Kleuter is EN een puzzel wil.

 

Daarnaast krijg ik bij de webshop geen "goedkoop" beeld. Het kan best allemaal heel voordelig zijn, daar kan ik niks over zeggen. Maar een prijskraker van €54,99 is niet echt lekker goedkoop. Daarnaast kan ik dat ding niet bestellen, ik krijg een andere prijs... dan jaag je je klanten snel weg.

O ja, 2 minuten google en ik bespaar 5 euro:

http://www.djimmi.nl/Loopfietsen-Houten_Loopfiets_Motor_Met_Luchtbanden_Groen.html

En die geeft aan dat het ding op voorraad is, dat klinkt sneller dan 3-4 dagen. (GLS is klote, maar ik hoef geen fietsje ;) )

 

Het is tegenwoordig common practice om de verzendkosten/totaalprijs pas na het inloggen te laten zien. Als ik een website niet ken dan ga ik me niet registreren om erachter te komen hoeveel ik ECHT kwijt ben voor een fietsje. Toevallig kan ik het op een ander linkje vinden, maar anders was ik zeker weten al weg geweest.

 

Ik (en ik weet het, dat is heel persoonlijk) ben niet overtuigd dat ik moet bestellen bij jullie. De volgende keer dat ik een cadeautje moet halen voor mijn nichtjes loop ik toch even de blokker in. Is misschien een paar euro duurder, maar ik heb het idee dat jullie met verzendkosten duurder zijn dan de Blokker of Bart Smit.

Misschien dat het dadelijk met de Sint voor de deur anders wordt, maar dan heb je alleen de prijsbewuste shopper en als die het €0,50 goedkoper kan krijgen bij de concurrent koopt die het daar.

 

Ik ben nog even verder gegaan:

http://www.worldoftoys.nl/speelgoed/jongens/lego/lego-5974-intergalectische-jager

http://www.djimmi.nl/Space_Police-Lego_Space_Police_5974_Intergalactische_Jager.html

 

http://www.worldoftoys.nl/speelgoed/babies/spelen_leren/chicco-jungle-gym

http://www.djimmi.nl/Chicco-Chicco_Happy_Jungle_Gym_65712.html

 

http://www.worldoftoys.nl/speelgoed/kleuters/spelen/mega-bloks-dora-backpack

http://www.djimmi.nl/Dora_en_Diego-Megabloks_Dora_School_Rugzak_3046.html

 

En daarbij heb ik een diverse selectie gepakt van merk producten waarop mensen (denk ik) zoeken. Ik vind djimmi een prettigere winkel dan worldoftoys (persoonlijk) en zou ik niet bij worldoftoys bestellen, zelfs als ik daarvoor moet gaan zeulen met GLS. €10 op een Lego doos is dan snel verdient en daarvoor zit ik op internet, anders stond ik in de winkel of had mijn P.A. op pad gestuurd (als ik die had ;) )

Link naar reactie
  • 0

Een conversie van 1% is niet per definitie slecht, veel webwinkels hebben een dergelijke conversie.

Maar er zijn beslist webwinkels die een hogere conversie hebben, dit komt grotendeels door het zeer gericht adverteren/kenbaar maken van de producten.

 

200 bezoekers is niet veel, die zou zeker omhoog moeten wil de webwinkel levensvatbaar worden.

Aan zoekmachine optimalisatie valt een hoop winst te behalen.

Maar ook de usability kan zeker omhoog.

 

Ik vind je menu wat onduidelijk, ik dacht dat de buttons bovenin een versiering was maar kwam er pas later achter dat ze functioneel waren.

Ik denk dat je het menu wat logischer/eenvoudiger aan moet pakken, dropdowns oid.

Aanbiedingen in het rood ben ik geen fan van, rood is een kleur wat staat voor gevaarlijk, fout, etc. Groen staat juist voor veilig en goed.

"Plaats in winkelwagen" en "Meer informatie" lijken teveel op elkaar, maar ze eventueel duidelijk en laat de tekst meer spreken (eventueel mbv een icoontie)

Je productlijst heeft ook wat te weinig contrasten zodat het overzicht beter word.

Bij het plaatsen in winkelwagen veranderd te weinig dat het soms niet opvalt, alsof het niet werkt.

 

Link naar reactie
  • 0

De conversie van 1% is op zich helemaal niet verkeerd, zolang je voor dat bezoek niets hoeft te betalen natuurlijk want de marges zullen absoluut gezien laag zijn.

 

Ik vind de site aandacht trekken op de verkeerde punten, vergeet niet dat je bezoekers waarschijnlijk géén kinderen zijn. Er worden een heleboel verschillende felle kleuren gebruikt die allemaal evenveel aandacht trekken en daardoor hun doel missen. Dus ik zou er meer rust in brengen en alleen daar een felle kleur gebruiken waar bezoekers echt tot actie over moeten gaan (product - kopen).

 

Verder staat er overbodige informatie op de site, ik kan me niet voorstellen dat iemand interesse heeft in bestelnummers en EAN codes. Op de homepage zou ik het linker navigatie menu weglaten om zo meer ruimte te maken voor de 'prijskraker'. Met deze 'prijskraker' wil/kun je toch je conversie mee verhogen denk ik, maar als je nu kijkt dan is de foto van de mecano set bijna het laatste wat je ziet...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Marco,

 

Ik heb je topic verplaatst naar een ander board van higherlevel.

 

Zou je voordat we verdergaan alsnog even de bijbehorende onderstaande vragen willen invullen, aangezien dat voor dit topic nu eenmaal een vereiste is.

 

[*]Omschrijving van je concept:

 

[*]Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

[*]Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

[*]Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Marco!

 

Een aantal van je problemen zijn hier al goed benoemd, maar toch nog even mijn duit in het zakje:

 

Gebruiksgemak

[*] Het menu aan de linkerkant vraagt om andere categorie-namen. Denk eens aan een indeling op materiaal (hout, stof, enz.), op merk (Lego, Hasbro, Disney) of op activiteit/doel (verkleden, educatief, rollenspel, gezelschapsspel).

[*] Breng meer rust op de site. De marges tussen de verschillende elementen op de site zijn te klein, waardoor ze soms inelkaar over lijken te gaan. Ook zou het helpen als elementen op dezelfde regel komen te staan. "Meer informatie" staat bijvoorbeeld iets hoger dan "Plaats in winkelwagen". Probeer de prijskaartjes ook per regel op dezelfde hoogte uit te lijnen.

 

Conversie gerichtheid

[*] Anders daan Maarten G., ben ik wel voorstander van het gebruik van rood. Het doel van deze kleur is de aandacht trekken, dat we dat meestal doen om anderen te wijzen op iets negatiefs/gevaarlijks benadrukt alleen maar hoe erg het opvalt!

[*] Je prijskaartjes zijn niet aanklikbaar. Van alle elementen die er het meeste uitspringt is dat net degene die niet tot een actie kan leiden.

[*] Verduidelijk een actie met een bijbehorend plaatje: laat een winkelwagentje zien als je wilt dat het daarin moet.

[*] Je teksten zijn te bedrijfsgericht. Het maakt niet uit of iets een EAN code heeft of per stuk verpakt is, het gaat erom dat het kind zich er uuuuuuuuuren mee vermaakt en dat je wel 3 verschillende sets kleertjes krijgt of dat je maarliefst 70 manieren hebt om met de Legodoos voertuigen te maken. Verplaats je in je klant en bedenk wat de criteria zijn waarop deze een beslissing zou nemen.

 

Marktkennis

Ik heb een keer de fout gemaakt een klant niet te wijzen op de markt waarin hij zich bevindt. Z'n producten waren 25% duurder, z'n verzendkosten €8,50 en z'n levertijden 5 werkdagen. Voor elektronica... Met een webwinkel in prijsstunter uitstraling... En ik me maar afvragen waarom z'n landingpage niet converteerde. >:( Ik had beter meteen een affiliate link naar Bol.com, in plaats van de bestelknop kunnen plaatsen. Was er nog geld verdiend ook... ;D

 

Waar ik nog benieuwd naar ben, is het conversiepercentage per bezoekersgroep. Converteren de bezoekers die er moeite voor gedaan hebben je te vinden beter dan de "toevallige" bezoekers?

 

P.S. Je Google Analytics code staat niet op de plek die Google aanraadt. Dit kan je meetgegevens vertekenen.

Link naar reactie
  • 0

Beste topicstarter,

 

helaas heb je niet meer gereageerd op de bovenstaande berichten. Heb je inmiddels wel aanpassingen verricht n.a.v. de reacties op HL? Stijgen de bezoekersaantallen of verbetert de conversie naar de feestdagen toe?

 

Ik ben benieuwd,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Mijn webwinkel www.worldoftoys.nl heeft een probleem met het aantal verkopen ten opzichten van het aantal bezoekers.

Er komen dagelijks +/- 200 bezoekers maar de verkoop bestaat uit 2 orders per dag gemiddeld.

De eerste vraag is ben ik te duur? Over het algemeen niet. De webwinkel is klantvriendelijk dit heb ik al eens laten nagaan via een callcenter.

Je kunt het eigelijk alleen vragen aan de bezoeker die niet tot kopen overgaat.

 

Mijn vraag is waar kan ik dit laten onderzoeken en zijn er anderen ondernemers met een webwinkel die hier tegen aanlopen.

 

De bezoekers die op de website komen is verdeelt via google analytics in 3 groepen: +/- 50% via verwijzende site (affiliate)

+/- 30% via zoekmachine

+/- 20% via direct naar de site.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marco Flier

World of Toys

 

Elke dat 100 bezoekers via verwijzende sites?

 

Dat maakte mij zeer nieuwsgierig. Want wij komen vaak niets eens tot 15% van dat aantal. En ik schat dat we 30 inkomende links hebben. Zou jij er dan echt een stuk of 200-300 hebben vroeg ik me af.

 

Binnen 1 minuut ontdek ik dat je op startkabel adverteert. Daar schuilt ook duidelijk een antwoord in je vraag in. Want mensen die op pasgeboren(.startkabel), warez (wat?), liefde-dating, enz. op jouw link klikken, waren niet echt (echt niet) op zoek naar speelgoed.

 

Je kan beter 10 extra mensen naar je website lokken die ook echt op zoek zijn naar speelgoed.

 

BTW, jammer dat je niet meer gereageerd hebt. Maar wie weet gaat dat nu alsnog gebeuren?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst mijn complimenten een mooie website. Wat je zou kunnen doen is het volgende;

 

Neem eens contact op met een gerenommeerde SEO expert zoals Yonego. Dit kost je een hoop geld (SEA Adwords campagne 500-1000 euro per maand een 6 maanden lang) maar ik weet zeker dat hier je conversie dik mee gaat stijgen. Hun hebben al enkele malen bewezen (Dell.nl Roompot.nl) dat ze weten waar ze mee bezig zijn en nee dit is geen reclame vanuit hun maar ik ga zelf zaken met ze doen vandaar. SEO ofwel optimalisatie is een lange termijn plan wat je daarna zou kunnen doen.

 

PS Verzin wekelijkse acties met banners om het aan te geven ook dit wil erg helpen!

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.